Životopis by měl mít zpravidla pouze jednu stranu, ačkoli přijatelné jsou i dvě strany, pokud můžete uvést velké množství zkušeností.
Každý životopis by měl obsahovat následujících pět částí:
Záhlaví je místo v horní části životopisu, kde uchazeč uvádí své jméno, povolání, adresu, telefonní číslo a e-mail. Někdy se uvádí i URL na LinkedIn a občas i fotografie uchazeče, to však závisí na zemi, kde hodlá pracovat.
Souhrn životopisu, známý také jako profil nebo představení uchazeče, je blok textu pod záhlavím, který slouží jako profesionální autoportrét a umožňuje vám vlastními slovy popsat svoji osobnost a způsobilost pro danou práci.
Souhrn se obecně zaměřuje na pracovní zkušenosti, vzdělání a dovednosti, které jsou pak podrobněji popsány dále v textu životopisu. Vyberte ty, které nejlépe vystihují vaše předpoklady pro danou práci. Vyvarujte se klišé a používejte originální a přesvědčivý jazyk.
Zkušená a inovativní specialistka SEO s prokazatelnými výsledky v oblasti zvyšování organické návštěvnosti webových stránek prostřednictvím white-hat taktik a strategií, analýz a optimalizace SEO na základě dat. Schopnost strategického myšlení se zaměřením na růst, snaha dosahovat celkového zlepšování programu SEO a zvyšování návštěvnosti a příjmů.
V oddíle týkajícím se předchozích zaměstnání uveďte pracovní zkušenosti až za 10 uplynulých let – předchozí zaměstnavatele, jejich sídlo, poslední pracovní pozici a počet let, které jste u nich odpracovali.
U každého zaměstnavatele uveďte seznam bodů, ve kterých vysvětlíte, jakou práci jste u něj vykonávali – své povinnosti, úspěchy a významné okamžiky kariéry. Buďte konkrétní a pokud možno pracujte s fakty a čísly. Podívejte se na vzor oddílu dosavadní kariéry pro specialistu SEO.
Specialistka SEO v Magic Marketing, Břeclav
Duben 2018 — Březen 2022
Specialistka SEO v DCC Group, Brno
Srpen 2013 — Prosinec 2017
Každé CV by mělo obsahovat seznam dovedností (mimochodem chápání pojmů CV a životopis se USA a v Kanadě liší od pojetí převládajícího ve většině ostatních zemí).
Tento seznam by měl obsahovat kombinaci tvrdých dovedností (technické schopnosti, jako je ovládání softwaru nezbytného pro SEO) a měkkých dovedností (schopnosti v oblasti mezilidských vztahů, jako je přístup k zákazníkům).
Oddíl věnovaný dovednostem obvykle tvoří seznam bodů, snažte se proto každou dovednost popsat jen stručně. Nezapomínejte také, že když svůj životopis přizpůsobujete různým zaměstnavatelům, můžete seznam dovedností upravit tak, abyste uvedli ty vlastnosti, které jsou pro jednotlivé zaměstnavatele nejdůležitější. Více informací naleznete v níže uvedeném vzoru životopisu specialisty SEO.
Abyste se stali specialistou SEO, budete pravděpodobně potřebovat alespoň bakalářský titul, nejlépe v oboru informatiky, obchodu, marketingu nebo v jiném relevantním oboru. V části týkající se vzdělání uveďte názvy vysokých škol, které jste navštěvovali, město, dobu studia a dosažený titul.
Používejte chronologicky obrácené pořadí a jako první uveďte nejvyšší dosažený titul. Máte-li postgraduální vzdělání, není nutné uvádět střední školu. Měli byste také uvést všechny certifikáty, které jste ve svém oboru získali. Podívejte se níže na vzor životopisu specialisty SEO.
Bakalářský a magisterský titul v oboru marketing, Masarykova univerzita, Brno
Září 2008 — Květen 2013