Jak napsat životopis uchazeče o pozici v marketingu
Příprava životopisu uchazeče o práci v marketingu začíná tím, že zjistíte, jaké části do něj zařadit. Vaše CV musí obsahovat:
- Záhlaví životopisu
- Souhrn životopisu (neboli profil či představení uchazeče)
- Oddíl věnovaný dosavadní kariéře
- Oddíl věnovaný dovednostem
- Oddíl vzdělání
Na začátku skvělé marketingové kampaně je znalost cílového spotřebitele. S vaším životopisem je to stejné. Zjistěte si něco o společnosti, ve které chcete pracovat. Informujte se, kdo jsou její zaměstnanci, jakou má filozofii, produkty a služby. Získejte co nejvíc poznatků o personalistovi a o svém budoucím nadřízeném. Následně se zaměřte na svou kampaň a nezapomeňte, že značkou jste zde vy.
V životopise a motivačním dopise použijte jednotné poselství, styl a tón. Abyste své CV uchazeče o práci v marketingu využili co nejlépe, dodržte tyto pokyny:
- Snažte se, aby vaše značka prostupovala celým životopisem a pište tak, jako byste oslovovali společnost, ve které chcete pracovat.
- Snažte se vytvořit šablonu životopisu se špetkou kreativity, která hned zkraje zaujme vnější podobou, aniž by odváděla pozornost od vašeho sdělení.
- Uplatněte své dovednosti v oblasti SEO a zaměřte se na algoritmy ATS.
Výběr nejvhodnějšího formátu životopisu uchazeče o pozici v marketingu
Do hry zde opět vstupují programy pro výběr uchazečů ATS. Prochází-li takový program váš životopis, hledá informace podle určitých vzorců. Aby se údaje ve vašem dokumentu přenesly do personálního systému společnosti, použijte obrácené chronologické pořadí, což je formát, na jehož procházení jsou ATS naprogramované.
Formát s obráceným chronologickým pořadím se soustředí na oddíl věnovaný vaší dosavadní kariéře, v němž uvedete své relevantní pracovní zkušenosti od nejnovější pracovní pozice po nejstarší z doby přibližně před 10 lety. Tento formát je nejvhodnější i pro odborníky na marketing, protože úspěšnou kariéru vám mohou zajistit dovednosti získané na různých předchozích pozicích.
Vzor souhrnu životopisu: definujte svou značku
Vyznačujete se kreativním myšlením a víte, jak vzbudit zájem o svůj produkt. Oddíl souhrnu vašeho životopisu uchazeče o práci v marketingu by pro vás měl být hračkou, protože vám poskytuje prostor pro trochu plynulého textu, jímž se budete prezentovat.
Sdělte jasně své poselství. Na kterou kreativní marketingovou kampaň zde chcete upozornit? Které dovednosti vám pomohou vyniknout? Máte 3 až 4 věty na to, abyste personalistovi vysvětlili, proč jste vhodným uchazečem o danou pozici, ujistěte se proto, že uvádíte příklady, které odpovídají potřebám dané společnosti.
Zamyslete se nad tím, jakými výraznými adjektivy byste se popsali, a pak je zařaďte do svého profilu. Cílem této části je doplnit životopis a poskytnout personalistovi zajímavou informaci, kterou můžete dále zužitkovat během pohovoru.
Zkušený marketingový specialista schopný řídit strategie v tradičních i nových médiích s cílem pomáhat podnikům dosahovat jejich cílů při oslovování potenciálních klientů, zvyšování povědomí o značce a zapojení uživatelů.
Vzor dosavadní kariéry: milníky vaší profesní dráhy
Oddíl věnovaný dosavadní kariéře v životopise uchazeče o pozici v marketingu je místem, kde se uplatní chronologické řazení. O pracovních pozicích z poslední doby se rozepište podrobněji, dřívější zaměstnání vezměte zkrátka. Personalisty totiž nejvíce zajímá, co jste dělali v poslední době.
V jednotlivých bodech se rozepište, jako kdybyste propagovali produkt (což konec konců děláte). Použijte výrazné akční slovo a přidejte podrobnosti, čísla a statistiky, které váš úspěch ještě více zdůrazní.
- Zvýšení dosahu o 20 % potenciálních zákazníků týdně díky každodenní péči o kampaň na sociálních sítích.
- Vytvoření nové marketingové kampaně, díky níž bylo dosaženo zvýšení dosahu.
Nezapomeňte text optimalizovat pro danou pracovní pozici. Zaměřte se na dovednosti, které váš potenciální zaměstnavatel hledá. Pokud prokážete, že práci, kterou nabízejí, vykonáváte již nyní, může vám to jen prospět.
Vedoucí marketingu at Sando Brands , Olomouc
June 2017 — May 2021
- Vytváření a realizace strategických marketingových plánů s cílem zužitkovávat příležitosti na trhu a dosahovat růstu
- Hodnocení konkurence a určování obchodních a marketingových plánů, které je třeba realizovat
- Podpora marketingového plánu pro zvyšování povědomí o značce a účinné plnění komunikačních cílů
- Poskytování podpory v oblasti strategie, obsahu a tvůrčích iniciativ pro plně integrovanou marketingovou komunikaci
- Úspěšná správa účtů společnosti na sociálních sítích
- Vytváření a správa e-mailových kampaní
Specialista marketingu obsahu at ALC, Olomouc
October 2014 — May 2017
- Vytváření poutavého, podloženého obsahu, který zvyšoval návštěvnost a zapojoval čtenáře a zákazníky
- Vytváření obsahu na sociálních sítích k propagaci kultury a poselství společnosti ALC
- Spolupráce s týmem pro vytváření obsahu na zajišťování špičkového edičního programu
- Zkoumání trendů na trhu s cílem identifikovat nové marketingové a produktové příležitosti
- Spolupráce při hledání kreativních nápadů a přístupů s cílem zvyšovat účinek obsahu a přispívat tak k vyšším tržbám společnosti
Vzor dovedností v CV: chytrý obsah
Ze své profese víte, že pokud příjemce svého sdělení nezaujmete během několika sekund, přejde k jiné reklamě. To je důvod, proč je v životopise uchazeče o pozici v marketingu tak důležitý oddíl věnovaný dovednostem. Mnozí personalisté nejprve nahlédnou právě do této části, aby rychle zjistili, jakými dovednostmi disponujete. Pokud je svými dovednostmi nezaujmete, přejdou k dalšímu CV.
Tento oddíl CV lze nejsnáze přizpůsobit pro ATS a právě touto částí byste měli začít, když svůj životopis uchazeče o práci v marketingu uzpůsobujete konkrétní pracovní pozici a předáváte své hlavní poselství. Ujistěte se, že dovednosti zde uvedené jsou v souladu s ostatními oddíly, aby tvořily ucelený obraz vašich schopností.
- Marketing obsahu
- Digitální marketing
- Efektivní time management
- Optimalizace SEO
- Schopnost týmové spolupráce
- Výzkum a vývoj obsahu
Vzor oddílu vzdělání v životopise uchazeče o pracovní pozici v marketingu
Oddíl vzdělání v životopise odborníka na marketing uvádí získané akademické tituly. U většiny pozic v marketingovém managementu se očekává alespoň bakalářský titul. Pokud máte magisterský nebo vyšší titul, není třeba uvádět střední školu.
Je možné, že jste řadu dovedností získali v zaměstnání, ale pokud jste absolvovali kurzy, které zvyšují vaši hodnotu jako uchazeče o danou pozici, uveďte je zde také.
Magisterský titul z oboru marketing, Univerzita Tomáše Bati, Zlín
October 2012 — May 2014
Bakalářský titul z oboru marketing a komunikace, Univerzita Tomáše Bati, Zlín
October 2008 — May 2012
Gymnázium, Zlín
September 2007 — May 2012