Ačkoli v motivačním dopise specialisty digitálního marketingu můžete vystavit na odiv svoji kreativitu, měli byste zároveň dodržet jeho základní složky:
Následující vzor motivačního dopisu specialisty digitálního marketingu je východiskem pro sestavení vlastního profesionálního textu uchazeče o tuto pozici:
Vážená paní Pokorná,
podstatou digitálního marketingu je najít optimální hlas, zesílit jej a vytvořit kolem něj komunitu příznivců. Na svých předchozích třech pozicích jsem vytvořil vysoce hodnocené sociální strategie a zvýšil okruh uživatelů o 700 % a povědomí o značce z 15 % na 102 %.
Skvělá strategie pro sociální sítě má svoji vnitřní dynamiku a já jako manažer digitálního marketingu mám za úkol vytvořit všechny správné ingredience k tomu, aby fungovala. Optimalizace marketingových kampaní pro spotřebitelské značky apeluje na psychologii spotřebitele – ztrojnásobil jsem obrat z prodeje konkrétní značky zmrzliny, dosáhl fenomenálního nárůstu LFL o 1020 % při propagaci dodavatelského řetězce prostředků osobní hygieny a během 6 měsíců získal 25% tržní podíl pro novou řadu nápojů smoothie.
Přikládám výběr významných úspěchů ze svého portfolia, o nichž se domnívám, že mohou být relevantní z hlediska kampaní, které bych u Vás realizoval. Každá značka je jiná, ale často platí, že pokud jeden přístup funguje u jedné značky, bude pravděpodobně účinný i u jiné. Dlouhodobě jsem považován za předního specialistu marketingu spotřebního zboží a jsem přesvědčen, že díky svým předchozím výsledkům mohu dosáhnout vynikajících úspěchů také ve Vaší společnosti.
Rád bych se s Vámi setkal během pohovoru, abychom prodiskutovali moje představy o tom, jak Vaši značku posunout na vyšší úroveň na sociálních sítích.
S pozdravem Matyáš Lipský
Stejně jako záhlaví webové stránky nebo účtu na sociálních sítích pomáhá i záhlaví motivačního dopisu identifikovat vás jak po obsahové, tak po vizuální stránce. V mnoha velkých společnostech se o přijímání nových zaměstnanců stará celý tým lidí a vaše žádost může putovat od stolu ke stolu. Hlavním účelem záhlaví je zajistit, aby každý, kdo si váš dopis přečte, věděl, kdo jste a jak se s vámi spojit.
Druhotným účelem záhlaví je vytvořit atraktivní formátování a upoutat pozornost příjemce. Je to jedno z mála míst, kde můžete předvést svůj vizuální styl, proto se vyplatí usilovat o profesionální a atraktivní vzhled.
Cíl tohoto oddílu: opatřit váš dokument potřebnými osobními údaji a zaujmout personalistu atraktivním formátováním.
Oslovení je ve vašem motivačním dopise velmi důležité, neboť má hned na začátku textu dopisu navodit uctivý a milý tón. Je důležité zvolit je s rozmyslem, protože některé moderní společnosti dávají přednost spíše neformální komunikaci. Pro formální instituce se hodí oslovení „Vážená paní/pane“ následované příjmením dané osoby. Právě tuto formulaci jsme použili i v našem vzoru motivačního dopisu. Pokud si firma zakládá na tom, že chce působit dojmem mladého kolektivu, můžete zvolit „Dobrý den“ a v některých případech dokonce i křestní jméno příjemce.
Cíl tohoto oddílu: oslovit příjemce dopisu způsobem, který odpovídá firemní kultuře, a pokud je to možné, použít jeho jméno.
První odstavec patří k nejdůležitějším částem textu, neboť jím můžete upoutat pozornost čtenáře – platí to pro online obsah stejně jako pro motivační dopis. Měli byste se snažit vytvořit poutavý, ale zároveň profesionální úvod, který poměrně rychle přejde k věci. Tím, co potřebujete, může být zajímavý postřeh ze života, relevantní statistika nebo pozoruhodný fakt. Je pouze nutné dbát na to, aby tyto informace plynule přešly k hlavní části dopisu.
Cíl tohoto oddílu: upoutat pozornost personalisty a atraktivním a relevantním úvodem jej přimět k tomu, aby pokračoval ve čtení vašeho dopisu.
Níže uvedený vzor motivačního dopisu uvádí hned na začátku vizi a kariérní úspěchy pisatele.
podstatou digitálního marketingu je najít optimální hlas, zesílit jej a vytvořit kolem něj komunitu příznivců. Na svých předchozích třech pozicích jsem vytvořil vysoce hodnocené sociální strategie a zvýšil okruh uživatelů o 700 % a povědomí o značce z 15 % na 102 %.
Hlavní část motivačního dopisu je místem, kde se konečně můžete rozepsat o všech svých dovednostech a zkušenostech s marketingem, které můžete nabídnout. Dbejte na to, abyste ve svém životopise vyzdvihli jen ty nejdůležitější příklady a aby každý poutavý postřeh byl výstižný. Velmi užitečná je v tomto ohledu metoda zvaná STAR (Situation, Task, Action, Result – situace, úkol, akce, výsledek).
Nejprve popište situaci a úkol, který jste měli splnit, a poté uveďte, co jste konkrétně udělali a jaký to mělo pozitivní výsledek. Vaše příklady by měly odpovídat náplni práce u potenciálního zaměstnavatele, což znamená, že je možná budete muset obměňovat podle toho, o jakou pozici se právě ucházíte.
Cíl tohoto oddílu: použít metodu STAR a uvést výstižné a relevantní příklady svých dovedností a pracovních zkušeností, popsat, jak můžete být v nové pozici užiteční.
Níže uvedený vzor motivačního dopisu poukazuje na to, jak různorodé produkty pisatel úspěšně propagoval.
Skvělá strategie pro sociální sítě má svoji vnitřní dynamiku a já jako manažer digitálního marketingu mám za úkol vytvořit všechny správné ingredience k tomu, aby fungovala. Optimalizace marketingových kampaní pro spotřebitelské značky apeluje na psychologii spotřebitele – ztrojnásobil jsem obrat z prodeje konkrétní značky zmrzliny, dosáhl fenomenálního nárůstu LFL o 1020 % při propagaci dodavatelského řetězce prostředků osobní hygieny a během 6 měsíců získal 25% tržní podíl pro novou řadu nápojů smoothie.
Přikládám výběr významných úspěchů ze svého portfolia, o nichž se domnívám, že mohou být relevantní z hlediska kampaní, které bych u Vás realizoval. Každá značka je jiná, ale často platí, že pokud jeden přístup funguje u jedné značky, bude pravděpodobně účinný i u jiné. Dlouhodobě jsem považován za předního specialistu marketingu spotřebního zboží a jsem přesvědčen, že díky svým předchozím výsledkům mohu dosáhnout vynikajících úspěchů také ve Vaší společnosti.
Nyní, když jste si poradili s obtížným úkolem, je čas zakončit dopis v pozitivním duchu. K nejefektivnějším způsobům zakončení patří výzva k akci. Jedná se o větu, která vyjadřuje váš zájem o danou pozici a nadšení pro ni a vyzývá personalistu, aby se s vámi spojil. Bude-li na to dost místa, můžete zde ještě jednou uvést své osobní údaje a telefonní číslo.
Poté zvolte vhodné rozloučení, které odpovídá tónu celého závěru textu. Podle míry formálnosti vašeho textu může být vhodné použít frázi „S pozdravem“, „Zdravím“ nebo „Děkuji za Váš čas“.
Cíl tohoto oddílu: Vytvořit výzvu k akci, která personalistu povzbudí, aby vás kontaktoval, a uzavřít dopis profesionálním a pozitivním rozloučením. Buďte sebevědomí, aniž byste působili arogantně nebo domýšlivě.
Výzva k akci je klíčovou součástí závěrečné části textu. Podívejte se na vzorový text průvodního dopisu.
Rád bych se s Vámi setkal během pohovoru, abychom prodiskutovali moje představy o tom, jak Vaši značku posunout na vyšší úroveň na sociálních sítích.
S pozdravem Matyáš Lipský