Možná si myslíte, že sepsání dopisu k žádosti o zaměstnání je pro marketingového experta maličkost, protože se takovými texty živí. V takovém případě toho o moderním marketingu mnoho nevíte. Měsíční příspěvek na blog zabere pouhých 400 slov, což je výrazně méně než běžná „bílá kniha“ – dnešní marketing je záležitostí kreativních, působivých textů.
Pozornost lidí v online prostředí ochabuje a moderní marketingový odborník musí dbát na to, aby jeho sdělení bylo krátké a účinné. Měl by k němu potřebovat co nejméně slov. Dojde-li na psaní dopisu k žádosti o zaměstnání, věřte, že by takový dopis neměli psát marketingoví odborníci. Není to nejvhodnější médium pro prezentaci jejich dovedností.
Mnozí marketingoví odborníci budou moci odkázat na portfolio prací, které mají na svých webových stránkách, a jiní vyzkoušejí kreativnější cesty k upoutání pozornosti personalisty, než jakou je motivační dopis, ale přesto je to právě motivační dopis, co nadále zůstává obecně přijímaným způsobem oslovení potenciálního zaměstnavatele. Na rozdíl od dlouhého vlákna na Twitteru bude každé slovo dopisu k žádosti o zaměstnání čteno pečlivě, což pro marketingové experty není zrovna příznivá zpráva.
Mnohé rady uvedené v tomto návodu se sice týkají marketingu, ale existuje řada základních chyb, jichž se v komunikaci při hledání zaměstnání může dopustit každý profesionál. Zde jsou ty nejčastější, jichž byste se měli vyvarovat za každou cenu:
Snažte se, aby byl váš dopis k žádosti o zaměstnání uzpůsoben danému zaměstnavateli.