Příklad motivačního dopisu Marketingového Manažera

Použijte tento Marketingového Manažera vzor motivačního dopisu pro úplnost uchazečského procesu a získejte svou práci snů - bez frustrací, bez omylů. Tento vzor motivačního dopisu je speciálně navržen na Marketingového Manažera funkce v roce 2024. Profitujte z našich vzorových vět a profesionálního rozvržení a napište si během několika minut dokonalý motivační dopis ke stažení.
Upravit tento životopis

Nejlepší formát motivačního dopisu marketingového manažera

Někteří uchazeči raději motivační dopis vůbec neposílají, protože zkrátka nevědí, co sepsání tohoto textu obnáší. Naštěstí není tak nestrukturovaný, jak by se mohlo zdát. 

Ačkoli motivační dopisy mají volnější styl než životopisy, níže v textu uvádíme návod, jak dokument rozdělit na přehlednější části, díky nimž text sestavíte rychle a efektivně.

Zde jsou hlavní složky motivačního dopisu:

  • Záhlaví
  • Oslovení
  • Úvod
  • Hlavní část
  • Závěr a podpis

Skvělou zprávou je, že tyto oddíly zůstávají relativně neměnné napříč obory a pracovními pozicemi. Naučíte-li se psát vynikající motivační dopisy, získáte dovednost, která se vám bude hodit po celou dobu vaší profesní dráhy! Tak pojďme na to.

Záhlaví motivačního dopisu

Ve středních a velkých organizacích často o přijímání nových zaměstnanců rozhoduje tým lidí. Váš motivační dopis marketingového manažera bude pravděpodobně putovat od stolu ke stolu a bude jej posuzovat několik různých personalistů. Proto je u záhlaví velmi důležité, aby vaše jméno a osobní údaje byly hned nahoře uprostřed. Pokud váš dokument ponese jasné identifikační údaje, bude pro zaměstnavatele mnohem snazší se s vámi spojit.

Druhým účelem záhlaví je doplnit jinak fádní list papíru o trochu atraktivního formátování. Větší velikost písma spolu s barvou nebo jinými stylovými prvky může upoutat pozornost personalisty a dát vašemu dopisu vyniknout.

Cíl záhlaví motivačního dopisu: označit dokument jako váš vlastní text a vytvořit stylový útvar, který příjemce zaujme.

Oslovení v motivačním dopise

Oslovení v motivačním dopise je nejlepší příležitostí k navázání osobní vazby s personalistou. Některé společnosti dnes hrdě prezentují neformální kulturu na pracovišti, zatímco jiné si zakládají na formálnosti a prestiži. Výběr oslovení vhodného pro danou společnost je zásadní, neboť jím ukážete, proč se do této společnosti skvěle hodíte.

Cíl oslovení v motivačním dopise: přátelským a profesionálním oslovením nastolit tón vhodný pro danou pozici a zaměstnavatele.

Úvod motivačního dopisu

Skvělý úvod patří k největším výhodám, které svému motivačnímu dopisu můžete zajistit. Úvodní věta je klíčová z hlediska toho, zda upoutáte pozornost příjemce a povzbudíte jej k dalšímu čtení. K úvodu můžete přistoupit různými způsoby, ale vhodným zahájením popisu vašich působivých dovedností a schopností může být relevantní osobní zkušenost, překvapivý fakt nebo zajímavé osobní prohlášení. Je však důležité, aby jakýkoli takový příběh byl stručný a příjemce textu rychle pochopil, co se snažíte sdělit.

Cíl tohoto oddílu: upoutat a udržet pozornost příjemce s využitím relevantních informací vedoucích k hlavní části dopisu.

Vzor úvodu k úpravám podle potřeby

Vážená paní Bínová,

v minulosti jsem uskutečnila průzkum u více než 8000 majitelů domácích zvířat a zjistila jsem, že ať vlastníte tarantuli nebo želvu, vždy platí jedno: to, co zvířata skutečně potřebují, a to, co si o jejich potřebách myslí jejich majitelé, se může diametrálně lišit. Nesmírně mě zajímá, jaké pocity zvířata v lidech vyvolávají, což je otázka, kterou se každý týden zabývám na svém blogu spolu s dalšími 12 000 lidmi, kteří jej sledují. Základem mého marketingového úspěchu je porozumět zákazníkům (jak lidským, tak zvířecím).

Hlavní část motivačního dopisu

V hlavní části se můžete konečně pustit do svých úspěchů a významných okamžiků kariéry a informovat o tom, proč byste byli pro společnost velkým přínosem. Chcete-li tento nejrozsáhlejší oddíl trochu více strukturovat, můžete jej rozdělit na dvě dílčí části. V první můžete použít metodu STAR a popsat situaci (Situation), dále úkol, který tato situace vyžadovala (Task), své počínání (Action) a pozitivní výsledek, jehož jste díky tomu dosáhli (Result). V této části se hodí uvést údaje a fakta, jimiž doložíte svůj vliv na obchodní výsledky nebo úspěch společnosti.

Ve druhém odstavci můžete popsat své nejdůležitější dovednosti a to, jak vás předurčují pro danou pracovní pozici. Dobrou představu o tom, na jaké oblasti se zaměřit, můžete získat prostudováním inzerátu, ve kterém zaměstnavatel pozici marketingového manažera nabízí.

Cíl hlavní části motivačního dopisu: pomocí metody STAR popsat své dosavadní úspěchy a zdůraznit své schopnosti a potenciální přínos pro novou společnost.

Vzor prostřední části textu k úpravám podle potřeby

Na pozici marketingového manažera bude vaše společnost potřebovat člověka, který má zkušenosti s tím, jak každý měsíc dodávat nové produktové řady doprovázené atraktivní komunikací a virálním marketingem, dokáže psát články, které se umísťují na nejvyšších pozicích ve zobrazeních na Googlu, a dokáže páníčkům pomoci s tím, po čem nejvíc touží – aby se jejich domácí mazlíček měl ještě o něco lépe než dosud.

Pět let jsem pracovala ve společnosti Petco a byla jsem v ní spokojená, ale nyní se stěhuji do Brna a doufám, že by tento motivační dopis mohl Vaši společnost zaujmout.

Předkládám k posouzení své dosavadní výsledky:

  • Zvýšení poptávky po hračkách a potřebách pro péči o srst o 320 % a zvýšení konverzního poměru z 9 na 16 %
  • Sepsání více než 80 článků a zvýšení naší průměrné pozice ve zobrazeních na Googlu ze 7. na 2. místo
  • Vytváření marketingových strategií produktů a taktických plánů rozvoje pro všechny produktové kategorie
  • Můj blog pro chovatele domácích mazlíčků, který získal několik ocenění, zaměstnavateli výrazně zvyšuje návštěvnost jeho stránek

Analytické rozhodování a pečlivý průzkum jsou klíčem k úspěchu v každém oboru, ve kterém mohou emoce převážit nad racionálním rozhodnutím. Přestože jsem celou svoji kariéru pracovala v oblasti péče o domácí zvířata, sama žádné zvíře nevlastním, neboť mám za to, že základem skvělých marketingových rozhodnutí je nezaujatá úvaha. 

Musím však přiznat, že mám slabost pro králíčky.

Závěr a podpis

Nyní, když jste přesvědčivě popsali své dovednosti a potenciál, je čas dopis ve zdvořilém a pozitivním duchu zakončit. Abyste sdělili svůj zájem o danou pozici a nepůsobili při tom namyšleně, zkuste výzvu k akci.

Jde o větu, jíž vyjádříte své nadšení a pobídnete personalistu, aby vás kontaktoval. Podle toho, kolik místa vám zbývá, zde můžete zanechat také své telefonní číslo nebo e-mailovou adresu. Na závěr uveďte frázi „S pozdravem“ nebo v případě méně formálních pozic i „Děkuji“.

Cíl závěru a podpisu v motivačním dopise: vytvořit účinnou výzvu k akci, která personalistu přiměje k tomu, aby vás kontaktoval, a zdvořile se rozloučit.

Vzor závěru a podpisu k úpravám podle potřeby

Pokud byste se chtěla dozvědět víc, uvítala bych pozvání na pohovor, na němž bych Vám sdělila, jak mohu inspirovat Vaše zákazníky a potěšit jejich mazlíčky.

S pozdravem

Monika Weberová

Napište životopis během 15 minut
Použijte profesionální a vyzkoušené šablony životopisů, které splňují všechna „pravidla“, která zaměstnavatelé očekávají.
Napsat životopis