Příprava, organizace, realizace, řízení i vyhodnocování akcí jsou velmi náročné z časového i organizačního hlediska. Statistiky dokládají, že event specialista je jednou z nejstresovějších profesí, ale současně i jednou z nejzáživnějších! Pokud jste event specialista a hledáte novou příležitost, přesvědčivý motivační dopis může být vstupenkou k vysněné práci. Motivační dopis vám totiž umožní předvést právě ty schopnosti, díky nimž jste jako event specialista úspěšní, tedy vaše komunikační dovednosti, schopnosti jednat s lidmi, organizační schopnosti a v neposlední řadě váš smysl pro detail.
Vážená paní Prchlíková,
Ráda bych tímto reagovala na nabídku pozice Event Executive - organizátor akcí v Orea Resort Santon. V průběhu let jsem prošla několika pracovními pozicemi v organizaci eventů, takže dnes přesně vím, co je potřeba zařídit v jednotlivých fázích příprav každé akce. K úspěšné realizaci eventů nepřispívám jen svými organizačními schopnostmi a obchodním duchem, ale také hledáním exkluzivních služeb.
Po absolvování bakalářského studia hotelového managementu jsem našla práci v hotelnictví, která určila směr mé kariéry. Během roční stáže v Londýně jsem pomáhala síti londýnských hotelů s organizací akcí a propagací jejich služeb. Tehdy jsem pochopila, že mou vášní jsou spíše eventy než provoz hotelu.
V posledních dvou funkcích ve společnosti Marriott jsem se věnovala péči o delegáty konferencí, koordinaci akcí a skupinového ubytování a organizaci eventů na vysoké úrovni.
Každá událost má mnoho pohyblivých komponent. Pro úspěšné uspořádání akce je ale klíčové porozumět potřebám klientů. Významnou součástí mých kompetencí ve společnosti Marriott byl prodej a marketing, díky nimž jsem během čtyř let zvýšila počet akcí o 40 %. Po provozní stránce jsem řídila rozpočty akcí s účastí až 3 500 osob. Za čtyři roky kariéry se mi úspěšně podařilo zorganizovat více než 120 akcí.
Po přestěhování do Brna hledám práci v hotelu lázeňského typu, který má o něco osobitější nabídku než velké hotelové společnosti. Váš hotel má záviděníhodnou pověst v oblasti pořádání wellness retreatů a firemních školení zaměřených na mindfulness. Dovoluji si přiložit odkaz na svůj osobní blog, abych prokázala svůj zájem o tuto oblast. Moji příznivci na sociálních sítích by mohli být spolehlivým zdrojem potenciálních klientů.
Uvítám možnost navštívit vás a dozvědět se více o vašem provozu, vašich plánech do budoucna a o tom, jak bych mohla přispět k jejich realizaci.
Budu se těšit na setkání,
s pozdravem,
Kamila Dvořáková
Pořádek a organizovanost je klíčem úspěšného vykonávání práce event specialisty. Ukažte svému budoucímu šéfovi, že jste dokonale organizovaní a víte, jak uspořádat písemnou komunikaci. Motivační dopis má danou strukturu.:
Motivační dopis event specialisty je prvním nástinem toho, co umíte. Šíři záběru vašich schopností nelze shrnout v jednostránkovém motivačním dopise, proto se spokojte s naznačením detailů tak, abyste vzbudili zájem dozvědět se o vás na pohovoru více. Podrobné zamyšlení nad podobou a účelem motivačního dopisu najdete také v našem článku Jak napsat motivační dopis.
Snažte se nepřekračovat rozsah jedné stránky. Nepoužívejte pouhý výčet svých dovedností (ty už jste ostatně mohli uvést v životopise), ale pokuste se napsat příběh, jímž zaujmete a navážete kontakt se čtenářem.
Potřebujete inspiraci? Podívejte se na vzory motivačních dopisů z příbuzných oborů:
Motivační dopis potřebujete k žádosti o zaměstnání prakticky v každé profesi, ale pro event specialisty je obzvláště důležitý.
Event specialisté jsou organizátoři, komunikátoři, přesvědčiví agitátoři a propagátoři. A právě dovednosti, díky nimž jsou ve své práci dobří, mohou být prezentovány v dobře napsaném motivačním dopise.
Úvodem motivačního dopisu je první odstavec, ve kterém uvedete, o jakou pozici se ucházíte, a zdůvodníte, proč byste byli vhodným kandidátem.
V úvodu by měl být použit aktivní, zajímavý jazyk, který upoutá pozornost čtenáře a přiměje ho číst dál. Event specialisté někdy musí přesvědčit váhavé klienty, aby se rozhodli pro plán, který jejich akci vylepší. Přesvědčte i vy čtenáře motivačního dopisu, že se vyplatí číst dál.
Pokud máte dlouholeté zkušenosti v oblasti eventů, je úvod vhodným místem pro zmínku o tom.
Vážená paní Prchlíková,
Ráda bych tímto reagovala na nabídku pozice Event Executive – organizátor akcí v Orea Resort Santon. V průběhu let jsem prošla několika pracovními pozicemi v organizaci eventů, takže dnes přesně vím, co je potřeba zařídit v jednotlivých fázích příprav každé akce. K úspěšné realizaci eventů nepřispívám jen svými organizačními schopnostmi a obchodním duchem, ale také hledáním exkluzivních služeb.
Dobrý den,
obracím se na Vás, abych vyjádřil zájem o nabízené pracovní místo.
Nesnažte se vysvětlit, že místo potřebujete, raději ukažte, čím byste konkrétnímu pracovišti mohli prospět.
Hlavní část motivačního dopisu, tedy ústřední odstavce, jsou "hlavním chodem", v němž musíte uvést zásadní argumenty své žádosti o zaměstnání.
V hlavní části motivačního dopisu zdůrazněte své pracovní zkušenosti – nestačí jen uvést, kde jste pracovali nebo jak dlouho, ale pomocí faktů a čísel upřesněte své konkrétní úspěchy.
Uspořádání úspěšného eventu s sebou nese spoustu náročných úkolů, zařizování, vyjednávání, stresových situací a zásadních rozhodnutí. Na příkladu z praxe ukažte, že vám to nečiní potíže.
Cíl hlavní části motivačního dopisu: přesvědčit, že umíte vymyslet koncept, naplánovat, zkoordinovat a zrealizovat akci.
Na začátku můžete zmínit své vzdělání a možná i důvod, proč jste si vybrali tuto branži. Nezapomeňte na svou profesní minulost. Praxe a zkušenosti jsou vždy nejlepší vizitkou. Do tohoto odstavce můžete zahrnout:
Jako manažer akcí neumíte číst myšlenky, ale umíte předvídat přání a potřeby svých klientů a jejich hostů. Vaším úkolem není naplánovat akci, která se bude líbit vám, ale takovou, která se bude líbit jim.
Váš průvodní dopis by měl odrážet tento druh zaměření na klienta. Nepište jen takový dopis, jaký chcete napsat vy, ale napište takový dopis, jaký by chtěli dostat oni.
„Po absolvování bakalářského studia hotelového managementu jsem našla práci v hotelnictví, která určila směr mé kariéry. Během roční stáže v Londýně jsem pomáhala síti londýnských hotelů s organizací akcí a propagací jejich služeb. Tehdy jsem pochopila, že mou vášní jsou spíše eventy než provoz hotelu.
V posledních dvou funkcích ve společnosti Marriott jsem se věnovala péči o delegáty konferencí, koordinaci akcí a skupinového ubytování a organizaci eventů na vysoké úrovni.
Každá událost má mnoho pohyblivých komponent. Pro úspěšné uspořádání akce je ale klíčové porozumět potřebám klientů. Významnou součástí mých kompetencí ve společnosti Marriott byl prodej a marketing, díky nimž jsem během čtyř let zvýšila počet akcí o 40 %. Po provozní stránce jsem řídila rozpočty akcí s účastí až 3 500 osob. Za čtyři roky kariéry se mi úspěšně podařilo zorganizovat více než 120 akcí.“
Druhý odstavec věnujte své motivaci, proč hledáte místo právě v této firmě či společnosti a proč se do jejího týmu hodíte. Prostudujte si důkladně webové stránky budoucího zaměstnavatele. Zakomponujte specifika jejich práce do svého motivačního dopisu. Dáte tím jasně najevo, že nejde jen o obecný motivační dopis, který posíláte 50 zaměstnavatelům, ale že pro tohoto zaměstnavatele chcete pracovat. Je důležité, aby každý motivační dopis, který napíšete, byl určen konkrétnímu zaměstnavateli.
Tento odstavec by měl obsahovat zejména důvody, proč jste si vybrali právě danou firmu, a co naopak můžete nabídnout vy jí.
„Po přestěhování do Brna hledám práci v hotelu lázeňského typu, který má o něco osobitější nabídku než velké hotelové společnosti. Váš hotel má záviděníhodnou pověst v oblasti pořádání wellness retreatů a firemních školení zaměřených na mindfulness. Dovoluji si přiložit odkaz na svůj osobní blog, abych prokázala svůj zájem o tuto oblast. Moji příznivci na sociálních sítích by mohli být spolehlivým zdrojem potenciálních klientů.“
Zakončete text v pozitivním, optimistickém duchu a zařaďte na závěr „výzvu k akci“. Uveďte, že se rádi dostavíte na pohovor, můžete dokonce i navrhnout, že během příštích týdnů zatelefonujete, abyste vaši nabídku společně probrali.
Snažte se příjemci vnuknout myšlenku, že by neměl váš dopis jen tak odložit stranou, nýbrž v souvislosti s ním něco podniknout. Přesvědčte jej, že nerozesíláte nabídky naslepo na všechny strany, ale máte o tuto konkrétní práci skutečný zájem a jste přesvědčení o tom, že ve vás najde ideálního uchazeče.
Cíl hlavní závěru motivačního dopisu: Zakončit v pozitivním a sebevědomém duchu výzvou k akci, jejímž výsledkem je v ideálním případě pohovor.
„Uvítám možnost navštívit vás a dozvědět se více o vašem provozu, vašich plánech do budoucna a o tom, jak bych mohla přispět k jejich realizaci.
Budu se těšit na setkání,
s pozdravem,
Kamila Dvořáková“