Příklad motivačního dopisu Grafický Design

Použijte tento Grafický Design vzor motivačního dopisu pro úplnost uchazečského procesu a získejte svou práci snů - bez frustrací, bez omylů. Tento vzor motivačního dopisu je speciálně navržen na Grafický Design funkce v roce 2024. Profitujte z našich vzorových vět a profesionálního rozvržení a napište si během několika minut dokonalý motivační dopis ke stažení.
Upravit tento životopis

Struktura motivačního dopisu pro obor grafický design, ukázky textů

Záhlaví motivačního dopisu

Záhlaví stejně jako u hlavičkového papíru uvádí vaše jméno, telefonní číslo a e-mailovou adresu, často také poštovní adresu. Vaše jméno by mělo být tím největším prvkem na stránce a obvykle se umísťuje nahoře uprostřed. Dáte tím najevo sebejistotu a dosáhnete toho, že si vás potenciální zaměstnavatel snadněji zapamatuje.

Posíláte-li motivační dopis e-mailem, nenechte se svést dojmem, že vaše kontaktní údaje nejsou podstatné, protože příjemce jednoduše klikne na tlačítko „Odpovědět“. Váš e-mail si mohou vytisknout nebo jej přeposlat dalším členům týmu a mohlo by se stát, že bude obtížné jej v textu najít. Rozhodně se chcete vyhnout tomu, aby zaměstnavatelé museli složitě zjišťovat, jak se s vámi spojit!

Oslovení v motivačním dopise

Oslovení, které je zároveň úvodním pozdravem, by mělo znít „Vážená paní/pane ...“.  Na tomto místě je téměř vždy vhodné uvést jméno osoby, na niž se obracíte. Dáváte tím najevo, že se nejedná o hromadně rozesílaný motivační dopis, nýbrž že oslovujete konkrétní osobu. 

Kromě toho platí, že lidé rádi vidí své jméno napsané. Na dopis adresovaný konkrétní osobě také dostanete odpověď spíše než na dopis zaslaný celé společnosti nebo oddělení. Jestliže v nabídce pracovní pozice není konkrétní personalista uveden, stojí za úvahu telefonát do společnosti, jímž zjistíte, na kterou konkrétní osobu byste se měli obrátit. 

Úvod motivačního dopisu

Jedním z nejběžnějších (a nejméně vynalézavých) způsobů, jak zahájit motivační dopis, je napsat „Obracím se na Vás, abych vyjádřil/a zájem o...“. „Obracím se na Vás“ je fráze, která by měla z motivačních dopisů jednou provždy vymizet – příjemce již ví, že se na něj obracíte, zkuste mu tedy říct něco, co neví.

Příklad

ve světě, kde pozornost představuje cennou komoditu, jsou špičková grafika a působivé vizuální prvky tím, co přiměje zákazníka zastavit se a věnovat pozornost samotnému sdělení. Mám 12 let zkušeností jako grafická designérka a byla jsem svědkem přechodu zákazníků na sociální média a aplikace, kde platí, že pokud je nezaujmete, pouhým přetáhnutím po displeji přejdou jinam.

Hlavní část motivačního dopisu 

Představili jste se a získali pozornost příjemce, nyní chcete sdělit to hlavní, proč dopis píšete – skutečnost, že jste skvělým uchazečem na nabízenou pozici. 

Ústřední dva odstavce vašeho dopisu by měly klást důraz na vaše zkušenosti, dovednosti a výsledky, jichž jste dosud v daném oboru dosáhli. Měli byste zde psát co nejkonkrétněji a ideálně uvádět čísla, jimiž svá tvrzení doložíte. Zvažte metodu STAR: „situace, úkol, akce, výsledek“. Popište výzvy, s nimiž jste se v minulosti setkali, uveďte, co jste udělali, abyste je vyřešili, a jakých pozitivních výsledků jste dosáhli. 

Příklad

Vaše portfolio významných klientů působících v oblasti služeb spotřebitelům a pohostinství očekává, že jejich značku oživíte poutavým vizuálním designem; potřebujete proto grafického designéra, který bude schopen převádět vaše tvůrčí koncepce do grafické podoby. Pracovala jsem řadu let pro vaše hlavní domácí konkurenty, nyní jsem se však přestěhovala do Prahy a chtěla bych, aby to byli Vaši klienti, koho nadchne působivost a jednoduchost mých grafických děl. Jste jediní v oblasti reklamy, kdo mne zajímá.

Vystudovala jsem grafický design a velmi dobře ovládám práci se všemi hlavními programy určenými pro design, tvorbu webů, wireframe a multimédia. Ročně pracuji na více než 120 projektech grafického designu, díky čemuž velmi dobře vím, jak předat poselství mých klientů širšímu publiku. Když se daří přicházet s dobrými nápady včas, získáváte spolehlivý náskok před konkurencí.

  • Můj UX a GUI design webu pro společnost poskytující ubytovací služby získal národní ocenění za reklamní činnost.
  • Nový obal pekařských výrobků podle mého návrhu zvýšil výrobci meziroční obrat o 75 %.
  • Nová vizuální podoba prezentace cestovní kanceláře na sociálních médiích, kterou jsem navrhla, zvýšila návštěvnost na těchto kanálech o 160 %.
  • Mnou vypracovaná strategie pro všechny klienty týkající se grafických prvků v SEM přinesla 21% nárůst zakázek.
  • Soubory pravidel pro typografii a styl, které jsem vytvořila, využívalo 60 klientů mého předchozího zaměstnavatele.

Závěr a podpis

Činíte zde výzvu k akci – navrhujete, aby dopis neskončil odložený a zapomenutý, nýbrž aby příjemce textu v reakci na něj něco podnikl.

Můžete požádat, zda byste mohli personalistovi příští týden zatelefonovat, čímž dáváte najevo, že chcete být akční. Můžete také uvést, že byste se rádi dostavili na pohovor, nebo přinejmenším že se budete těšit na odpověď. 

Příklad

Velmi ráda bych se dostavila na pohovor, abych Vám sdělila více o multikanálových vizuálních řešeních, která jsem velmi úspěšně realizovala u svých dřívějších klientů. Jsem přesvědčena, že mohu být stejně užitečná i Vašim zákazníkům.

S pozdravem

Dominika Strnadová

Napište životopis během 15 minut
Použijte profesionální a vyzkoušené šablony životopisů, které splňují všechna „pravidla“, která zaměstnavatelé očekávají.
Napsat životopis