Než začnete psát, je důležité si ujasnit, jaké oddíly obsahuje životopis operátora call centra. Vaše CV by mělo obsahovat následující části:
Každý životopis by měl být personalizovaný. Proč? Odpověď je prostá – protože každé zaměstnání je jiné. U pracovníka call centra je uzpůsobení životopisu konkrétní situaci ještě důležitější, protože musíte dát najevo, že víte, jakým způsobem se daná společnost prezentuje, a znáte její výrobky a firemní styl, abyste to vše mohli správně představit zákazníkovi.
Existují však i další důvody, proč životopis uzpůsobit podle potřeby: měli byste si dát záležet také kvůli elektronickým systémům pro podporu náborového procesu (Applicant Tracking Systems, ATS).
Jedná se o software, který používají personální oddělení k prohlížení a třídění žádostí uchazečů o zaměstnání. ATS používá algoritmy, s jejichž pomocí životopisy třídí podle informací, jako jsou klíčová slova a fráze přiřazené k jednotlivým pozicím. Pouze životopisy, které se umístí na nejvyšších příčkách, dostane do rukou živý člověk. Ve vašem zájmu je proto umístit do životopisu klíčová slova a fráze z nabídky pracovní pozice (pokud nabídka taková slova obsahuje).
Tradiční formát životopisu operátora call centra je stejný jako u většiny podobných zaměstnání (a pracovních pozic obecně) – postupuje se v obráceném chronologickém pořadí.
Formát životopisu je ve třech ohledech určován oddílem věnovaným vaší dosavadní kariéře.
Pokud však teprve vstupujete na trh práce (například jste nedávno dokončili studium), můžete zvolit funkční nebo kombinovaný formát životopisu: můžete v životopisu na vyšší místo posunout jiné sekce (například vaše vzdělání nebo dovednosti, pokud vás představují v lepším světle).
Souhrn nebo profil operátora call centra je místem, kde máte možnost ilustrovat svoji ochotu pomáhat ostatním a svoje komunikační schopnosti. V rigorózněji strukturovaných částech životopisu budete mít méně příležitostí se vyjádřit, využijte proto těchto přibližně 100 slov, která zde máte k dispozici.
Jako pracovník call centra se patrně budete lidí ptát, jak jim můžete pomoci. Nejprve ale musíte místo získat, což znamená, že nyní musíte na výše uvedenou otázku odpovědět. Využijte souhrn svého životopisu a ukažte své největší úspěchy v oblasti služeb zákazníkům: zvolte několik silných slov, jimiž popíšete svoji osobnost a dovednosti.
Vzor textu pro oddíl souhrnu životopisu k úpravám podle potřeby
Zkušený a schopný operátor pro příjem zakázek, který volajícím zákazníkům poskytuje kvalitní služby a odborné poradenství a plní jejich požadavky. Schopnost dodržovat komunikační protokoly a s jejich pomocí vyváženě a profesionálně reagovat na potřeby zákazníků. Prokazatelná zkušenost v roli výkonné kontaktní osoby pro komunikaci mezi společnostmi a jejich potenciálními a stávajícími klienty. Všechny telefonní hovory zaměřeny na udržování a zvyšování spokojenosti zákazníků. Vědomí významu komunikace týkající se poslání značky při každé jednotlivé činnosti a interakci mezi společností a jejími zákazníky.
Ať za sebou máte jedno předchozí zaměstnání nebo jich byla celá řada, během dosavadní kariéry jste zdokonalovali své dovednosti spojené s poskytováním služeb zákazníkům. Oddíl věnovaný vaší předchozí kariéře by měl podávat svědectví o vašem dosavadním růstu. V jednotlivých odrážkách poskytněte personalistům základní představu o tom, co získají, když vás přijmou do zaměstnání.
Vzor textu pro oddíl životopisu věnovaný dosavadní kariéře k úpravám podle potřeby
Operátor zákaznických služeb v EMS Call Center, Brno
září 2015 — září 2019
Operátor zákaznických služeb v PVT Service, Olomouc
říjen 2013 — září 2015
Oddíl věnovaný dovednostem má upozornit na vaše schopnosti tak, aby prací zavalení personalisté mohli rychle posoudit, zda nabízíte to, co hledají. Jako operátor call centra musíte mít mnohem víc dovedností než jen přátelský tón hlasu v telefonu a umění naslouchat.
Tento vzor životopisu výstižně shrnuje, jak byste měli napsat oddíl věnovaný dovednostem.
Vzor oddílu životopisu věnovaného dovednostem k úpravám podle potřeby
Oddíl životopisu určený pro vzdělání jednoduše uvádí seznam absolvovaných škol a titulů. Jako operátor call centra získáváte velkou část vzdělání až během zaměstnání, neboť každá společnost má vlastní systém poskytování služeb klientům. Budete se také muset naučit vše o nabízených výrobcích a službách. Zaměstnání v call centru proto obecně nevyžaduje vyšší vzdělání. K tomu, abyste zahájili úspěšnou kariéru, zcela postačuje středoškolské vzdělání.
V tomto oddíle životopisu uchazeče o pozici operátora call centra uvádíte získané tituly a osvědčení. Měli byste zde uvést také veškerá případná ocenění nebo vyznamenání.
Níže uvádíme vzor formátování oddílu životopisu věnovaného vzdělání.
Vzor oddílu vzdělávání v životopise k úpravám podle potřeby
Střední škola managementu a práva, Brno
září 2008 — květen 2012
Stejně jako zastupujete společnost, pro kterou pracujete, váš životopis operátora call centra zastupuje vás jako profesionála. Jaký dojem má váš životopis v personalistech vyvolat? Mají si říct, že je čistý, úhledný, uspořádaný a zaměřený na detail? Ano!