Ať jde o prodej potravin, módy, nábytku nebo čehokoli jiného, práce prodavače může být skvělým zdrojem stálého příjmu. Často se o ni ucházejí studenti, kteří hledají brigádu na léto nebo práci na částečný úvazek během školního roku.
V maloobchodě je velká fluktuace pracovníků, nové příležitosti se proto otevírají každý den. Pokud však chcete mít co největší šanci takovou příležitost využít, potřebujete dokonalý motivační dopis.
Pokud se jedná o vaše první zaměstnání v maloobchodě, možná nemáte žádné zkušenosti z oblasti služeb zákazníkům. A tady vstupuje do hry skvělý motivační dopis. Je to dokument, který vám umožňuje podat informace o svém profesním životě, úspěších a dovednostech, a také získat pracovní místo i v konkurenci mnohem zkušenějších uchazečů.
Než se pustíte do psaní motivačního dopisu, musíte mít skvělý životopis. Služba resume.io má celou sbírku nástrojů a návodů, které jsou určeny právě k tomuto účelu. Začněte těmito ukázkami životopisů určenými přímo pro uchazeče o práci v maloobchodě a projděte si naše šablony a souhrnný návod zaměřený na psaní životopisu.
Motivační dopis uchazeče o místo prodavače
Někteří uchazeči mají takové obavy z psaní motivačního dopisu, že raději podají žádost o místo prodavače bez dopisu. Vy naštěstí tuto chybu nemusíte opakovat. V tomto oddíle popisujeme přehledným způsobem jednotlivé části motivačního dopisu, který splní svůj cíl pro každý obor a pracovní pozici. Umění napsat profesionální motivační dopis je dovednost, která se vám bude hodit po celý zbytek kariéry.
Zde jsou hlavní složky:
Další informace o každém z uvedených oddílů a bezplatné ukázky vhodných vět najdete v tomto užitečném návodu zaměřeném na psaní motivačního dopisu. A díky našim uživatelsky přívětivým šablonám motivačního dopisu dokončíte vytváření své žádosti o zaměstnání velmi snadno.
Než začnete podrobněji popisovat své dovednosti a zkušenosti, musíte svému motivačnímu dopisu dát to správné záhlaví. V hlavní části záhlaví uvádíte, jaký dokument předkládáte, a uvádíte své telefonní číslo a kontaktní údaje tak, aby na personalistu vyskočily hned po otevření dopisu. U velkých obchodních řetězců může nábor provádět velký tým – člověk, který se k vašemu dopisu dostane, musí poznat, ke komu dopis patří a jak se s ním může spojit.
Cíl tohoto oddílu: označit dokument tak, aby bylo zřejmé, že patří k vám, a dát k dispozici své kontaktní údaje každému, kdo dopis bude číst.
I když vámi napsané oslovení bude obsahovat jen pár slov, je důležité vystihnout správný tón. Chcete vystupovat profesionálně, uctivě a zdvořile. Obecně se pro mnoho situací hodí „Vážená/vážený“ a příjmení personalisty. U společností, které chtějí působit dojmem mladého kolektivu, však může být vhodné napsat i „Milá/milý… (křestní jméno)“, obzvláště pokud dopis posíláte v těle e-mailové zprávy.
Cíl tohoto oddílu: vhodně a profesionálně oslovit příjemce dopisu na základě toho, jak daná společnost vystupuje navenek a jakým dojmem působí.
Úvod je tím nejdůležitějším, pokud jde o dojem personalisty z vašeho motivačního dopisu. Nudný, zaměnitelný úvod může příjemce odradit od dalšího čtení už po první větě. Namísto „Obracím se na Vás, abych vyjádřil zájem o nabízené místo prodavače ve Vaší společnosti“, ze kterého se personalistovi bude chtít zívat, zkuste použít úvodní formulaci, z níž bude čišet zaujetí, energie a nadšení.
V hlavní části textu můžete přejít k samotným faktům týkajícím se vašich dovedností a dosažených úspěchů. Tento oddíl můžete dále zjednodušit tím, že jej rozdělíte na dva dílčí oddíly.
V prvním pododdíle uvedete své úspěchy a důležité mezníky. Metodou „situace – úkol – akce – pozitivní výsledek“ (metoda STAR) můžete podat krátká líčení, jimiž doložíte své schopnosti. Stručně popíšete situaci a úkol a poté přejdete k akci a pozitivnímu výsledku. Ve druhém pododdíle se můžete rozepsat o tom, jak svými dovednostmi a osobními vlastnostmi můžete být v nové pozici užiteční.
Cíl tohoto oddílu: sdělit své dovednosti a schopnosti prostřednictvím krátkých líčení, jimiž budete dokládat svůj potenciální přínos pro novou společnost nebo pozici.
Nyní je čas ukončit dopis výrazným sdělením. K tomu je nezbytná účinná výzva k akci. Jedná se o jednu až dvě věty, jimiž vyjádříte své nadšení z poskytnuté příležitosti a přimějete personalistu, aby se s vámi spojil. V tomto oddíle také můžete ještě jednou uvést své kontaktní údaje. Poté se musíte rozloučit. K tomu se dobře hodí fráze „S pozdravem“.
Cíl tohoto oddílu: zakončit dopis pozitivně a výzvou k akci přimět personalistu k tomu, aby vás kontaktoval.
S šablonami a nástrojem pro tvorbu motivačního dopisu na resume.io můžete vytvořit dokonalý motivační dopis během pár minut. Žádná nejistota, žádné potíže. Pusťte se do toho a vyhrajete!