Každý SEO specialista disponuje jedinečným souborem dovedností, které si vytvořil na základě své praxe. Někteří se specializují na optimalizaci e-shopů, jiní mají hlubší znalosti v oblasti programování a technické stránky SEO, další se zaměřují spíše na konzultaci v oblasti SEO, kde provádějí audity, analýzy klíčových slov, poskytují poradenství a školení. Řada SEO specialistů volí existenci na volné noze. Hledáte-li však jistotu v podobě stálého zaměstnání, nezbývá vám než napsat kvalitní a přesvědčivý životopis.
Naše vzory životopisů a průvodce psaním jsou spolehlivým zdrojem pro profesionály ve všech oborech a fázích kariéry.
Váš životopis specialisty SEO by měl být dobře strukturovaný a hovořit v jasných datech. Životopis by měl obsahovat následující oddíly:
SEO specialisté se zabývají optimalizací webových stránek za účelem dosažení konverzních pozic v neplacených výsledcích vyhledávání, např. na Googlu, Seznamu a Bingu. Nevyužívají placené reklamy k dosažení stanovených cílů, nýbrž upravují webové stránky tak, aby byly pro uživatele co nejužitečnější.
Několik tipů do životopisu specialisty SEO:
Jako specialistovi SEO vám jistě nemusíme vykládat, jak fungují elektronické systémy pro sledování uchazečů (ATS). Zaměstnavatelé zadávají kvalifikaci ve formě klíčových slov do svého softwaru ATS. Jistě víte, že tato klíčová slova je nutné zařadit do životopisu. U specialisty SEO takovými slovy mohou být:
Specialisté SEO se nemusí ubírat tradiční kariérní cestou. Mohli jste pracovat na volné noze, vzít si jinou práci, když bylo zakázek málo, nebo jste chodili do zaměstnání, zatímco jste optimalizovali stránky pro kamarády a známé. Obvykle doporučujeme u životopisů obrácené chronologické řazení, ale životopis specialisty SEO může být jiný.
Nejlepší formát životopisu je jednoduše takový, který vám umožní zachytit vaše nejdůležitější zkušenosti ve snadno čitelném uspořádání. Možná to nebude obrácený chronologický formát, který se vyskytuje v mnoha tradičních životopisech, ale spíš funkční nebo hybridní model, který skýtá víc volnosti a zaměřuje se na dovednosti a nadání.
V záhlaví životopisu nesmí chybět informace obsahující vaše jméno, povolání, e-mailovou adresu a telefon tak, aby byly po ruce, bude-li vás potencionální zaměstnavatel chtít kontaktovat. Určitě přidejte i odkaz na váš profil na LinkedIn.
Naopak sem nedávejte datum narození (váš věk stejně půjde odhadnout z oddílu vzdělání či předchozí zaměstnání) a vynechte i osobní údaje, jako je rodinný stav či počet dětí.
Kontaktní informace uvádějte v tomto pořadí:
Je to vaše první příležitost, jak v životopise uchazeče o pozici specialisty SEO udělat dojem svým profesním zaměřením. Profil zaujímá cenný prostor v horní části životopisu, snažte se tedy profilovat jako specialista SEO, o kterém stojí za to uvažovat. Sestavení profilu (zvaného také souhrn nebo představení uchazeče) je zásadní krok na cestě k úspěšnému životopisu. Máte dvě nebo tři věty na to, abyste zdůraznili svoji osobnost a své výsledky, úspěchy a obraz profesionála. Z našeho vzoru si můžete vzít velmi užitečná klíčová slova, některé znalosti však budou specifické pro danou pozici.
Další inspiraci pro své shrnutí najdete v příbuzných vzorech životopisů marketingového specialisty nebo správce sociálních sítí.
Podívejte se na profil z našeho přizpůsobitelného vzoru životopisu specialisty SEO:
„Odhodlaná absolventka magisterského oboru marketing se znalostmi obsahového marketingu a analýzy klíčových slov. Mám zodpovědný přístup k práci a orientaci na výsledek. Jsem vyrovnaná a hlavně pozitivní, umím se vcítit do role klienta a jeho potřeb. Jsem introvertka, ale dokážu zapnout a tlak mě jen tak nerozhodí.“
Profil Zkušená a inovativní specialistka SEO s prokazatelnými výsledky v oblasti zvyšování organické návštěvnosti webových stránek prostřednictvím white-hat taktik a strategií, analýz a optimalizace SEO na základě dat. Schopnost strategického myšlení se zaměřením na růst, snaha dosahovat celkového zlepšování programu SEO a zvyšování návštěvnosti a příjmů
„Senior SEO specialista a konzultant internetového marketingu. Po 12 letech praxe vím, jak pomoct firmám s lepší dohledatelností na internetu ve vyhledávači Google.cz a Seznam.cz.
Mám bohaté zkušeností v oboru optimalizace webových stránek, a to od tvorby analýz, SEO auditu, PPC reklam, reklamních kampaní na Facebooku, budování zpětných odkazů až po vedení marketingového týmu, který tyto SEO a PPC aktivity naplňoval.“
V oddíle věnovaném předchozím zaměstnáním máte možnost pochlubit se dosaženými pracovními úspěchy. Nejde o pouhý výčet pracovní historie, jde o to zdůraznit, v čem jste vynikali nebo jak náročnými úkoly jste byli pověřeni. Pokud jste dosud pracovali jako OSVČ, uveďte nejvýznamnější klienty a projekty, na nichž jste pro ně pracovali.
Identifikovali jste největší příležitosti v oblasti SEO s dopadem na business? Skvěle jste vyhodnocovali priority a příležitosti? Navrhovali jste efektivní strategii vedení optimalizace webové stránky?
Buďte konkrétní, když své úspěchy popisujete v odrážkách.
Můžete uvést například:
Specialistka SEO v Magic Marketing, Břeclav
Duben 2018 - Březen 2022
Specialistka SEO v DCC Group, Brno
Srpen 2013 - Prosinec 2017
Část životopisu specialisty SEO věnovaná dovednostem představuje stručný přehled vašich profesních schopností. Ačkoli se může zdát zbytečná, právě zde mohou personalisté snadno rozpoznat žádané pracovní dovednosti a získat přehled o tom, co považujete za důležité. Sekce dovedností poskytuje prostor pro uvedení 5 až 10 klíčových schopností, proto vybírejte s rozmyslem. Vzhledem k rozmanitosti popisů pracovních pozic, je rozhodující každou žádost o zaměstnání vědomě zacílit.
U specialistů SEO se očekávají zcela konkrétní odborné dovednosti. Odborné neboli tvrdé dovednosti uveďte přímo v tomto oddíle. Těchto několik bodů slouží také jako poutavý designový prvek, proto ho využijte a zdůrazněte své nejlepší schopnosti.
Nepodceňujte měkké dovednosti, tedy vlastnosti nezbytné pro fungování na pracovišti, jako je týmový duch, dobrý time management, houževnatost. Ty je vhodné rozprostřít i po ostatních částech životopisu.
Mezi tvrdými dovednostmi budou jistě:
V měkkých dovednostech můžete zmínit:
Možná se už několik let pohybujete na trhu práce a máte i později získané vzdělání, které upoutá pozornost personalistů. S tím, jak ustupuje do minulosti den ukončení školní docházky, snižuje se význam vzdělání ve vašem životopisu, jímž se ucházíte o pozici specialisty SEO. Například váš studijní průměr z doby před pěti lety je nyní méně důležitý než v době, kdy jste se ucházeli o první zaměstnání.
S největší pravděpodobností jste po studiu nebo během něj absolvovali také další specializační kurzy, semináře nebo webináře jako např.:
Nezapomeňte je uvést.
Bakalářský a magisterský titul v oboru marketing, Masarykova univerzita, Brno
Září 2008 - Květen 2013
Použití šablony neznamená, že váš životopis specialisty SEO bude vypadat stejně jako všechny ostatní. Všechny vzory obsažené v nástroji na vytváření životopisů lze uzpůsobit tak, aby vyhovovaly vašim potřebám a osobnosti. Nejlépe vám poslouží profesionální šablony životopisů, můžete však volit také jednoduchou, kreativní nebo moderní šablonu. Pečlivě si svůj životopis projděte a ujistěte se, že nepůsobí příliš nesourodě a neobsahuje příliš velké bloky textu. Můžete psát sebelépe, ale příliš dlouhý odstavec patrně nikdo nebude číst.
Profil
Zkušená a inovativní specialistka SEO s prokazatelnými výsledky v oblasti zvyšování organické návštěvnosti webových stránek prostřednictvím white-hat taktik a strategií, analýz a optimalizace SEO na základě dat. Schopnost strategického myšlení se zaměřením na růst, snaha dosahovat celkového zlepšování programu SEO a zvyšování návštěvnosti a příjmů.
Předchozí zaměstnání
Specialistka SEO v Magic Marketing, Břeclav
Duben 2018 - Březen 2022
Specialistka SEO v DCC Group, Brno
Srpen 2013 - Prosinec 2017
Dovednosti
Vzdělání
Bakalářský a magisterský titul v oboru marketing, Masarykova univerzita, Brno
Září 2008 - Květen 2013