Příklad motivačního dopisu Marketingového Manažera

Psaní motivačního dopisu marketingového manažera není zdaleka tak náročné jako plánování marketingových strategií. Náš průvodce psaním motivačního dopisu marketingového manažera vám pomůže realizovat tohle zadání na výbornou.
Upravit tento životopis

Marketingový manažer je zodpovědný za plánování, koordinaci a realizaci marketingových strategií a kampaní s cílem propagovat produkty nebo služby a dosáhnout obchodních cílů společnosti. Klíčové pro úspěch marketingových aktivit a celkovou prosperitu společnosti jsou jeho přesvědčivost a kreativita. Přesvědčivost a kreativitu by měl vyzařovat i váš motivační dopis.

V životopise marketingového manažera můžete uvést pracovní historii, vzdělání, certifikáty a dovednosti, které vás kvalifikují pro tuto práci, motivační dopis přináší něco, co životopis nedokáže. Motivační dopis pomáhá navázání osobního kontaktu a posiluje životopis tím, že popisuje vaši pracovní historii, pracovní dovednosti a další kvalifikace ve formátu, který umožňuje větší originalitu. 

Vzor motivačního dopisu marketingového manažera

Vážená paní Bínová,

v minulosti jsem uskutečnila průzkum u více než 8000 majitelů domácích zvířat a zjistila jsem, že ať vlastníte tarantuli nebo želvu, vždy platí jedno: to, co zvířata skutečně potřebují, a to, co si o jejich potřebách myslí jejich majitelé, se může diametrálně lišit. Nesmírně mě zajímá, jaké pocity zvířata v lidech vyvolávají, což je otázka, kterou se každý týden zabývám na svém blogu spolu s dalšími 12 000 lidmi, kteří jej sledují. Základem mého marketingového úspěchu je porozumět zákazníkům (jak lidským, tak zvířecím).

Analytické rozhodování a pečlivý průzkum jsou klíčem k úspěchu v každém oboru, ve kterém mohou emoce převážit nad racionálním rozhodnutím. Přestože jsem celou svoji kariéru pracovala v oblasti péče o domácí zvířata, sama žádné zvíře nevlastním, neboť mám za to, že základem skvělých marketingových rozhodnutí je nezaujatá úvaha.

Pět let jsem pracovala ve společnosti Petco a byla jsem v ní spokojená, ale nyní se stěhuji do Brna a doufám, že by tento motivační dopis mohl Vaši společnost zaujmout.

Předkládám k posouzení své dosavadní výsledky:

  • Zvýšení poptávky po hračkách a potřebách pro péči o srst o 320 % a zvýšení konverzního poměru z 9 na 16 %
  • Sepsání více než 80 článků a zvýšení naší průměrné pozice ve zobrazeních na Googlu ze 7. na 2. místo
  • Vytváření marketingových strategií produktů a taktických plánů rozvoje pro všechny produktové kategorie
  • Můj blog pro chovatele domácích mazlíčků, který získal několik ocenění, zaměstnavateli výrazně zvyšuje návštěvnost jeho stránek


Na pozici marketingového manažera bude vaše společnost potřebovat člověka, který má zkušenosti s tím, jak každý měsíc dodávat nové produktové řady doprovázené atraktivní komunikací a virálním marketingem, dokáže psát články, které se umísťují na nejvyšších pozicích ve zobrazeních na Googlu, a dokáže páníčkům pomoci s tím, po čem nejvíc touží – aby se jejich domácí mazlíček měl ještě o něco lépe než dosud.

Pokud byste se chtěla dozvědět víc, uvítala bych pozvání na pohovor, na němž bych Vám sdělila, jak mohu inspirovat Vaše zákazníky a potěšit jejich mazlíčky.

S pozdravem

Monika Weberová

Struktura motivačního dopisu marketingového manažera

Aby byla marketingová kampaň úspěšná, musí být dobře zorganizovaná, a totéž platí pro motivační dopis marketingového manažera. Váš motivační dopis by měl být stručný a zároveň by měl obsahovat všechny součásti nezbytné k tomu, aby udělal skvělý první dojem a zprostředkoval vaše nejpřesvědčivější zkušenosti. Obsah motivačního dopisu má u všech povolání univerzálně platné logické uspořádání:

  • Záhlaví: Zde uvedete své kontaktní informace. Záhlaví je také jedinečnou příležitostí pro špetku designu na stránce, která se jinak skládá z odstavců černého textu.
  • Oslovení: Pokuste se být adresní a oslovit konkrétní osobu.
  • Úvod: To je zahajovací věta či odstavec, v němž se krátce představíte a ukážete své nadšení a zájem.
  • Hlavní část: je jádrem vašeho motivačního dopisu. Vysvětlete, proč se na danou pozici hodíte a jaké vlastnosti a úspěchy to dokazují.
  • Závěr: Zde proveďte stručné shrnutí své motivace a nezapomeňte na výzvu k akci.
  • Podpis: Motivační dopis zakončete zdvořilým pozdravem a uvedením celého jména.

Nezapomeňte, že každá část motivačního dopisu je nedílnou součástí celku, jehož cílem je získat atraktivní a dobře placenou práci. Podrobné zamyšlení nad podobou a účelem motivačního dopisu naleznete v našem článku Jak napsat motivační dopis.

Snažte se nepřekračovat rozsah jedné stránky. Nepoužívejte pouhý výčet svých dovedností (ty už jste ostatně mohli uvést v životopise), ale pokuste se vyprávět příběh, jímž zaujmete a navážete kontakt se čtenářem.

Tip od experta

Potřebujete inspiraci? Podívejte se na vzory motivačních dopisů z příbuzných oborů:

Marketingový manažer musí mít silné analytické a komunikační schopnosti, být kreativní, dobře organizovaný a mít schopnost efektivně vést a motivovat tým. Taktéž váš motivační dopis a životopis by měly vyjadřovat dokonalou organizovanost tím, že budou vizuálně konzistentní. Nestřídejte v nich různá písma, styly a barvy. Je lepší používat vždy stejné formátování.

Úvod motivačního dopisu marketingového manažera

Skvělý úvod patří k největším výhodám, které svému motivačnímu dopisu můžete zajistit. Úvodní věta je klíčová z hlediska toho, zda upoutáte pozornost příjemce a povzbudíte jej k dalšímu čtení. K úvodu můžete přistoupit různými způsoby, ale vhodným zahájením popisu vašich dovedností a schopností může být relevantní osobní zkušenost, překvapivý fakt nebo zajímavé osobní prohlášení. Je však důležité, aby jakýkoli takový příběh byl stručný a příjemce textu rychle pochopil, co se snažíte sdělit.

Dělat

Vážená paní Bínová,

v minulosti jsem uskutečnila průzkum u více než 8000 majitelů domácích zvířat a zjistila jsem, že ať vlastníte tarantuli nebo želvu, vždy platí jedno: to, co zvířata skutečně potřebují, a to, co si o jejich potřebách myslí jejich majitelé, se může diametrálně lišit. Nesmírně mě zajímá, jaké pocity zvířata v lidech vyvolávají, což je otázka, kterou se každý týden zabývám na svém blogu spolu s dalšími 12 000 lidmi, kteří jej sledují. Základem mého marketingového úspěchu je porozumět zákazníkům (jak lidským, tak zvířecím).

Nedělat

Dobrý den,

obracím se na Vás, abych vyjádřil zájem o nabízené pracovní místo.

Nesnažte se vysvětlit, že místo potřebujete, raději ukažte, čím byste firmě či organizaci mohli prospět.

Hlavní část motivačního dopisu marketingového manažera

V hlavních dvou až třech odstavcích motivačního dopisu musíte uvést svůj hlavní cíl. Můžete tu probrat své vzdělání a certifikáty, ale rozhodně musíte zdůraznit své relevantní pracovní zkušenosti. Měli byste být co nejkonkrétnější a používat fakta a čísla. Zmiňte také své minulé úspěchy a ukažte, jak by podnik mohl vypadat, pokud v něm budete pracovat vy.

Cíl hlavní části motivačního dopisu: poskytnout potenciálnímu zaměstnavateli představu o tom, jaké výhody mu jako kvalifikovaný a výkonný marketingový manažer přinesete.

První odstavec hlavní části: vhodnost na pozici (dovednost a zkušenosti)

Můžete začít svým vzděláním a kvalifikací. Nezapomeňte na svou profesní minulost. Praxe a zkušenosti jsou vždy nejlepší vizitkou. Do tohoto odstavce lze příhodně zahrnout:

  • Měkké dovednosti, které se budou v dané pozici hodit. Od marketingového manažera se očekává samostatnost, zodpovědnost a organizovanost, a v neposlední řadě analytické myšlení a schopnost vést tým.
  • Tvrdé dovednosti, jimiž disponujete. Zde bude třeba klást důraz na důkladnou znalost online marketingových kanálů: PPC, sociální sítě, emailing, online PR, SEO.
Tip od experta

Svou vhodnost na pozici podpořte vylíčením výzev, kterým jste čelili v předchozí práci. Do tohoto příběhu můžete snadno integrovat požadované dovednosti, které zjistíte již z popisu nabízené pozice.

Příklad

„Analytické rozhodování a pečlivý průzkum jsou klíčem k úspěchu v každém oboru, ve kterém mohou emoce převážit nad racionálním rozhodnutím. Přestože jsem celou svoji kariéru pracovala v oblasti péče o domácí zvířata, sama žádné zvíře nevlastním, neboť mám za to, že základem skvělých marketingových rozhodnutí je nezaujatá úvaha.

Pět let jsem pracovala ve společnosti Petco a byla jsem v ní spokojená, ale nyní se stěhuji do Brna a doufám, že by tento motivační dopis mohl Vaši společnost zaujmout.

Předkládám k posouzení své dosavadní výsledky:

  • Zvýšení poptávky po hračkách a potřebách pro péči o srst o 320 % a zvýšení konverzního poměru z 9 na 16 %
  • Sepsání více než 80 článků a zvýšení naší průměrné pozice ve zobrazeních na Googlu ze 7. na 2. místo
  • Vytváření marketingových strategií produktů a taktických plánů rozvoje pro všechny produktové kategorie
  • Můj blog pro chovatele domácích mazlíčků, který získal několik ocenění, zaměstnavateli výrazně zvyšuje návštěvnost jeho stránek.“

Druhý odstavec hlavní části: soulad s organizací

Druhý odstavec věnujte své motivaci, proč hledáte místo právě v dané firmě či organizaci a čím byste jí mohli prospět. Prostudujte si důkladně firemní kulturu. Zakomponujte její specifika do svého motivačního dopisu. Prokážete tím nejen svůj upřímný zájem, ale také soulad s hodnotami firmy.

Tento odstavec by měl obsahovat zejména důvody, proč jste si vybrali právě tu nebo onu firmu, jakým směrem se chcete profesně rozvíjet, ale i co očekáváte a co naopak můžete firmě nabídnout vy.

Příklad

„Na pozici marketingového manažera bude vaše společnost potřebovat člověka, který má zkušenosti s tím, jak každý měsíc dodávat nové produktové řady doprovázené atraktivní komunikací a virálním marketingem, dokáže psát články, které se umísťují na nejvyšších pozicích ve zobrazeních na Googlu, a dokáže páníčkům pomoci s tím, po čem nejvíc touží – aby se jejich domácí mazlíček měl ještě o něco lépe než dosud.“

Výzva k akci a závěr

Svůj motivační dopis marketingového manažera ukončete optimisticky a sebevědomě. Na tahu by nyní měl být personalista a vy byste jej k měli pobídnout přesvědčivou výzvou k akci. Není nic špatného na tom, když vyjádříte naději, že vás pozvou na pohovor, a třeba se i zeptáte, zda se můžete za týden ozvat, abyste se na setkání domluvili. Vytváříte tak pro potenciálního zaměstnavatele určitý závazek nenechat váš dopis bez odpovědi – stačí napsat, že se těšíte na brzkou odpověď.

Příklad

„Pokud byste se chtěla dozvědět víc, uvítala bych pozvání na pohovor, na němž bych Vám sdělila, jak mohu inspirovat Vaše zákazníky a potěšit jejich mazlíčky.

S přátelským pozdravem,

Ing. Monika Weberová“

Klíčové myšlenky

  • Motivační dopis marketingového manažera byl měl vyzařovat odhodlání posunout celou firmu prostřednictvím marketingu dopředu.
  • Firma či organizace po vás nebude chtít jen odborné dovednosti, bude očekávat také sdílení hodnot, zápal a chuť rozvíjet se v pozici marketingového manažera a posouvat výsledky práce dál.
  • Dbejte na to, aby váš životopis a motivační dopis měly shodný vizuální styl, používejte stejné fonty, velikosti písma a formátování, ale obsah každého motivačního dopisu přizpůsobte jednotlivým potenciálním zaměstnavatelům.
  • Vyhněte se obecným textům a nástrahám formátování textového editoru. Používejte atraktivní šablony z našeho editoru, abyste upoutali pozornost.
Napište životopis během 15 minut
Použijte profesionální a vyzkoušené šablony životopisů, které splňují všechna „pravidla“, která zaměstnavatelé očekávají.
Napsat životopis