Marketingový manažer je zodpovědný za plánování, koordinaci a realizaci marketingových strategií a kampaní s cílem propagovat produkty nebo služby a dosáhnout obchodních cílů společnosti. Klíčové pro úspěch marketingových aktivit a celkovou prosperitu společnosti jsou jeho přesvědčivost a kreativita. Přesvědčivost a kreativitu by měl vyzařovat i váš motivační dopis.
V životopise marketingového manažera můžete uvést pracovní historii, vzdělání, certifikáty a dovednosti, které vás kvalifikují pro tuto práci, motivační dopis přináší něco, co životopis nedokáže. Motivační dopis pomáhá navázání osobního kontaktu a posiluje životopis tím, že popisuje vaši pracovní historii, pracovní dovednosti a další kvalifikace ve formátu, který umožňuje větší originalitu.
Vážená paní Bínová,
v minulosti jsem uskutečnila průzkum u více než 8000 majitelů domácích zvířat a zjistila jsem, že ať vlastníte tarantuli nebo želvu, vždy platí jedno: to, co zvířata skutečně potřebují, a to, co si o jejich potřebách myslí jejich majitelé, se může diametrálně lišit. Nesmírně mě zajímá, jaké pocity zvířata v lidech vyvolávají, což je otázka, kterou se každý týden zabývám na svém blogu spolu s dalšími 12 000 lidmi, kteří jej sledují. Základem mého marketingového úspěchu je porozumět zákazníkům (jak lidským, tak zvířecím).
Analytické rozhodování a pečlivý průzkum jsou klíčem k úspěchu v každém oboru, ve kterém mohou emoce převážit nad racionálním rozhodnutím. Přestože jsem celou svoji kariéru pracovala v oblasti péče o domácí zvířata, sama žádné zvíře nevlastním, neboť mám za to, že základem skvělých marketingových rozhodnutí je nezaujatá úvaha.
Pět let jsem pracovala ve společnosti Petco a byla jsem v ní spokojená, ale nyní se stěhuji do Brna a doufám, že by tento motivační dopis mohl Vaši společnost zaujmout.
Předkládám k posouzení své dosavadní výsledky:
- Zvýšení poptávky po hračkách a potřebách pro péči o srst o 320 % a zvýšení konverzního poměru z 9 na 16 %
- Sepsání více než 80 článků a zvýšení naší průměrné pozice ve zobrazeních na Googlu ze 7. na 2. místo
- Vytváření marketingových strategií produktů a taktických plánů rozvoje pro všechny produktové kategorie
- Můj blog pro chovatele domácích mazlíčků, který získal několik ocenění, zaměstnavateli výrazně zvyšuje návštěvnost jeho stránek
Na pozici marketingového manažera bude vaše společnost potřebovat člověka, který má zkušenosti s tím, jak každý měsíc dodávat nové produktové řady doprovázené atraktivní komunikací a virálním marketingem, dokáže psát články, které se umísťují na nejvyšších pozicích ve zobrazeních na Googlu, a dokáže páníčkům pomoci s tím, po čem nejvíc touží – aby se jejich domácí mazlíček měl ještě o něco lépe než dosud.
Pokud byste se chtěla dozvědět víc, uvítala bych pozvání na pohovor, na němž bych Vám sdělila, jak mohu inspirovat Vaše zákazníky a potěšit jejich mazlíčky.
S pozdravem
Monika Weberová
Struktura motivačního dopisu marketingového manažera
Aby byla marketingová kampaň úspěšná, musí být dobře zorganizovaná, a totéž platí pro motivační dopis marketingového manažera. Váš motivační dopis by měl být stručný a zároveň by měl obsahovat všechny součásti nezbytné k tomu, aby udělal skvělý první dojem a zprostředkoval vaše nejpřesvědčivější zkušenosti. Obsah motivačního dopisu má u všech povolání univerzálně platné logické uspořádání:
- Záhlaví: Zde uvedete své kontaktní informace. Záhlaví je také jedinečnou příležitostí pro špetku designu na stránce, která se jinak skládá z odstavců černého textu.
- Oslovení: Pokuste se být adresní a oslovit konkrétní osobu.
- Úvod: To je zahajovací věta či odstavec, v němž se krátce představíte a ukážete své nadšení a zájem.
- Hlavní část: je jádrem vašeho motivačního dopisu. Vysvětlete, proč se na danou pozici hodíte a jaké vlastnosti a úspěchy to dokazují.
- Závěr: Zde proveďte stručné shrnutí své motivace a nezapomeňte na výzvu k akci.
- Podpis: Motivační dopis zakončete zdvořilým pozdravem a uvedením celého jména.
Nezapomeňte, že každá část motivačního dopisu je nedílnou součástí celku, jehož cílem je získat atraktivní a dobře placenou práci. Podrobné zamyšlení nad podobou a účelem motivačního dopisu naleznete v našem článku Jak napsat motivační dopis.
Snažte se nepřekračovat rozsah jedné stránky. Nepoužívejte pouhý výčet svých dovedností (ty už jste ostatně mohli uvést v životopise), ale pokuste se vyprávět příběh, jímž zaujmete a navážete kontakt se čtenářem.
Potřebujete inspiraci? Podívejte se na vzory motivačních dopisů z příbuzných oborů:
Marketingový manažer musí mít silné analytické a komunikační schopnosti, být kreativní, dobře organizovaný a mít schopnost efektivně vést a motivovat tým. Taktéž váš motivační dopis a životopis by měly vyjadřovat dokonalou organizovanost tím, že budou vizuálně konzistentní. Nestřídejte v nich různá písma, styly a barvy. Je lepší používat vždy stejné formátování.
Úvod motivačního dopisu marketingového manažera
Skvělý úvod patří k největším výhodám, které svému motivačnímu dopisu můžete zajistit. Úvodní věta je klíčová z hlediska toho, zda upoutáte pozornost příjemce a povzbudíte jej k dalšímu čtení. K úvodu můžete přistoupit různými způsoby, ale vhodným zahájením popisu vašich dovedností a schopností může být relevantní osobní zkušenost, překvapivý fakt nebo zajímavé osobní prohlášení. Je však důležité, aby jakýkoli takový příběh byl stručný a příjemce textu rychle pochopil, co se snažíte sdělit.
Vážená paní Bínová,
v minulosti jsem uskutečnila průzkum u více než 8000 majitelů domácích zvířat a zjistila jsem, že ať vlastníte tarantuli nebo želvu, vždy platí jedno: to, co zvířata skutečně potřebují, a to, co si o jejich potřebách myslí jejich majitelé, se může diametrálně lišit. Nesmírně mě zajímá, jaké pocity zvířata v lidech vyvolávají, což je otázka, kterou se každý týden zabývám na svém blogu spolu s dalšími 12 000 lidmi, kteří jej sledují. Základem mého marketingového úspěchu je porozumět zákazníkům (jak lidským, tak zvířecím).
Dobrý den,
obracím se na Vás, abych vyjádřil zájem o nabízené pracovní místo.
Nesnažte se vysvětlit, že místo potřebujete, raději ukažte, čím byste firmě či organizaci mohli prospět.
Hlavní část motivačního dopisu marketingového manažera
V hlavních dvou až třech odstavcích motivačního dopisu musíte uvést svůj hlavní cíl. Můžete tu probrat své vzdělání a certifikáty, ale rozhodně musíte zdůraznit své relevantní pracovní zkušenosti. Měli byste být co nejkonkrétnější a používat fakta a čísla. Zmiňte také své minulé úspěchy a ukažte, jak by podnik mohl vypadat, pokud v něm budete pracovat vy.
Cíl hlavní části motivačního dopisu: poskytnout potenciálnímu zaměstnavateli představu o tom, jaké výhody mu jako kvalifikovaný a výkonný marketingový manažer přinesete.
První odstavec hlavní části: vhodnost na pozici (dovednost a zkušenosti)
Můžete začít svým vzděláním a kvalifikací. Nezapomeňte na svou profesní minulost. Praxe a zkušenosti jsou vždy nejlepší vizitkou. Do tohoto odstavce lze příhodně zahrnout:
- Měkké dovednosti, které se budou v dané pozici hodit. Od marketingového manažera se očekává samostatnost, zodpovědnost a organizovanost, a v neposlední řadě analytické myšlení a schopnost vést tým.
- Tvrdé dovednosti, jimiž disponujete. Zde bude třeba klást důraz na důkladnou znalost online marketingových kanálů: PPC, sociální sítě, emailing, online PR, SEO.
Svou vhodnost na pozici podpořte vylíčením výzev, kterým jste čelili v předchozí práci. Do tohoto příběhu můžete snadno integrovat požadované dovednosti, které zjistíte již z popisu nabízené pozice.
„Analytické rozhodování a pečlivý průzkum jsou klíčem k úspěchu v každém oboru, ve kterém mohou emoce převážit nad racionálním rozhodnutím. Přestože jsem celou svoji kariéru pracovala v oblasti péče o domácí zvířata, sama žádné zvíře nevlastním, neboť mám za to, že základem skvělých marketingových rozhodnutí je nezaujatá úvaha.
Pět let jsem pracovala ve společnosti Petco a byla jsem v ní spokojená, ale nyní se stěhuji do Brna a doufám, že by tento motivační dopis mohl Vaši společnost zaujmout.
Předkládám k posouzení své dosavadní výsledky:
- Zvýšení poptávky po hračkách a potřebách pro péči o srst o 320 % a zvýšení konverzního poměru z 9 na 16 %
- Sepsání více než 80 článků a zvýšení naší průměrné pozice ve zobrazeních na Googlu ze 7. na 2. místo
- Vytváření marketingových strategií produktů a taktických plánů rozvoje pro všechny produktové kategorie
- Můj blog pro chovatele domácích mazlíčků, který získal několik ocenění, zaměstnavateli výrazně zvyšuje návštěvnost jeho stránek.“
Druhý odstavec hlavní části: soulad s organizací
Druhý odstavec věnujte své motivaci, proč hledáte místo právě v dané firmě či organizaci a čím byste jí mohli prospět. Prostudujte si důkladně firemní kulturu. Zakomponujte její specifika do svého motivačního dopisu. Prokážete tím nejen svůj upřímný zájem, ale také soulad s hodnotami firmy.
Tento odstavec by měl obsahovat zejména důvody, proč jste si vybrali právě tu nebo onu firmu, jakým směrem se chcete profesně rozvíjet, ale i co očekáváte a co naopak můžete firmě nabídnout vy.
„Na pozici marketingového manažera bude vaše společnost potřebovat člověka, který má zkušenosti s tím, jak každý měsíc dodávat nové produktové řady doprovázené atraktivní komunikací a virálním marketingem, dokáže psát články, které se umísťují na nejvyšších pozicích ve zobrazeních na Googlu, a dokáže páníčkům pomoci s tím, po čem nejvíc touží – aby se jejich domácí mazlíček měl ještě o něco lépe než dosud.“
Výzva k akci a závěr
Svůj motivační dopis marketingového manažera ukončete optimisticky a sebevědomě. Na tahu by nyní měl být personalista a vy byste jej k měli pobídnout přesvědčivou výzvou k akci. Není nic špatného na tom, když vyjádříte naději, že vás pozvou na pohovor, a třeba se i zeptáte, zda se můžete za týden ozvat, abyste se na setkání domluvili. Vytváříte tak pro potenciálního zaměstnavatele určitý závazek nenechat váš dopis bez odpovědi – stačí napsat, že se těšíte na brzkou odpověď.
„Pokud byste se chtěla dozvědět víc, uvítala bych pozvání na pohovor, na němž bych Vám sdělila, jak mohu inspirovat Vaše zákazníky a potěšit jejich mazlíčky.
S přátelským pozdravem,
Ing. Monika Weberová“
Klíčové myšlenky
- Motivační dopis marketingového manažera byl měl vyzařovat odhodlání posunout celou firmu prostřednictvím marketingu dopředu.
- Firma či organizace po vás nebude chtít jen odborné dovednosti, bude očekávat také sdílení hodnot, zápal a chuť rozvíjet se v pozici marketingového manažera a posouvat výsledky práce dál.
- Dbejte na to, aby váš životopis a motivační dopis měly shodný vizuální styl, používejte stejné fonty, velikosti písma a formátování, ale obsah každého motivačního dopisu přizpůsobte jednotlivým potenciálním zaměstnavatelům.
- Vyhněte se obecným textům a nástrahám formátování textového editoru. Používejte atraktivní šablony z našeho editoru, abyste upoutali pozornost.