Vzor životopisu Tvůrce textového obsahu

Příklad prověřeného životopisu, který vám získá vaši příští práci v roce 2024. Tento příklad životopisu Tvůrce textového obsahu můžete upravit a vytvořit si vlastní životopis za pár minut. Stačí vyplnit podrobnosti, nový životopis si pak stáhnout a začít rozesílat přihlášky ještě dnes!
Upravit tento životopis

Copywriteři, ať už na volné noze, nebo firemní, jsou velmi žádaní. A neexistují žádné známky toho, že by se tato poptávka zpomalovala. Copywriter je každý, kdo vytváří a publikuje digitální obsah. A zatímco kdokoli s účtem na Instagramu nebo TikTok je technicky tvůrce obsahu, profesionální copywriteři posouvají věci ještě o krok dále. Používají digitální platformy k budování publika a generování příjmů zepublikovaného obsahu. 

Pokud jste rozený mistr slova, je čas vyzkoušet si psaní. Přečtěte si našeho průvodce, jak vytvořit poutavý životopis copywritera.

Jak napsat životopis copywritera

Skvělá struktura vám pomůže vytvořit životopis copywritera, který zaujme personalistu od začátku do konce. Váš životopis by měl obsahovat následující části:

  • Záhlaví
  • Shrnutí
  • Profesní zkušenosti
  • Dovednosti
  • Vzdělání

Protože copywriteři mají za úkol psát texty, které odpovídají potřebám a tónu klienta, je důležité, aby váš životopis obsahoval stejný důraz na detail a přizpůsobení. Snažte se ukázat, proč se pro danou firmu nebo agenturu hodíte, ať už díky souvisejícím zkušenostem, vlastním zálibám nebo specializovaným znalostem.

Několik tipů do životopisu copywritera:

  • Váš životopis by měl ukázat jako experta na marketingovou komunikaci.
  • Klíčovou vlastností bude pochopitelně kreativita, ale také spolehlivost. Bohém nedodržující termíny je firmě k ničemu.
  • Upravte svůj životopis na míru každé konkrétní pozici. Je rozdíl, zda se ucházíte o místo v reklamní agentuře či společnosti obchodující s cennými papíry.
  • Nezapomeňte zmínit také přehled o principech a fungování online marketingu a SEO.
  • Vyberte si jednu z kreativních šablon životopisů, která bude nejlépe odpovídat vašemu charakteru.
Tip od experta

Jako copywriterovi vám jistě nemusíme vykládat, jak fungují elektronické systémy pro sledování uchazečů (ATS). Zaměstnavatelé zadávají kvalifikaci ve formě klíčových slov do svého softwaru ATS. Jistě víte, že tato klíčová slova je nutné zařadit do životopisu. U copywritera takovými slovy mohou být:

  • Psaní blogpostů
  • Tvorba newsletterů
  • Perfektní znalost češtiny
  • Online marketing

Výběr správného formátu životopisu copywritera

Copywriteři se nemusí ubírat tradiční kariérní cestou. Mohli jste pracovat na volné noze, vzít si jinou práci, když bylo zakázek málo, nebo jste chodili do zaměstnání, zatímco jste publikovali obsah na sociálních sítích. Obvykle doporučujeme u životopisů obrácené chronologické řazení, ale životopis copywritera může být jiný.

Nejlepší formát životopisu je jednoduše takový, který vám umožní zachytit vaše nejdůležitější zkušenosti ve snadno čitelném uspořádání. Možná to nebude obrácený chronologický formát, který se vyskytuje v mnoha tradičních životopisech, ale spíš funkční nebo hybridní model, který skýtá víc volnosti a zaměřuje se na dovednosti a nadání.

Uveďte své kontaktní informace

V záhlaví životopisu nesmí chybět informace obsahující vaše jméno, povolání, e-mailovou adresu a telefon tak, aby byly po ruce, bude-li vás potencionální zaměstnavatel chtít kontaktovat. Věk a adresu bydliště klidně vynechte. Pokud ale nebudete pracovat z domova, zmiňte město či okres, kde působíte.

Máte portfolio? Možná jste psali pro webové stránky firem či jednotlivců? Publikovali jste blog nebo přispívali články do jiných platforem? Odkaz na ně můžete uvést jako příklady tvorby a případně odkázat na svou stránku LinkedIn nebo jinou sociální síť (Instagram, Facebook, TikTok, X), pokud ji běžně používáte ke zveřejňování ukázek své práce. 

Použijte profil

Profil životopisu je prvním představením vaší osobnosti, největších úspěchů a vlastností. Profil, nazývaný také shrnutí, vám umožní navázat kontakt s potenciálními zaměstnavateli a zdůvodnit, proč by si měli přečíst zbytek vašeho životopisu. Měl by vás charakterizovat v několika větách. Můžete se rozhodnout, že se ve shrnutí životopisu copywritera zaměříte na svůj přístup k psaní textů. Není třeba psát sáhodlouhá souvětí. Nemusíte dokonce ani používat celé věty. Chcete-li však zaujmout, nestyďte se jasně pojmenovat své silné stránky. 

Další inspiraci pro své shrnutí najdete v příbuzných vzorech životopisů, například v životopisu SEO nebo grafika.

Podívejte se na profil z našeho přizpůsobitelného vzoru životopisu copywritera:

Přizpůsobitelný vzor profilu životopisu na vstupní úrovni praxe

„Nadšený a nadaný absolvent oboru multimédia v ekonomické praxi na VŠE. Miluji tvorbu textů a obsahu na sociálních sítích a chci se dál učit a rozvíjet. Mám zkušenosti se správou i tvorbou webových stránek.“

Přizpůsobitelný vzor profilu životopisu na střední úrovni praxe

Zkušený content writer s vysokou odbornou způsobilostí v oblasti rešerší a psaní a publikování přesvědčivého textového obsahu. Orientace na výsledky, schopnost řídit tvorbu smysluplného a originálního obsahu pro různé mediální platformy a klienty.

Přizpůsobitelný vzor profilu životopisu na vyšší úrovni praxe

„Jsem obsahový stratég a expert na marketingovou komunikaci, který nic na světě nemiluje víc než pomáhat značkám s duší prosadit se v online světě. Jako nezávislý profesionál jsem od roku 2014, kdy jsem na volné noze, spolupracoval osobně s desítkami lokálních značek a kreativních podnikatelů.“

Zmiňte své profesní zkušenosti copywritera

Copywriteři často podceňují úlohu dosavadní kariéry ve svém životopise a soustředí se raději na významné klienty. To však není dobrý nápad.

I v životopise copywritera má oddíl určený pro dosavadní kariéru velký význam: ucházíte-li se o práci, jsou pro danou společnost podstatné nejen vaše dovednosti a úspěchy, ale zaměstnavatel chce mít také jistotu, že dokážete pracovat v týmu a podnikových strukturách. Přehled vaší dosavadní kariéry mu tuto jistotu poskytne.

Pokud jste dosud působili na volné noze, vyjmenujte služby, které jste klientům poskytovali. Do životopisu následně můžete přidat oddíl, který pojmenujete Hlavní/Nejdůležitější klienti. Jména významných firem jistě udělají na personalisty dojem.

Uvést můžete například:

  • „Zakládal jsem produkty a tvořil kvalitní produktové popisky.“
  • „Tvořil jsem přitažlivé a informativní texty na e-shop.“
  • „Prováděl jsem revize katalogu a aktualizoval již existující obsah v souladu s aktuálními trendy a SEO požadavky.“
Přizpůsobitelný vzor profesních zkušeností:

Tvůrce textového obsahu v Kreativa, Ústí nad Labem
Červen 2021 - Únor 2023

  • Spolupráce s interními a externími partnery při vývoji a realizaci obsahových strategií
  • Úspěšné plnění požadavků a termínů projektů
  • Vytváření dobře podloženého a podnětného obsahu
  • Spolupráce s členy týmu při plnění a překračování cílů projektu


Content writer v Sinis, Ústí nad Labem
Leden 2018 - Duben 2021

  • Studium podkladů a vytváření zajímavého obsahu pro různé platformy sociálních médií
  • Individuální práce s klienty, zjišťování jejich potřeb a cílů týkajících se textového obsahu
  • Vytváření strategií obsahu pro zajištění očekávaných výsledků
  • Psaní informativních, motivačních a kreativních článků
  • Vytváření obsahu, který přesně odrážel myšlenky a nabídku společnosti

Jak napsat životopis copywritera bez praxe

Všichni jednou začínali bez praxe, psaní životopisu copywritera bez zkušeností tedy není nic nového pod sluncem. Možná píšete už od dětství a máte skutečný talent, ale zatím jste si tím nevydělali ani korunu. To však není důvod, proč byste se v tomto oboru nemohli prosadit.

Tady přichází na řadu vaše portfolio. Pokud máte na svém kontě řadu zajímavých publikací na sociálních sítích, v blogu, nejrůznějších online médiích, mnoho zaměstnavatelů je ocení stejně jako profesionální pracovní zkušenosti.

V profilu podtrhněte své nadšení a odhodlání se v oboru dál rozvíjet. Vzhledem ke svému věku budete také patrně časově flexibilní a snadno se přizpůsobíte novým podmínkám. To nezapomeňte zdůraznit v oddíle dovedností.

Přidejte relevantní dovednosti, které z vás dělají nápaditého copywritera

Bez dovedností se samozřejmě v práci neobejdete. Jsou hlavním důvodem, proč vás jako copywritera přijmou do zaměstnání, měli byste proto ve svém životopise tomuto oddílu věnovat značnou pozornost. Pokud jste již své schopnosti uvedli na jiných místech životopisu, může být obtížné vytvořit novou část věnovanou dovednostem. Vzhledem k tomu, že tato sekce je často bodově označena, zvolte takové dovednosti, které lze shrnout do několika málo slov. Znovu si přečtěte popis pracovní pozice a najděte vlastnosti, které zaměstnavatel nejvíce požaduje. Toto je také skvělé místo pro uvedení souvisejících technických dovedností, které může zaměstnavatel považovat za bonus.

Odborné neboli tvrdé dovednosti uveďte přímo v tomto oddíle.

Naproti tomu neméně důležité měkké dovednosti je vhodné rozprostřít po ostatních částech životopisu.

Mezi tvrdými dovednostmi se mohou objevit:

  • Obsahové strategie
  • Obsahový marketing
  • Informační architektura

K měkkým dovednostem mohou patřit:

  • Samostatnost
  • Kreativita
  • Zodpovědnost
  • Proaktivní přístup

Uveďte vzdělání copywritera

Od copywriterů se většinou nevyžadují akademické tituly, část věnovaná vzdělání proto bude stručná. Ačkoli se od vás nevyžaduje formální vzdělání copywritera, titul z žurnalistiky, marketingu, komunikace nebo bohemistiky vám může pomoct prokázat vaše odborné znalosti. V části o vzdělání uveďte dosažený titul, školu, místo a data absolvování. Pokud ještě studujete, nezapomeňte uvést předpokládané datum ukončení studia. 

Absolvované studium se uvádí v obráceném chronologickém pořadí.

Přizpůsobitelný vzor vzdělání:

Magisterský titul z oboru filologie, Univerzita J. E. Purkyně, Ústí nad Labem
Září 2012 - Květen 2015

Bakalářský titul z oboru český jazyk a literatura, Univerzita J. E. Purkyně, Ústí nad Labem
Září 2012 - Květen 2015 

Zvolte správné rozvržení a design životopisu copywritera

Jako copywriterovi vám nemusíme říkat, jak moc může dobře napsaný text změnit situaci. Totéž platí i pro rozvržení a design. Vytvoříte-li silnou vizuální prezentaci, která vyjadřuje profesionalitu, můžete si být jisti, že na personalistu nebo klienta uděláte dojem hned, jak se na stránku podívá.

Ačkoli jste profíkem, můžete zvážit, zda se nepodívat na naše kreativní šablony, protože zatímco vy jste odborník přes texty, my jsme odborníci na hledání práce. Naše šablony jsou prověřeny personalisty, abychom zajistili, že budou čitelné a zapamatovatelné. Neváhejte si kteroukoli z nich přizpůsobit a vtisknout jí svůj otisk do životopisu.

Vzor životopisu copywritera

  • Berte svůj životopis copywritera jako první ukázku své práce – měl by vyjadřovat váš tón a musí být bez chyb.
  • Copywriteři si mohou vybrat z více formátů životopisu a možná budou muset dokonce vytvořit různé verze podle požadavků nabídky pracovního místa.
  • Váš profil je klíčovou součástí životopisu, která vám umožňuje promlouvat přímo k zaměstnavateli.
  • Podívejte se na náš přizpůsobitelný vzor životopisu copywritera, kde najdete další nápady na vytvoření skvělého životopisu.
Plné znění přizpůsobitelného vzoru životopisu

Profil

Zkušený content writer s vysokou odbornou způsobilostí v oblasti rešerší a psaní a publikování přesvědčivého textového obsahu. Orientace na výsledky, schopnost řídit tvorbu smysluplného a originálního obsahu pro různé mediální platformy a klienty.

 

Předchozí zaměstnání

Tvůrce textového obsahu v Kreativa, Ústí nad Labem
Červen 2021 - Únor 2023

  • Spolupráce s interními a externími partnery při vývoji a realizaci obsahových strategií
  • Úspěšné plnění požadavků a termínů projektů
  • Vytváření dobře podloženého a podnětného obsahu
  • Spolupráce s členy týmu při plnění a překračování cílů projektu


Content writer v Sinis, Ústí nad Labem
Leden 2018 - Duben 2021

  • Studium podkladů a vytváření zajímavého obsahu pro různé platformy sociálních médií
  • Individuální práce s klienty, zjišťování jejich potřeb a cílů týkajících se textového obsahu
  • Vytváření strategií obsahu pro zajištění očekávaných výsledků
  • Psaní informativních, motivačních a kreativních článků
  • Vytváření obsahu, který přesně odrážel myšlenky a nabídku společnosti


Dovednosti

  • Samostatnost
  • Kreativita
  • Zodpovědnost
  • Proaktivní přístup


Vzdělání

Magisterský titul z oboru filologie, Univerzita J. E. Purkyně, Ústí nad Labem
Září 2012 - Květen 2015

Bakalářský titul z oboru český jazyk a literatura, Univerzita J. E. Purkyně, Ústí nad Labem
Září 2012 - Květen 2015 

Napište životopis během 15 minut
Použijte profesionální a vyzkoušené šablony životopisů, které splňují všechna „pravidla“, která zaměstnavatelé očekávají.
Napsat životopis