Jak přijmout pracovní nabídku + kopírovatelné vzory

Blahopřejeme k pracovní nabídce! V tomto blogu se dočtete, jak napsat e-mail o přijetí nabídky práce, komu ho adresovat a co do něj rozhodně zařadit. Máme pro vás také řadu tipů, kopírovatelný vzor a šablonu.
Anna Muckerman
Content Writer for Resume.io
Aktualizováno 17 Prosinec 2024

Slova, kterými přijmete pracovní nabídku, budou první, která použijete jako nový zaměstnanec společnosti, jež se vás právě rozhodla přijmout. Stojí za to se zamyslet nad tím, jak na tuto vzrušující zprávu odpovíte. V tomhle blogu probereme, co přesně byste měli a neměli říkat.

Gratulujeme! Odvedli jste skvělou práci a dostali jste lákavou pracovní nabídku. Ze začátku jste váhali, zda ten e-mail vůbec máte otevřít, a teď to tu máte černé na bílém. Jak ale na nabídku správně odpovědět?

Úvahy nad tím, jak přijmout pracovní nabídku, jsou poslední fází hledání zaměstnání, takže až budete připraveni nabídku přijmout (a poté, co dokončíte vyjednávání o právních obezličkách ve smlouvě), existuje několik věcí, na které byste měli při sestavování odpovědi na nabídku zaměstnání myslet:

  • Co je to e-mail o přijetí nabídky zaměstnání?
  • Jak přijmout pracovní nabídku po e-mailu (pět kroků)?

V tomto blogu najdete také:

  • Tipy pro přijetí nabídky práce po e-mailu
  • Vzor dopisu o přijetí pracovní nabídky
  • Šablonu e-mailu o přijetí nabídky práce
Tip od experta

Co dělat, než přijmete pracovní nabídku? Přemýšlet. Dlouho a důkladně. To, že vám byla nabídnuta práce, neznamená, že ji musíte okamžitě přijmout. Téměř vždy existuje prostor pro vyjednávání a většina zaměstnavatelů si ráda vyslechne rozumný protinávrh. Formální e-mail o přijetí nabídky práce odešlete, až když jste se vším spokojeni.

Co je to e-mail o přijetí nabídky zaměstnání?

E-mail o přijetí nabídky zaměstnání je oficiální dokument při hledání práce, který potvrzuje, že souhlasíte s podmínkami nabídky pracovního úvazku. Je povinnou součástí každého náborového procesu – ústní dohoda může být za určitých okolností právně závazná, ale zaslání e-mailu je mnohem obvyklejší. Přijímat nabídku práce formou dopisu posílaného poštou je v současnosti dost neobvyklé.

Od náborového pracovníka, manažera náboru nebo personálního manažera byste měli dostat pokyny, jak má být dokument o přijetí pracovní nabídky strukturován a co má obsahovat, ale pokud si lámete hlavu s tím, jak přijmout pracovní nabídku, měly by vám pomoct rady obsažené v tomto blogu.

Tip od experta

Co říct na pracovní nabídku? V nabídce práce bývá uvedeno datum, dokdy máte odpovědět, ale obvykle nemusíte reagovat okamžitě. Možná ještě čekáte na další potenciální nabídky, než se rozhodnete, proto zaměstnavatele informujte a buďte ohledně své situace upřímní. Pravděpodobně na vás rádi počkají. Neposílejte e-mail o přijetí pracovní nabídky, pokud nevíte, jestli si to za týden nebo za dva nerozmyslíte. To vám může pošramotit pověst u zaměstnavatelů i náborářů.

Související článek
Jak si vyjednat mzdu
Je možné, že vás čeká důležitý úkol – dohodnout se na výši mzdy. Přinášíme zde doporučení, která by vám tuto choulostivou věc mohla poněkud usnadnit.

Jak přijmout pracovní nabídku po e-mailu (pět kroků)?

Přijetí nabídky práce e-mailem nebo sestavení dopisu o přijetí nabídky práce, který je součástí e-mailu, se řídí běžnými pravidly obchodní korespondence. S několika specifickými parametry:

Použijte funkční předmět e-mailu

Personalisté dostávají denně stovky e-mailů, ale váš e-mail s přijetím pracovní nabídky musí být zaznamenán a uložen na správném místě pro budoucí použití. Měli byste proto použít předmět e-mailu, který splňuje všechny praktické požadavky. K přijetí pracovní nabídky není potřeba žádná kreativita.

Jako první uveďte „Přijetí pracovní nabídky *název pracovní pozice*“ a k tomu napište své jméno (pokud chcete, tak tučně). Do předmětu můžete eventuelně uvést i datum, ale to je trochu nestandardní. Žádné další informace by v něm být neměly. Žádné „s potěšením přijímám nabídku“ nebo podobné extravagance, které by mohly vytěsnit důležitější informace.

Příklad: „Přijetí pracovní nabídky osobního bankéře – Jan Tichý“

Zvažte, komu má být e-mail adresován

Při psaní zprávy o přijetí pracovní nabídky možná váháte, komu ji máte zaslat. Obvykle vám podrobnosti o pracovní nabídce zašle pověřený pracovník personálního oddělení, který by vám měl také sdělit, jak postupovat.

Pokud si nejste jisti, komu máte přijetí pracovní nabídky adresovat, platí obecné pravidlo, že e-mail zašlete jak vedoucímu náboru, tak zástupci personálního oddělení (měli by být informováni oba). Pokud ho znáte, oslovte ve zprávě přímo svého budoucího šéfa (to znamená, že v úvodním pozdravu oslovíte právě jeho) a zároveň e-mail dejte do kopie (CC) zástupci personálního oddělení.

Způsob přijetí pracovní nabídky je důležitý, a ačkoli menší přešlap v etiketě nezpůsobí její stažení, je důležité zvážit okolnosti a učinit vhodné rozhodnutí.

Vyjádřete svůj vděk a radost z přijetí

Vedoucí náboru očekává a doufá, že nabídku s radostí přijmete. Do hledání vhodného zaměstnance investoval spoustu času, takže několik slov, kterými vyjádříte svou radost a vděk, nebude od věci.

Nezapomeňte ale, že rozhodující díl práce už máte za sebou (prozatím), proto v e-mailu o přijetí pracovní nabídky kroťte nadšení. Dostali jste práci a máte z toho ohromnou radost, to je pochopitelné, ale vyslovení díků nijak nepřehánějte.

Stanovte svým souhlasem základní pracovní podmínky.

Hlavním důvodem pro zaslání dopisu o přijetí nabídky zaměstnání je reflektovat podmínky pracovní nabídky a potvrdit, že souhlasíte s nabízeným zaměstnáním. Stačí uvést, že souhlasíte s podmínkami pracovní nabídky, která vám byla zaslána v konkrétní den, ale pro přehlednost můžete uvést více podrobností (protože tento e-mail nebo dopis bude zařazen do vaší evidence).

Můžete uvést název pracovní pozice, dohodnutý plat a benefity (např. dny dovolené navíc) a datum nástupu. To vše je pouze formalita, ale je užitečné tyto údaje uvést, aby se předešlo případným nedorozuměním. 

E-mail o přijetí nabídky odešlete až poté, co jste se dohodli na všech drobnostech pracovního poměru. Zaslání dopisu o přijetí nabídky v době, kdy ještě dolaďujete některé detaily, vám může další vyjednávání značně zkomplikovat. Pokud potřebujete upravit takové věci, jako je datum nástupu, flexibilní pracovní doba nebo jiné výhody, můžete poslat neformální e-mail buď vedoucímu náboru, nebo personálnímu oddělení.

E-mail profesionálně podepište

Podpis na konci e-mailu nebo dopisu by měl být stejný jako u jakékoli jiné profesionální korespondence. V této závěrečné části není třeba uvádět nic dalšího. Hlavně odolejte pokušení zakončit dopis poslední vzletnou větou. 

Úplně stačí napsat: „S pozdravem“ nebo „Zdravím“ a vaše celé jméno.

Tip od experta

Nejdříve se ujistěte, že jste nabídku dostali písemně. E-mail o přijetí pracovní nabídky odešlete až poté, co jste ji oficiálně obdrželi písemnou formou. Personalista vám může zavolat nebo zprávu sdělit osobně; požádejte ho však, aby vám ji poslal písemně. Teprve pak odpovězte. Vyhnete se tak případným nedorozuměním a je to smluvně závazné pro obě strany.

Související článek
Jak odmítnout pracovní nabídku
Potřebujete-li odmítnout pracovní nabídku, je třeba tak učinit správně a s rozmyslem. Pojďme se podívat na několik zdvořilých a elegantních způsobů, jak odmítnout práci, o kterou jste se ucházeli.

Vzor dopisu o přijetí pracovní nabídky

Kopírovatelný vzor:

Vážený pane Záveský,

děkuji Vám za Váš čas, který jste mi věnoval minulý týden – setkání s týmem se mi velmi líbilo.

Ráda bych přijala pozici poradkyně pro stávající klienty ve společnosti NN životní pojišťovna na pobočce Zlín. Jak jsme se domluvili, nástupní plat bude 40 000,- Kč plus provize a výsledkový kvartální bonus. Budu též počítat s 5 dny placené dovolené navíc a s 5 well-being days.

Velice se těším, až nastoupím k požadovanému datu 3. února 2025. Pokud ode mě do té doby budete potřebovat cokoli dalšího, ozvěte se mi prosím na telefonní číslo 720 058 647.

S pozdravem,

Petra Priečková

Šablona e-mailu o přijetí nabídky práce

Kopírovatelný vzor:

Vážená paní Struhařová,

děkuji za čas, který jste mi v uplynulém týdnu věnovala při projednávání pracovní nabídky, a jsem ráda, že jsme vyřešily zbývající problémy. Jsem připravena na úspěšné zvládnutí této funkce a hodlám do ní vykročit správnou nohou. Tímto formálně přijímám nabídku zaměstnání na částečný úvazek na pozici administrativní pracovnice ve společnosti St. Gabriel s.r.o., jak mi byla zaslána dnes ráno.

Jak bylo dohodnuto, nástupní plat bude činit 26 000,-Kč za 3 dny v týdnu s možností zvýšení na úvazku na 4 dny v týdnu po šesti měsících. Po tříměsíční zkušební době vzniká nárok na čtyřtýdenní placenou dovolenou.

Těším se na nástup na počernické pobočce a na setkání se zbytkem týmu v den mého nástupu 1. listopadu 2024. V případě jakýchkoli dotazů mě do té doby neváhejte kontaktovat na tomto e-mailu.


S pozdravem,

Martina Kostelecká

Klíčové myšlenky

Napsat e-mail o přijetí nabídky práce je okamžik, na který můžete být hrdí. Vychutnejte si ho. Další krok ve vaší kariéře začíná stisknutím tlačítka odeslat.

  • Než odešlete e-mail s přijetím nabídky práce, nechte si nabídku poslat oficiálně písemně.
  • Nereagujte unáhleně, dobře si vše rozmyslete, než e-mail odešlete.
  • Napište funkční dopis zmiňující podstatné body budoucí pracovní smlouvy.
  • Projevte špetku nadšení – koneckonců za sebou máte dlouhou a náročnou cestu.
Napište životopis během 15 minut
Použijte profesionální a vyzkoušené šablony životopisů, které splňují všechna „pravidla“, která zaměstnavatelé očekávají.
Napsat životopis