Pracovníci poskytující služby zákazníkům přinášejí spásu, když se v každodenních záležitostech něco pokazí. Ať jde o vadný výrobek nebo zapomenuté přihlašovací jméno, pracovník zákaznických služeb pomáhá nám ostatním řešit naše problémy a vracet naše záležitosti do obvyklých kolejí. Ačkoli se u mnoha pozic v tomto oboru postupně přechází na automatizaci, společnosti i nadále hledají lidi se skvělými komunikačními dovednostmi, kteří umějí řešit složité problémy a poskytovat kvalitní péči. Práce v oddělení služeb zákazníkům představuje stabilní zaměstnání, často v telefonických centrech nebo centrálách velkých firem. Tyto pozice také představují skvělý předstupeň kariéry v mnoha dalších oborech, zejména v roli obchodního zástupce nebo pracovníka marketingu. Jak si tedy pootevřít dveře k takovýmto příležitostem? Samozřejmě budete potřebovat skvělý motivační dopis.
Pokud jste už přivedli k dokonalosti svůj životopis, můžete začít s motivačním dopisem. Prostudujte si tento návod s konkrétními ukázkami dopisů z oblasti služeb zákazníkům, naše šablony i souhrnný návod zaměřený na psaní životopisu. Nyní nastal čas vytvořit výjimečný motivační dopis, díky němuž bude vaše žádost o zaměstnání dokonalá a získáte novou práci.
Formát motivačního dopisu uchazeče o pozici pracovníka zákaznických služeb a obvyklé chyby
Existuje několik častých chyb, kterých se dopouštějí ostatní uchazeči o práci v oddělení služeb zákazníkům. Snažte se vyhnout těmto obvyklým nástrahám:
- Zaměnitelné dopisy. Jestliže sestavíte univerzální žádost o zaměstnání, ve které vždy změníte pouze oslovení, personalisté to poznají. Možná si tím usnadníte práci, ale zároveň také velmi významně snížíte šanci, že vás přijmou. Dbejte na to, aby každý dopis byl relevantní a přizpůsobený dovednostem a zkušenostem, které jsou pro danou pozici požadovány.
- Příliš formální styl nebo složitá gramatika. Ve službách zákazníkům je vaším cílem vždy znít přirozeně a mile – proč by tedy váš motivační dopis měl být neobratně formální a plný frází, které byste ve skutečném životě nikdy neřekli? Mnohem vhodnější bude, když se budete při psaní držet svého jedinečného tónu, avšak zůstanete profesionální. Nezapomeňte text zkontrolovat.
- Chyby formátování. Dříve než se personalista dá do čtení vašeho motivačního dopisu, zaznamená jeho vzhled a dojem, jakým působí. Dbejte na vhodný styl a velikost písma a na to, aby barvy i další grafické prvky odpovídaly stylu dané společnosti. Pomoci mohou profesionální formátovací nástroje.
- Otázka tónu. Ve službách zákazníkům je tón vším. Nikdo nechce přijmout uchazeče, který je arogantní a příliš sebevědomý. A stejně tak ten, kdo se neumí pochlubit svými úspěchy, zůstane nepovšimnut. Jistě nechcete, aby to vypadalo, že se dožadujete práce ze zoufalství. Vtip je v tom, že musíte energicky prosazovat své zaujetí a zkušenosti a zároveň dávat najevo, jak oceňujete potenciální příležitost.
Co si zapamatovat
- V konkurenčním prostředí tohoto oboru, kde zástupci pro služby zákazníkům musí řešit stále komplikovanější potíže svých klientů, je skvělý motivační dopis klíčem k získání zaměstnání.
- Jednou z nejdůležitějších věcí, která vám umožní odlišit se od ostatních uchazečů, je vždy uzpůsobit motivační dopis pozici, o kterou se ucházíte.
- Pokud jde o strukturu motivačního dopisu, řiďte se osvědčenými pravidly vytváření esteticky příjemného a velmi čitelného formátu.
- Zejména v úvodu motivačního dopisu využijte toho, jak účinné je najít oblasti, ve kterých se můžete ztotožnit s názory společnosti, v níž chcete pracovat, a získat pochopení pro problémy společnosti i jejích zákazníků.
- Používejte profesionální grafické nástroje, abyste se vyhnuli obvyklým chybám formátování, a dbejte, aby váš motivační dopis působil vytříbeně a profesionálně.
Hotovo? Je čas jít a ucházet se o pozici ve službách péče o zákazníka. Služba resume.io vám celý proces usnadní, neboť nabízí nástroj na vytváření motivačního dopisu zpracovaný odborníky, který vám pomůže sepsat dokonalý motivační dopis během pár minut!