Práce grafika je silně zaměřena na vizuální stránku. Úspěšný grafik komunikuje prostřednictvím designu poselství zadavatele jeho klientům. I motivační dopis je médiem, jímž upoutáte pozornost. V životopise jste popsali svou pracovní minulost, vzdělání a dovednosti. Motivačním dopisem můžete zaujmout vylíčením osobnějšího příběhu a oslovením potřeb potencionálního zaměstnavatele. Náš průvodce vám ukáže, jak napsat motivační dopis grafika.
Vážená paní Ševčíková,
ve světě, kde pozornost představuje cennou komoditu, jsou špičková grafika a působivé vizuální prvky tím, co přiměje zákazníka zastavit se a věnovat pozornost samotnému sdělení. Jako grafička mám dvanáctiletou praxi a byla jsem svědkem přechodu zákazníků na sociální média a aplikace, kde platí, že pokud je nezaujmete, pouhým přetáhnutím po displeji přejdou jinam.
Vystudovala jsem grafický design a velmi dobře ovládám práci se všemi hlavními programy určenými pro design, tvorbu webů, wireframe a multimédia. Ročně pracuji na více než 120 projektech grafického designu, díky čemuž velmi dobře vím, jak předat poselství klientů širšímu publiku. Když se daří přicházet s dobrými nápady včas, získáváte spolehlivý náskok před konkurencí.
Doposud jsem měla na starosti produktové kampaně značek MALL, Allegro a CZC a starala jsem se o přípravu vizuálů napříč platformami a typy médií - moje práce byla určitě vidět. Jsem zvyklá komunikovat s marketingovými specialisty, projektovými specialisty, obchodníky, kampaňovým týmem a externími agenturami, aby veškeré výstupy byly v souladu se zadáním klienta.
Vaše portfolio významných klientů působících v oblasti služeb spotřebitelům a pohostinství očekává, že jejich značku oživíte poutavým vizuálním designem; potřebujete proto grafika, který bude schopen převádět vaše tvůrčí koncepce do grafické podoby. Pracovala jsem řadu let pro vaše hlavní domácí konkurenty, nyní jsem se však přestěhovala do Prahy a chtěla bych, aby to byli Vaši klienti, koho nadchne působivost a jednoduchost mých grafických děl. Jste jediní v oblasti reklamy, kdo mne zajímá.
Velmi ráda bych se dostavila na pohovor, abych Vám sdělila více o multikanálových vizuálních řešeních, která jsem velmi úspěšně realizovala u svých dřívějších klientů. Jsem přesvědčena, že mohu být stejně užitečná i Vašim zákazníkům.
Budu se těšit na setkání.
S pozdravem,
Dominika Strnadová
Struktura motivačního dopisu grafika se nebude příliš odchylovat od běžného formátu motivačního dopisu. Logicky strukturovaný text se snadno čte a je přesvědčivý. Váš dopis by měl tedy rozhodně obsahovat tyto části:
Motivační dopis grafika je stručným, ale přesvědčivým nástinem toho, co dokážete. Do životopisu jste nejspíš vložili odkaz na své portfolio, které reprezentuje váš styl designu. Hloubku vašich znalostí a dovedností nelze shrnout v jednostránkovém motivačním dopise, proto se spokojte s naznačením detailů tak, abyste vzbudili zájem dozvědět se o vás na pohovoru více. Podrobné zamyšlení nad podobou a účelem motivačního dopisu naleznete v našem článku Jak napsat motivační dopis.
Snažte se nepřekračovat rozsah jedné stránky. Nepoužívejte pouhý výčet svých dovedností (ty už jste ostatně mohli uvést v životopise), ale pokuste se vyprávět příběh, jímž zaujmete a navážete kontakt se čtenářem.
Potřebujete inspiraci? Podívejte se na vzory motivačních dopisů z příbuzných oborů:
Práce grafika se neomezuje jen na design. Musí komunikovat s celou řadou oddělení v rámci firmy a také směrem ke klientovi. Vzhledem k tomu, že pracujete na různých projektech současně, hodí se také dobrý time management a organizace práce.
Úvod motivačního dopisu je velice důležitý, protože dělá první dojem a udává tón. V úvodu se musíte několika větami představit a referovat na pracovní nabídku. Může být také vhodné sdělit, jak jste se o této práci dozvěděli.
Pokud bude těchto prvních pár řádků všedních a průměrných, nevzbudíte zájem personalisty, natož pak přímo zaměstnavatele. Úvod motivačního dopisu věnujte tomu, čím jste byli pro klienty jedineční.
Vážená paní Ševčíková,
ve světě, kde pozornost představuje cennou komoditu, jsou špičková grafika a působivé vizuální prvky tím, co přiměje zákazníka zastavit se a věnovat pozornost samotnému sdělení. Jako grafička mám dvanáctiletou praxi a byla jsem svědkem přechodu zákazníků na sociální média a aplikace, kde platí, že pokud je nezaujmete, pouhým přetáhnutím po displeji přejdou jinam.
Dobrý den,
obracím se na Vás, abych vyjádřil zájem o nabízené pracovní místo.
Nesnažte se vysvětlit, že místo potřebujete, raději ukažte, čím byste konkrétnímu zaměstnavateli mohli prospět.
V ústředních dvou nebo třech odstavcích svého dopisu musíte sdělit to, co je pro vás nejpodstatnější. Musíte zde podat informace o svých pracovních zkušenostech, vzdělání a dalších předpokladech.
Zmiňte své vzdělání, hlavní ale bude praxe. Do těchto odstavců zakomponujte jak své tvrdé dovednosti, tak i takzvané měkké dovednosti. Nezapomeňte nastínit své pojetí účelu a poslání kvalitního designu.
Cíl hlavní části motivačního dopisu: ukázat, jak skvěle zvládáte grafický design, přemýšlíte spolu s klientem a máte schopnost spolupracovat s dalšími články firemní struktury.
Začněte svým vzděláním či praxí, kde jste si osvojili grafický design. Nezapomeňte na svou profesní minulost. Praxe a zkušenosti jsou vždy nejlepší vizitkou. Do tohoto odstavce můžete zahrnout:
Nebuďte příliš skromní, ale ani přehnaně sebevědomí. Vžijte se do situace člověka, kterému píšete: Vnímal by váš tón jako adekvátní nebo jako arogantní?
„Vystudovala jsem grafický design a velmi dobře ovládám práci se všemi hlavními programy určenými pro design, tvorbu webů, wireframe a multimédia. Ročně pracuji na více než 120 projektech grafického designu, díky čemuž velmi dobře vím, jak předat poselství klientů širšímu publiku. Když se daří přicházet s dobrými nápady včas, získáváte spolehlivý náskok před konkurencí.
Doposud jsem měla na starosti produktové kampaně značek MALL, Allegro a CZC a starala jsem se o přípravu vizuálů napříč platformami a typy médií – moje práce byla určitě vidět. Jsem zvyklá komunikovat s marketingovými specialisty, projektovými specialisty, obchodníky, kampaňovým týmem a externími agenturami, aby veškeré výstupy byly v souladu se zadáním klienta.“
Druhý odstavec věnujte své motivaci, proč hledáte místo právě v této firmě a proč se do jejího týmu hodíte. Prostudujte si důkladně webové stránky budoucího zaměstnavatele. Zakomponujte specifika jejich práce do svého motivačního dopisu. Prokážete tím nejen svůj upřímný zájem, ale také soulad s hodnotami budoucího zaměstnavatele. Je velký rozdíl mezi tím, jestli se ucházíte o místo v reklamní agentuře, v marketingovém týmu jedné konkrétní značky, v nakladatelství či slavném designovém studiu.
Tento odstavec by měl obsahovat zejména důvody, proč jste si vybrali právě danou firmu, jakým směrem se chcete profesně rozvíjet, ale i co očekáváte a co naopak můžete nabídnout vy.
„Vaše portfolio významných klientů působících v oblasti služeb spotřebitelům a pohostinství očekává, že jejich značku oživíte poutavým vizuálním designem; potřebujete proto grafika, který bude schopen převádět vaše tvůrčí koncepce do grafické podoby. Pracovala jsem řadu let pro vaše hlavní domácí konkurenty, nyní jsem se však přestěhovala do Prahy a chtěla bych, aby to byli Vaši klienti, koho nadchne působivost a jednoduchost mých grafických děl. Jste jediní v oblasti reklamy, kdo mne zajímá.“
Závěr motivačního dopisu není jen pouhým rozloučením. Zakončete ho naznačením, že toho chcete sdělit ještě mnohem více, než se vejde do dopisu, což bude znamenat výzvou k akci. Chcete přece, aby vás pozvali na pohovor. Řeknete-li, že se těšíte na případný pohovor, projevíte nadšení, které personalistu povzbudí k tomu, aby vás pozval.
„Velmi ráda bych se dostavila na pohovor, abych Vám sdělila více o multikanálových vizuálních řešeních, která jsem velmi úspěšně realizovala u svých dřívějších klientů. Jsem přesvědčena, že mohu být stejně užitečná i Vašim zákazníkům.
Budu se těšit na setkání.
S pozdravem,
Dominika Strnadová“