Vzor životopisu bankéře

Příklad prověřeného životopisu, který vám získá vaši příští práci v roce 2024. Tento příklad životopisu bankéře můžete upravit a vytvořit si vlastní životopis za pár minut. Stačí vyplnit podrobnosti, nový životopis si pak stáhnout a začít rozesílat přihlášky ještě dnes!
Upravit tento životopis

Svět finančních služeb byl vždy lukrativní kariérní cestou a tím víc to platí v dnešní propojené globální ekonomice. Pokud jste specialistou v bankovnictví nebo se jím chcete stát, je skvělý životopis klíčem k získání špičkového zaměstnání s vynikajícím platem, s velkými výhodami v příjemném pracovním prostředím.

Vzor životopisu bankéře ke stažení

Z průzkumů vyplývá, že personalisté obvykle věnují čtení životopisu jen několik vteřin, takže na chyby nezbývá místo. Proto vznikla sbírka tipů a nástrojů cvapp.cz. Obsahuje přes 350 návodů na psaní a odpovídající vzory životopisů, které si lze přizpůsobit.

Tento průvodce spolu se vzorovým životopisem bankéře má pomoct každému, kdo se pohybuje v bankovnictví, najít vyhovující práci. Čtěte dál a dozvíte se, jak napsat životopis, který prokáže vaši připravenost soutěžit v globalizovaném bankovnictví. 

Jak napsat životopis bankéře

Všechny životopisy bez ohledu na povolání musí na jedné stránce obsahovat tyto součásti.

  • Záhlaví
  • Profil
  • Předchozí zaměstnání
  • Vzdělání
  • Dovednosti

Brzy se blíže podíváme na každou část životopisu a na to, jak optimalizovat její účinek.

Slovo „bankéř" se používá k označení řady obchodních a finančních povolání, o kterých zde hovoříme. Obecně řečeno, bankéři jsou zodpovědní za ukládání a správu peněz klientů, zpřístupňují jim bankovní služby a využívají jejich peněz k vytváření příjmů banky prostřednictvím investic a úroků z úvěrů. Ve své životopisu proto nezapomeňte:

  • Zdůraznit své schopnosti v jednání s klienty.
  • Doložit své pracovní výkony čísly, např. počtem uzavřených úvěrů za rok.
  • Přizpůsobit životopis konkrétní bance či finanční instituci.
  • Vybrat si vhodnou profesionální šablonu, která bude ladit se seriózní povahou povolání bankéře.
Tip od experta

Nástrahy ATS

Mnoho zaměstnavatelů používá elektronický systém sledování uchazečů (ATS) k filtrování životopisů podle požadovaných pracovních dovedností. Pokud tyto pracovní dovednosti – často klíčová slova – v životopise chybí, může se stát, že bude vyřazen, protože nestojí za pozornost. To znamená, že si ho žádný člověk ve firmě ani nepřečte. 

Tato novinka dala vzniknout „optimalizaci životopisů", při níž se životopisy přizpůsobují potřebám a přáním zaměstnavatelů.

Nejlepším způsobem, jak se vypořádat s ATS, je projít si nabídku práce cílové společnosti nebo jiné relevantní znění z jejích webových stránek a zjistit, jaké pracovní dovednosti a vlastnosti zaměstnavatel skutečně hledá. Například: certifikáty pro poskytování finančních služeb, znalost bankovních produktů, znalost práce na počítači.

Jak zvolit nejlepší formát životopisu bankéře 

Pro bankéře nebo uchazeče, kteří během své kariéry vystřídali řadu zaměstnaneckých pozic, se doporučuje nejběžněji používaný chronologický formát životopisu. Je to také formát, který preferují náboráři, protože se snadno prohlíží. Je to nejjednodušší způsob, jak chronologicky seřadit pracovní úspěchy v odrážkách pod nadpisy zaměstnavatelů, v obráceném chronologickém pořadí.

Jiné formáty životopisu mohou vyhovovat uchazečům o zaměstnání, kteří chtějí zdůraznit specializované nebo přenositelné dovednosti. Funkční životopis nebo univerzálnější hybridní (kombinovaný) formát někdy upřednostňují ti, kdo pracovali nebo chtějí pracovat samostatně jako konzultanti.  

Nyní probereme, jak optimalizovat účinek vašeho životopisu bankéře v jednotlivých oddílech.

Uveďte své kontaktní informace

Nepodceňujte důležitost výrazného designu záhlaví životopisu – ideálně by mělo být stejné jako u motivačního dopisu, aby tvořily pár. Zhlaví rozhodně obsahuje:

  • Jméno a příjmení včetně titulů
  • E-mailovou adresu. Používejte věcnou, profesionální adresu, např. jmeno.prijmeni@seznam.cz
  • Telefonní číslo. Použijte soukromé telefonní číslo, kde máte na voicemailu nahrané střízlivé profesionální uvítání.
  • Adresu. Není třeba psát plnou adresu, ale měli byste uvést alespoň město, případně obci a okres.
  • Odkaz na váš profil na sítích. Zde uveďte svůj aktivní LinkedIn profil s informacemi o vaší profesní historii.

Záhlaví odlišuje vaši žádost o zaměstnání od všech ostatních, jako vaše vlastní vizuální značka. Přitahuje pozornost čtenáře na místo na stránce, kde je výrazně uvedeno vaše jméno, povolání a kontaktní informace. Díky tomu se k němu náležitě zaujatí personalisté snáze vrátí, až se s vámi budou chtít spojit ohledně pohovoru. A bílý prostor oddělující záhlaví životopisu zpříjemňuje čtení celé stránky.

Použijte oddíl souhrnu/profilu

Pravděpodobně znáte pojem „elevator pitch". Nastoupíte do výtahu s někým, koho chcete ovlivnit, a musíte to udělat dřív, než dotyčný vystoupí. Stručně, ale přesvědčivě a bez zbytečných slov – to je také podstata profilu životopisu. 

Je to vaše první a nejlepší příležitost, jak potenciálnímu zaměstnavateli sdělit své schopnosti a zájmy. Zatímco životopisům dominují výčty minulých zaměstnání, škol a dovedností, profilová část vám umožňuje použít vlastní slova a skromně se pochlubit. Měla by působit sebejistě, kompetentně a profesionálně. 

Nezapomeňte také, že životopis není univerzální dokument; jeho znění by mělo být přizpůsobeno přáním a potřebám každého potenciálního zaměstnavatele. A zatímco v oddíle předchozích zaměstnání nebo vzdělání je prostor pro flexibilitu omezený, v profilu je větší. Pokud jste specialistou na bitcoin, ale pro práci, o kterou se ucházíte, to není relevantní, bude lepší to nezmiňovat a místo toho zdůraznit něco, co zaměstnavatel skutečně hledá. 

Nezapomeňte také, že chyby v pravopisu, gramatice nebo interpunkci mohou z vašeho životopisu udělat naprostý propadák. Náboroví manažeři uvádějí špatnou češtinu jako důvod číslo 1, proč životopisy odmítají (viz níže). 

Níže naleznete vzorový profil životopisu bankéře, který můžete přizpůsobit vlastní situaci.

Přizpůsobitelný vzor profilu životopisu bankéře

Jsem aktivní investiční a osobní bankéřka s desetiletou praxí v oblasti finančního zprostředkování a bankovnictví. Mám své vlastní portfolio spolehlivých klientů, kterým mohu poskytnout širokou škálu bankovních produktů. Ráda komunikuji s klienty a aktivně jim doporučuji zajištěné investiční projekty pro jejich bezpečné zhodnocení. Mám vynikající povědomí o finančním trhu, zejména co se týče investic, a vynikám komunikačními schopnostmi, profesionálním přístupem a schopností vést obchodní jednání.

Rozveďte své pracovní zkušenosti bankéře

Každý, kdo se někdy ucházel o zaměstnání, zná magickou hodnotu slova „praxe". Jestliže se zrovna nehlásíte jako dobrovolník na první misi na Mars, pravděpodobně se vás někdo zeptá, jestli jste to už někdy dělali. Pokud máte za sebou bohatou praxi v bankovnictví, využijte ji. Vyjmenujte své zaměstnavatele v obráceném pořadí a pod každým z nich popište, čeho jste dosáhli, použijte přitom silná akční slovesa.

Například: 

  • Prověřoval a zpracovával jsem žádosti o půjčky a úvěry.
  • Poskytoval jsem informace klientům o nových produktech a programech.
  • Spravoval jsem klientská portfolia a poskytoval investiční poradenství.
Tip od experta

Obrácené chronologické pořadí je „prokazatelně nejlepší" jak pro pracovní zkušenosti, tak pro vzdělání – to znamená, že jako první uvedete své poslední zaměstnání nebo školu. Jen tak budou vaše nejpůsobivější úspěchy na prvním místě. Zaměstnavatelé to také očekávají, a i když chcete, aby je váš životopis překvapil, není dobré tohle pravidlo porušovat.

Při popisu své role v jednotlivých zaměstnáních se vyvarujte výrazů „Byl zodpovědný za", „Byl pověřen". Místo toho řekněte, co jste skutečně dělali, a buďte co nejkonkrétnější. Pokud je vaše pracovní historie méně působivá, protože jste právě dokončili vysokou školu, zdůrazněte všechny relevantní stáže nebo dobrovolnickou práci. 

Máte-li díky práci mimo bankovnictví zkušenosti, které by se vám mohly v bankovnictví hodit, buďte kreativní a napište jak. Například: 

  • Pracoval jsem ve finančním oddělení velké logistické společnosti, kde jsem se zabýval otázkami úvěrů, finančního plánování, řízení a rozpočtování.

Níže naleznete příklad, jak psát odrážky v oddíle předchozí zaměstnání.

Přizpůsobitelný vzor pracovní historie

Bankéř v Raiffeisenbank , Nový Jičín
Červenec 2010 — Současnost

  • Poskytování služeb klientům na nejvyšší možné úrovni.
  • Získání ocenění Bankéř roku 2013 a 2017.
  • Efektivní správa klientských portfolií a poskytování investičního poradenství.
  • Hodnocení rizik a zkoumání tržních trendů.
  • Prověřování žádosti o úvěr a jejich zpracování v souladu s nejlepšími postupy.
  • Dodržování zásad banky a zajišťování bezpečných a chráněných transakcí.
  • Školení a podpora 18 nových členů týmu.

 

Bankéř v MONETA Money Bank, Nový Jičín
Září 2007 — Květen 2010

  • Obětavá členka týmu Moneta Money Bank se snahou udržet dobré jméno společnosti a úspěch pobočky.
  • Prověřování a zpracování jednotlivých žádosti o půjčky a úvěry.
  • Poskytování informací klientům o nových produktech a programech.
  • Během prvních dvou let zvýšení prodeje bankovních produktů o 40 %.
  • Dosažení 30% nárůstu nových klientů v roce 2008 a 45% nárůstu v roce 2009.
  • Přesné a precizní zpracování hotovostních transakcí.
  • Poradenství klientům ohledně programů spoření.

Uveďte podrobnosti o vzdělání a relevantní certifikáty pro pozici bankéře

Kariéra v bankovnictví obvykle vyžaduje bakalářský titul, ačkoli magisterský titul v příslušném oboru, jako je podnikání, finance, ekonomie nebo účetnictví, vám může poskytnout velkou výhodu a často se vyžaduje pro konkurenčnější pozice. Své vzdělání uvádějte v obráceném chronologickém pořadí stejně jako pracovní historii, přičemž nejdříve uvedete pokročilejší úroveň. Je-li to vhodné, můžete také zmínit působivý studijní průměr, členství v akademickém spolku nebo jiná akademická ocenění.

Rovněž je možné uvést pokročilé certifikáty v oboru, které mohou zvýšit vaše šance na přijetí a/nebo povýšení. K získání těchto certifikací musí kandidáti navštěvovat specializované kurzy ve a složit odborné zkoušky. Odměnou za tuto práci navíc může být konkurenceschopnější životopis a vyšší plat.  

  • Zkouška PFP: poradce finančního plánování
  • Certifikace ČNB
  • Zkoušky podle zákona o spotřebitelském úvěru
Přizpůsobitelný vzor vzdělání v životopisu

VŠB - Ekonomická fakulta, katedra ekonomie v Ostrava
Srpen 2002 — Květen 2006

Uveďte klíčové dovednosti pro pozici bankéře 

Každý životopis by měl zahrnovat stručný oddíl zdůrazňující dovednosti uchazeče o zaměstnání, které jsou pro danou práci zásadní. Mohou zahrnovat technické dovednosti (v účetnictví, auditu nebo v příslušných softwarových aplikacích). A často i měkké dovednosti (tj. dovednosti v jednání s lidmi) v oblastech jako je komunikace, práce v týmu a zákaznický servis.  

Oddíl dovedností je také výborným místem kde zmínit relevantní kvalifikace, na které nebylo místo ve vašem profilu, pracovní historii nebo vzdělání. Jedním ze způsobů, jak začít sestavovat seznam dovedností, je udělat si přehled všeho, v čem jste dobří, i když si zpočátku nemyslíte, že je to důležité. Napište nejdřív dlouhý seznam. Pak ho zredukujte na to, co vaše cílová skupina skutečně hledá. Nezapomeňte také, že váš životopis má být ušitý na míru konkrétním zaměstnavatelům, aby zdůrazňoval body, které jsou pro ně důležité (a prošel jejich ATS testy).

Toto je seznam relevantních dovedností z našeho vzoru životopisu bankéře.  

Přizpůsobitelný vzor dovedností v životopisu
  • Finanční plánování
  • Znalost bankovního softwaru
  • Zákaznický servis
  • Znalost trhu
  • Hodnocení rizik
  • Řešení problémů
  • Ceština
  • Angličtina

Rozvržení a design životopisu bankéře

Bankovnictví patří k nejkonzervativnějším odvětvím na světě, což se odráží ve standardech oblékání a upravenosti. Váš životopis by měl být také čistý, profesionální a bez příkras. Ideální je životopis na jednu stránku, který umožňuje personálním manažerům rychle zkontrolovat vaše základní kvalifikace a dovednosti.   

A neměl by obsahovat chyby, které mohou způsobit jiné formáty než PDF, jež mohou vypadat dobře na vaší obrazovce, ale na počítači personálního manažera vypadají úplně jinak. Výše zmíněná technologie ATS kontroluje i tyto chyby a může životopis automaticky zamítnout. Projděte si sbírku šablon na cvapp.cz, najděte takovou, která odpovídá vašemu vkusu, použijte ji pak k vyplnění svých osobních údajů. Tyto životopisy jsou navrženy odborníky a byly mnohokrát otestovány v praxi. Konkrétně se podívejte na jednoduché a profesionální šablony – nadčasovou klasiku nebo strohé designy. Jediné, co musíte zajistit vy, je obsah. O design jsme se postarali my.

Napište životopis během 15 minut
Použijte profesionální a vyzkoušené šablony životopisů, které splňují všechna „pravidla“, která zaměstnavatelé očekávají.
Napsat životopis