Digitalizace je v současnosti takřka všudypřítomná a v nejbližších letech bude míra jejího uplatnění jenom růst. Podle časopisu Forbes byla pozice manažera digitálního marketingu v roce 2021 na LinkedIn pátá nejvyhledávanější a letos už stojí na prvním místě v žebříčku. Vzniklo spoustu nových obchodů, společností a poskytovatelů služeb na internetu. Jako uchazeč o pozici manažera digitálního marketingu máte digitální marketing v paži. Ale víte, jak napsat životopis, který na první pohled zaujme a přesvědčí?
Naše vzory životopisů a průvodce psaním jsou spolehlivým zdrojem pro profesionály ve všech oborech a fázích kariéry.
Jak napsat životopis manažera digitálního marketingu
Součásti životopisu manažera digitálního marketingu nejsou žádným tajemstvím. Váš životopis by měl obsahovat následující prvky:
- Záhlaví
- Shrnutí čili profil
- Profesní zkušenosti neboli předchozí zaměstnání
- Dovednosti
- Vzdělání
Manažeři digitálního marketingu jsou odborníci na budování značky, kteří koordinují online propagační strategie firmy. Používají marketingové strategie a techniky ke zlepšení online přítomnosti a propagační hodnoty společnosti. Vyvíjejí a realizují marketingové kampaně, používají e-mailové marketingové strategie a využívají sociální sítě k dosažení cílů digitálního marketingu.
Několik tipů do životopisu manažera digitálního marketingu:
- Váš životopis by vás měl prezentovat jako odborníka, který se orientuje v různých oblastech online marketingu.
- Klíčová bude samostatnost, ale i houževnatost a tah na branku.
- Životopis je třeba upravit na míru každé konkrétní pozici.
- Vyberte si jednu z profesionálních šablon životopisů.
Jako manažerovi digitálního marketingu vám jistě nemusíme vykládat, jak fungují elektronické systémy pro sledování uchazečů (ATS). Zaměstnavatelé zadávají kvalifikaci ve formě klíčových slov do svého softwaru ATS. Jistě víte, že tato klíčová slova je nutné zařadit do životopisu. U manažera digitálního marketingu takovými slovy mohou být:
- SEO, PPC, sociální sítě, e-mailing, zbožové vyhledávače
- komplexní SEO
- UX/CRO analýza
- Vedení projektů
- Znalost Google Analytics, Google Ads, LinkedIn reklamy
Výběr správného formátu životopisu manažera digitálního marketingu
Manažeři digitálního marketingu se nemusí ubírat tradiční kariérní cestou. Mohli jste pracovat na volné noze, pracovat jako externisté či konzultanti. Obvykle doporučujeme u životopisů obrácené chronologické řazení, ale životopis manažera digitálního marketingu může být jiný.
Nejlepší formát životopisu je jednoduše takový, který vám umožní zachytit vaše nejdůležitější zkušenosti ve snadno čitelném uspořádání. Možná to nebude obrácený chronologický formát, který se vyskytuje v mnoha tradičních životopisech, ale spíš funkční nebo hybridní model, který skýtá víc volnosti a zaměřuje se na dovednosti, nadání a prezentaci portfolia.
Uveďte své kontaktní informace
V záhlaví životopisu nesmí chybět informace obsahující vaše jméno, povolání, e-mailovou adresu a telefon tak, aby byly po ruce, bude-li vás potencionální zaměstnavatel chtít kontaktovat. Určitě přidejte i odkaz na váš profil na LinkedIn.
Nemusíte sem nutně dávat datum narození (váš věk stejně půjde odhadnout z oddílu vzdělání či předchozí zaměstnání) a klidně vynechte i osobní údaje, jako je rodinný stav či počet dětí.
Kontaktní informace uvádějte v tomto pořadí:
- Jméno a příjmení, případně titul
- Profese
- Profesionální e-mailová adresa v jednoduchém formátu, např. jmeno.prijmeni@seznam.cz
- Telefonní číslo
- Lokalita (obec, případně okres)
- Profil na LinkedIn, pokud obsahuje relevantní informace o vás jako manažerovi digitálního marketingu
- Bc. Vítězslav Holý
- Manažer digitálního marketingu
- holy.v@gmail.com
- +420 778 152 328
- Brno
- profil na LinkedIn / odkaz na webové stránky
- Vítězslav Holý
- 25 let
- svobodný
- vitasuperking@email.cz
- Olomoucká 6, 627 00 Brno
Použijte profil
Je to vaše první příležitost, jak v životopise uchazeče o pozici manažera digitálního marketingu udělat dojem svým profesním zaměřením. Profil zaujímá cenný prostor v horní části životopisu, snažte se tedy prezentovat jako manažer digitálního marketingu, o kterém stojí za to uvažovat. Máte dvě nebo tři věty na to, abyste zdůraznili své výsledky, úspěchy a obraz profesionála. Zároveň je to jediná část životopisu, kde můžete být trochu kreativní a ukázat svou lidskou stránku.
Další inspiraci pro své shrnutí najdete v příbuzných vzorech životopisů marketingového specialisty, specialisty SEO nebo správce sociálních sítí.
Podívejte se na profil z našeho přizpůsobitelného vzoru životopisu manažera digitálního marketingu:
„Motivovaná absolventka magisterského oboru marketing se znalostmi obsahového marketingu a analýzy klíčových slov. Jsem dynamický typ s nadšením pro marketing. Baví mě plnit stanovené cíle, ale i navrhovat možnosti zlepšení, a chci se společně s celým týmem posouvat dál.“
„Pracuji na vytváření a zdokonalování webových projektů, které přitahují vyšší počet uživatelů z vyhledávačů. Současně se snažím zajistit, aby se uživatelé na těchto stránkách cítili pohodlně a prováděli co nejvíce interakcí, čímž zvyšuji jejich ziskovost. Mé zkušenosti vycházejí především z praxe. Během let budování vlastních projektů jsem si uvědomil, že k dosažení úspěchu je nezbytné mít k dispozici kvalitní tým spolupracovníků.“
Výkonný manažer digitálního marketingu s prokazatelnými zkušenostmi s vývojem a řízením digitálních marketingových strategií s vysokým dopadem. Mám praxi v dohledu nad webovou strategií a vývojem, digitálním zapojením a nástroji zaměřenými na spotřebitele. Jsem zběhlý v řízení strategických vztahů k dosažení cílů společnosti. Velmi dobře si uvědomuji důležitost týmové spolupráce s kolegy z oboru.
Zmiňte své profesní zkušenosti manažera digitálního marketingu
V oddíle věnovaném předchozím zaměstnáním máte možnost pochlubit se dosaženými pracovními úspěchy. Nejde o pouhý výčet pracovní historie, jde o to zdůraznit, v čem jste vynikali nebo jak náročnými úkoly jste byli pověřeni. Pokud jste dosud pracovali jako OSVČ, uveďte nejvýznamnější klienty a projekty, na nichž jste pro ně pracovali.
Koordinovali jste PPC kampaně, pravidelně je vyhodnocovali a hlídali jejich efektivitu? Realizovali jste sezónní kampaně včetně obsahu na webu?
Buďte konkrétní, když své úspěchy popisujete v odrážkách.
Můžete uvést například:
- Připravoval jsem analýzy a vyhodnocení digitálních aktivit a zároveň aktivně navrhoval nové.
- Vyvíjel jsem strategii digitální propagace a její realizace.
- Pracoval jsem v neustálé interakci s vývojáři a specialisty třetích stran za účelem propagace společnosti.
Manažer digitálního marketingu v ACTIVA spol. s r.o., Brno
Květen 2020 — Duben 2024
- Definoval jsem, vyvíjel a implementoval marketingové strategie pro automatizaci a měření pohybu cílové skupiny.
- Zavedl jsem procesy a protokoly pro měření kampaní s cílem optimalizovat výsledky.
- Maximalizoval jsem nákladově efektivní operace a průběžně vyhodnocoval výdaje.
- Spolupracoval jsem s ostatními odděleními, aby vyvíjený obsah odpovídal potřebám a přáním spotřebitelů.
- Působil jsem jako expert na platformy digitálních kanálů.
Specialista na digitální marketing v MIRAI INTEX s.r.o., Brno
Srpen 2017 — Duben 2020
- Vyvíjel a vedl jsem procesy rozšíření maloobchodních příležitostí.
- Usnadňoval jsem přijímání klientů.
- Rozšířil jsem znalosti osvědčených postupů SEO.
- Vyvíjel a implementoval jsem strategie SEO.
- Sledoval a monitoroval jsem úroveň výkonnosti.
- Spravoval jsem marketingovou databázi a iniciativy v oblasti správy dat.
Přidejte relevantní dovednosti, které z vás dělají výkonného manažera digitálního marketingu
Část životopisu věnovaná dovednostem by měla odpovídat na otázku: Co na první pohled přinášíte? Životopis manažera digitálního marketingu musí ukázat důkladnou znalost platforem digitálního marketingu a také schopnost řízení. Sekce dovedností poskytuje prostor pro uvedení 5 až 10 klíčových schopností, proto vybírejte s rozmyslem. Vzhledem k rozmanitosti popisů pracovních pozic, je rozhodující každou žádost o zaměstnání vědomě zacílit.
U specialistů SEO se očekávají zcela konkrétní odborné dovednosti. Odborné neboli tvrdé dovednosti uveďte přímo v tomto oddíle. Těchto několik bodů slouží také jako poutavý designový prvek, proto ho využijte a zdůrazněte své nejlepší schopnosti.
Nepodceňujte měkké dovednosti, tedy vlastnosti nezbytné pro fungování na pracovišti, jako je týmový duch, dobrý time management, houževnatost. Ty je vhodné rozprostřít i po ostatních částech životopisu.
Mezi tvrdými dovednostmi budou jistě:
V měkkých dovednostech můžete zmínit:
|
Uveďte vzdělání a relevantní kurzy v oblasti digitálního marketingu
Možná se už několik let pohybujete na trhu práce a máte i později získané vzdělání, které upoutá pozornost personalistů. S tím, jak ustupuje do minulosti den ukončení školní docházky, snižuje se význam vzdělání ve vašem životopisu, jímž se ucházíte o pozici manažera digitálního marketingu. V tomto oddíle stručně uveďte poslední dvě dokončená vzdělání. Máte-li vyšší než bakalářský titul, střední školu vynechte.
S největší pravděpodobností jste po studiu nebo během něj absolvovali také další specializační kurzy, semináře nebo webináře jako např.:
- SEO kurz
- HTML kurz
- Školení sociálních sítí
Nezapomeňte je uvést.
bakalářské studium, Ekonomicko-správní fakulta MU, Brno
Září 2012 — Červen 2015
- Katedra ekonomie - Studijní program: Analytika byznysových dat
maturita, Ekonomické lyceum, Brno
Září 2008 — Červen 2012
Zvolte správné rozvržení a design životopisu manažera digitálního marketingu
Zásadám designu rozumíte, tak je zde neváhejte uplatnit, aby váš životopis působil profesionálním a zároveň kreativním dojmem. Hlavně kroťte svou touhu vyniknout. Vyhněte se přílišnému množství barev a efektů v rozvržení životopisu. Vaše portfolio ukáže vaše kreativní vlohy. Rozvržení vašeho životopisu to může dokázat také, pokud nezapomenete, že hlavním cílem je čitelnost.
Nejlépe vám poslouží profesionální šablony životopisů, můžete však volit také jednoduchou, kreativní nebo moderní šablonu.
Vzor životopisu manažera digitálního marketingu
Profil
Výkonný manažer digitálního marketingu s prokazatelnými zkušenostmi s vývojem a řízením digitálních marketingových strategií s vysokým dopadem. Mám praxi v dohledu nad webovou strategií a vývojem, digitálním zapojením a nástroji zaměřenými na spotřebitele. Jsem zběhlý v řízení strategických vztahů k dosažení cílů společnosti. Velmi dobře si uvědomuji důležitost týmové spolupráce s kolegy z oboru.
Předchozí zaměstnání
Manažer digitálního marketingu v ACTIVA spol. s r.o., Brno
Květen 2020 — Duben 2024
- Definoval jsem, vyvíjel a implementoval marketingové strategie pro automatizaci a měření pohybu cílové skupiny.
- Zavedl jsem procesy a protokoly pro měření kampaní s cílem optimalizovat výsledky.
- Maximalizoval jsem nákladově efektivní operace a průběžně vyhodnocoval výdaje.
- Spolupracoval jsem s ostatními odděleními, aby vyvíjený obsah odpovídal potřebám a přáním spotřebitelů.
- Působil jsem jako expert na platformy digitálních kanálů.
Specialista na digitální marketing v MIRAI INTEX s.r.o., Brno
Srpen 2017 — Duben 2020
- Vyvíjel a vedl jsem procesy rozšíření maloobchodních příležitostí.
- Usnadňoval jsem přijímání klientů.
- Rozšířil jsem znalosti osvědčených postupů SEO.
- Vyvíjel a implementoval jsem strategie SEO.
- Sledoval a monitoroval jsem úroveň výkonnosti.
- Spravoval jsem marketingovou databázi a iniciativy v oblasti správy dat.
Dovednosti
- Obsahový marketing
- Video marketing
- Znalost SEO, PPC a GA
- Znalost HTML
- Důslednost
- Organizovanost
- Samostatnost
- Spolehlivost
Vzdělání
bakalářské studium, Ekonomicko-správní fakulta MU, Brno
Září 2012 — Červen 2015
- Katedra ekonomie - Studijní program: Analytika byznysových dat
maturita, Ekonomické lyceum, Brno
Září 2008 — Červen 2012
- Od manažera digitálního marketingu se kromě odbornosti očekává samostatnost a orientace na výsledek.
- Předpokládá se, že budete schopní hladce spolupracovat s ostatními členy týmu.
- I když jste možná založením introverti, ukažte, že se nebojíte komunikovat.
Podívejte se na náš přizpůsobitelný vzor životopisu manažera digitálního marketingu, kde najdete další nápady na vytvoření skvělého životopisu.