Produktoví manažeři jsou zvyklí dívat se na věc z širšího pohledu. Jsou zodpovědní za celý životní cyklus produktů. Tuto dovednost byste měli využít i při řízení své kariéry. Při psaní životopisu produktového manažera si s odstupem udělejte přehled o své pracovní historii od začátku do konce. Pak se můžete zaměřit na detaily, které mohou rozhodnout o tom, jestli vás pozvou na pohovor, nebo vás odmítnou. Máte-li vyhlédnutou určitou pozici, budete k ní potřebovat odpovídající životopis. Naše vzory životopisů a průvodce psaním jsou spolehlivým zdrojem pro profesionály ve všech oborech a fázích kariéry.
Prvním krokem při psaní životopisu produktového manažera je struktura. Váš životopis by měl obsahovat následující prvky:
V rámci firmy je produktový manažer odpovědný za celkovou správu a vývoj produktu. Jeho hlavním úkolem je sledovat a analyzovat trh a konkurenci, reagovat na aktuální trendy, zajišťovat kvalitu produktu a stanovovat strategie pro jeho prodej. Také monitoruje a hodnotí prodeje v minulém období.
Několik tipů do životopisu produktového manažera:
Na inzeráty často přichází záplava životopisů, které nelze všechny přečíst. Proto dnes mnoho zaměstnavatelů k filtrování životopisů využívá elektronické systémy pro sledování uchazečů (ATS). Jak tyto systémy fungují: Zaměstnavatelé zadávají kvalifikaci ve formě klíčových slov do svého softwaru ATS. Proto je nutné tato klíčová slova zařadit do životopisu. U produktového manažera takovými slovy mohou být:
Pro většinu zájemců o pozici produktového manažera je nejvhodnější volit formát životopisu v obráceném chronologickém pořadí. Tento formát se zaměřuje zejména na pracovní historii, kde můžete uvést vaše předchozí zaměstnání, začínající tím nejnovějším. Tato struktura je oblíbená jak mezi personalisty, tak u automatických skenerů životopisů. Navíc vám umožní zdůraznit vaše aktuální úspěchy a ukázat váš profesní postup. Pokud nemáte závažný důvod pro odchýlení se od tohoto formátu, doporučujeme se ho držet.
V záhlaví životopisu nesmí chybět informace obsahující vaše jméno, povolání, e-mailovou adresu a telefon tak, aby byly po ruce, bude-li vás náborový pracovník chtít kontaktovat. Určitě přidejte i odkaz na váš profil na LinkedIn.
Naopak sem nedávejte datum narození (váš věk stejně půjde odhadnout z oddílu vzdělání či předchozí zaměstnání) a vynechte i osobní údaje, jako je rodinný stav či počet dětí.
Kontaktní informace uvádějte v tomto pořadí:
Bc. Mikuláš Neruda
Produktový manažer
+420 778 152 328
Vsetín
profil na LinkedIn
Mikuláš Neruda
36 let
ženatý, 2 děti
bigmaster@email.cz
Žerotínova 3, Vsetín
Ve svém životopise produktového manažera byste určitě neměli vynechat profil. Budete pracovat s různými lidmi, z nichž někteří mohou mít protichůdné cíle, a to je výzva. Řekněte náborářům hned na začátku, že jste na tuto výzvu připraveni, a ujistěte se, že váš profil obsahuje důležité body uvedené v nabídce práce. Zdůrazněte také veškeré své odborné znalosti v daném odvětví, protože produktový management zahrnuje mnoho různých podniků.
Profil neboli profesní shrnutí je místem, kde můžete do svého životopisu vnést trochu kreativity. Máte asi 3-4 řádky na to, abyste ukázali obchodního ducha, shrnuli svou kariéru a představili se jako vhodní uchazeči. Nasaďte profesionální tón, ale nepodceňujte své schopnosti a dovednosti. Používejte silná akční slova a pozitivní přívlastky.
Další inspiraci pro své shrnutí najdete v příbuzných vzorech životopisů marketingového specialisty nebo SEO.
Podívejte se na profil z našeho přizpůsobitelného vzoru životopisu bezpečnostního analytika:
„Komunikativní a flexibilní absolvent SOŠ elektrotechnické s neutuchajícím zájmem o nové technologie. S drony jsem se seznámil již během studia a velice rád se o nich naučím víc. Díky několika pobytům v zahraničím mám plynulou angličtinu a velmi pokročilou němčinu.“
„Organizačně nadaný produktový manažer se zkušenostmi s rozvojem produktového portfolia v oblasti strojírenství. Ovládám stanovení cílů a klíčových výkonnostních ukazatelů (KPIs), analýzu trhu a konkurence a identifikaci nových příležitostí. Jsem zodpovědný a dotahuji věci do konce.“
Zkušená produktová manažerka s praxí v marketingu produktů, zavádění produktů a celkovém řízení života produktu od jeho vzniku až po realizaci. Mám zkušenosti s vyhodnocováním přání zákazníků a vytvářením produktu, který jim vychází vstříc. Umím určovat specifikace výrobku, časový plán výroby a hloubkové plány vývoje výrobku. Mám analytické myšlení a ráda dotahuji věci do konce.
Vylíčení pracovní historie nezabere příliš času. Nejedná se však o pouhý výčet vašich pracovních povinností. Tento oddíl by měl zdůraznit vaše schopnosti tím, že popíše vaše kariérní úspěchy.
Komunikovali jste s dodavateli z celého světa v angličtině? Vyhledávali jste nové značky a zaváděli je na trh? Zpřehlednili jste marketingovou komunikaci a zvýšili její efektivitu s využitím on-line i off-line kanálů? Buďte konkrétní, když své úspěchy popisujete v odrážkách.
Nebojte se předvést své znalosti v oboru s trochou žargonu, ale ujistěte se, že definice jsou obecně srozumitelné, aby vaše sdělení zůstalo jasné.
Můžete uvést například:
Senior Product Manager v Mafra a.s., Praha
Leden 2020 — Současnost
Asistentka produktového manažera v SULCO Automotive Group, s.r.o., Praha
Duben 2018 — Prosinec 2019
Produktová manažerka v STABLECAM s.r.o., Beroun
Září 2014 — Březen 2018
Pokud bude produktový manažer vaše první zaměstnání, patrně nastoupíte do juniorské nebo asistentské pozice. V takovém případě oddíl předchozích zaměstnání vynechte. Místo toho zdůrazněte ochotu učit se novým věcem, flexibilitu a přizpůsobivost. To, že jste učenliví, pružní a tvární může být pro zaměstnavatele výhodou.
Zdůrazněte své přenositelné dovednosti jako pečlivost a důslednost.
Organizační schopnosti můžete prokázat zkušeností z brigád nebo stáží.
Můžete se rozepsat také o svých koníčcích, pokud nějak souvisejí s firmou, u níž se ucházíte o místo. Chcete-li například pracovat ve společnosti pro výhradní distribuci dronů, rozhodně neuškodí zmínit váš zájem o ně nebo o techniku obecně.
Část životopisu produktového manažera věnovaná dovednostem představuje stručný přehled vašich profesních schopností. Ačkoli se může zdát zbytečná, právě zde mohou personalisté snadno rozpoznat žádané pracovní dovednosti a získat přehled o tom, co považujete za důležité. Sekce dovedností poskytuje prostor pro uvedení 5 až 10 klíčových schopností, proto vybírejte s rozmyslem a rozlišujte je pro každou žádost o zaměstnání.
Produktoví manažeři jsou často považováni za lidi zaměřené na měkké dovednosti, ale musí mít i ty tvrdé. Odborné neboli tvrdé dovednosti uveďte přímo v tomto oddíle. Těchto několik bodů slouží také jako poutavý designový prvek, proto ho využijte a zdůrazněte své nejlepší schopnosti.
Nepodceňujte měkké dovednosti, tedy vlastnosti nezbytné pro fungování na pracovišti, jako je pečlivost, organizovanost a komunikativnost. Ty je vhodné rozprostřít i po ostatních částech životopisu.
Pro většinu pozic produktového manažera se vyžaduje minimálně středoškolské vzdělání, ideálně ekonomického či technického směru, vysokoškolské vzdělání je samozřejmě předností, ale pro vaši práci jsou stejně rozhodující zkušenosti. V části o vzdělání jednoduše uveďte své tituly, certifikáty, ale i případné stáže a místa, kde jste získali praxi. Pokud máte vyšší než bakalářský titul, můžete vynechat střední školu. Mnoho zaměstnavatelů požaduje na tuto pozici také řidičské oprávnění.
Uveďte všechny certifikáty, které jste získali, nebo členství v profesních sdruženích:
Bc., Vysoká škola Ambis, Praha
Září 2010 — Červen 2013
Manažerská akademie, Beroun
Září 2006 — Červen 2010
Ukažte efektivitu a designový um. První vizuální dojem, který si o vás personalista udělá, pochází z vašeho životopisu produktového manažera, předveďte tedy své designérské dovednosti, ale nepřehánějte to s uměním. Produkty musí být uživatelsky přívětivé a odvádět práci bez zbytečného humbuku. To platí i pro vaše rozvržení.
To znamená, že váš životopis musí být čtivý, snadno čitelný a příjemný na pohled. Je v pořádku projevit trochu kreativity nebo barevnosti, ale nepřehánějte to s grafikou nebo těžkopádným písmem. Zaměřte se na to, abyste poskytli co nejlepší uživatelský zážitek. Svůj úspěch zvýšíte s našimi v praxi ověřenými šablonami životopisů, zejména s moderní nebo kreativní verzí.