Příklad motivačního dopisu Móda

Práce v módním průmyslu je žádaná a populární. Módní značky a firmy proto mají na výběr z řady uchazečů. Doplníte-li životopis motivačním dopisem, určitě vystoupíte z řady. Nebojte se, s naším průvodcem to bude snadné!
Upravit tento životopis

Od dob Adama a Evy, kdy byl jediným módním doplňkem fíkový list, jsme urazili dlouhou cestu. Dnešní módní průmysl je složitý, globalizovaný a mnohostranný, ale získat práci v tomto oboru stále vyžaduje „staromódní“ motivační dopis, a právě o něm se dozvíte více v tomto průvodci.

Módní průmysl neovládají pouze mezinárodní celebrity, návrháři a supermodelky, je hlavně o obyčejných lidech, kteří stříhají látky nebo blogují o módě. V módním průmyslu se uplatní stylisté, odborní módní poradci, visual marchandiseři, nákupčí a samozřejmě celá řada odborníků z oděvnictví. Tyto pozice jsou často vysoce specializované, takže motivační dopis o módě nabízí uchazeči bílou stránku, na které může utkat svůj složitý kariérní příběh. 

Vzor motivačního dopisu pro práci v módním průmyslu

Přizpůsobitelný vzor motivačního dopisu pro práci v módním průmyslu

Vážený pane Nováku,

po devíti letech práce v módní společnosti Reserved, kde jsem se vypracoval z pozice prodavače na prodejně na Regional Visual Merchandisera a kde jsem v posledních dvou letech působil jako Regional Commercial Trainer, bych se rád přeorientoval z konfekční módy na vyšší segment. Proto bych měl zájem o volnou pozici odborného poradce/stylisty prodejny Pánské obleky BANDI v Liberci.

Po absolvování SPŠ textilní, oboru oděvní tvorba a styling v Liberci jsem nastoupil ke společnosti LPP, u níž jsem začínal na prodejně Reserved v OC Forum. Díky pravidelným školením jsem se rychle vypracoval na pozici Regional Visual Merchandiser, kdy jsem pečoval o vizuální stránku prodejny do nejmenšího detailu, ale také se aktivně podílel na zákaznickém servisu a managementu prodejny. Jako odborník na vizuální procesy jsem se pak posunul na Regional Commercial Trainer. Kromě školení personálu prodejen v oblasti standardů VM a organizace různých školení pro dekoratéry jsem spolupracoval s managementem ohledně otevírání pěti nových prodejen a zvyšování obratu ve stávajících osmi prodejnách v regionu.

Česká prémiová značka Pánské obleky BANDI je jednou z předních módních společností. Oblékáte herce, moderátory, vrcholové sportovce a generální ředitele. Dokonale padnoucí obleky si u vás kupují muži na svatby, plesy i k maturitní zkoušce. K prodeji v Bandi neodmyslitelně patří i odborné poradenství. O módu, zejména pánskou, se zajímám již od středoškolských let a jako visual merchandiser jsem si osvojil způsob jednání se zákazníky tak, abych klientovi udělal z nákupu skutečný zážitek. Bylo by mi ctí pracovat pro značku Bandi, rád popustím uzdu své fantazie, když budu klientům pomáhat při sestavení dokonalého outfitu třeba do práce, na schůzku či pohovor.

Budu se těšit na odpověď a doufám, že Vás na pohovoru budu moct přesvědčit o svém kultivovaném vystupování i znalostech posledních trendů pánské módy.

S přátelským pozdravem,

Patrik Vágner

Struktura motivačního dopisu pro práci v módním průmyslu

Formát motivačního dopisu pro práci v módním průmyslu zahrnuje všechny strukturální a designové prvky: rámec, styl, písmo, okraje, celkový přístup ke vzhledu. Motivační dopis by měl mít pouze jednu stránku, maximálně 350-400 slov, a je třeba, aby všechny jeho součásti byly ušité na míru. 

Tradiční formát motivačního dopisu pro módní průmysl zahrnuje:

  • Záhlaví: Zde uvedete své kontaktní informace. Záhlaví je také jedinečnou příležitostí pro špetku designu na stránce, která se jinak skládá z odstavců černého textu.
  • Oslovení: Pokuste se být adresní a oslovit konkrétní osobu.
  • Úvod: To je zahajovací věta či odstavec, v němž se krátce představíte a ukážete své nadšení a zájem.
  • Hlavní část: je jádrem vašeho motivačního dopisu. Vysvětlete, proč se na danou pozici hodíte a jaké vlastnosti a úspěchy to dokazují.
  • Závěr: Zde proveďte stručné shrnutí své motivace a nezapomeňte na výzvu k akci.
  • Podpis: Motivační dopis zakončete zdvořilým pozdravem a uvedením celého jména.

Nezapomeňte, že každá část motivačního dopisu je nedílnou součástí celku, jehož cílem je získat atraktivní a dobře placenou práci. Podrobné zamyšlení nad podobou a účelem motivačního dopisu naleznete v našem článku Jak napsat motivační dopis.

Tip od experta

Pro další inspiraci si prohlédněte několik souvisejících příkladů motivačních dopisů pro kreativní profese nebo profese zaměřené na design:

Vždy mějte na paměti, že se nesnažíte nikoho přesvědčit o tom, že si práci zasloužíte – snažíte se přesvědčit personalistu, že váš přínos posílí společnost, zvýší její ziskovost a efektivitu. Jinými slovy, uděláte pro ně víc, než oni udělají pro vás.

Úvod motivačního dopisu pro práci v módním průmyslu

Úvod je poutačem vašeho motivačního dopisu. Měl by být stručný, výstižný a zajímavý, ale zároveň profesionální a relevantní pro danou pozici v módním průmyslu. Vyhněte se obecným nebo nudným úvodům a raději začněte příkladem, faktem, dovedností nebo úspěchem. V prvních dvou větách nezapomeňte uvést název pozice, o kterou se ucházíte, protože personalisté módních společností mohou obsazovat více pozic najednou.

Cíl úvodu motivačního dopisu: upoutat pozornost náborového manažera, představit relevantní informace o sobě, jasně uvést pozici, o kterou se ucházíte.

Dělat

Vážený pane Nováku,

po devíti letech práce v módní společnosti Reserved, kde jsem se vypracoval z pozice prodavače na prodejně na Regional Visual Merchandisera a kde jsem v posledních dvou letech působil jako Regional Commercial Trainer, bych se rád přeorientoval z konfekční módy na vyšší segment. Proto bych měl zájem o volnou pozici odborného poradce/stylisty prodejny Pánské obleky BANDI v Liberci.

Nedělat

Dobrý den,

obracím se na Vás, abych vyjádřil zájem o nabízené pracovní místo.

Nesnažte se vysvětlit, že místo potřebujete, raději ukažte, čím byste konkrétní módní značce či společnosti mohli prospět.

Hlavní část motivačního dopisu pro práci v módním průmyslu

V hlavních dvou až třech odstavcích motivačního dopisu musíte uvést svůj hlavní cíl. Můžete tu probrat své vzdělání a certifikáty, ale rozhodně musíte zdůraznit své relevantní pracovní zkušenosti. Měli byste být co nejkonkrétnější a používat fakta a čísla. Zmiňte také své minulé úspěchy v módní branži a ukažte, jak by podnik mohl vypadat, pokud v něm budete pracovat vy.

Cíl hlavní části motivačního dopisu: poskytnout potenciálnímu zaměstnavateli představu o tom, jaké výhody mu jako kvalifikovaný a zasvěcený odborník na módu přinesete.

První odstavec hlavní části: vhodnost na pozici (dovednost a zkušenosti)

Můžete začít svým vzděláním a kvalifikací. Nezapomeňte na svou profesní minulost. Praxe a zkušenosti jsou vždy nejlepší vizitkou. Do tohoto odstavce lze příhodně zahrnout své dovednosti, které se budou v dané pozici hodit. Práce v módním průmyslu bude samozřejmě vyžadovat kreativitu, vášeň a zájem o módu, ale také příjemné vystupování a smysl pro detail.

Tip od experta

Svou vhodnost na pozici podpořte vylíčením výzev, kterým jste čelili v předchozí práci. Do tohoto příběhu můžete snadno vetknout požadované dovednosti, které zjistíte již z popisu nabízené pozice.

Příklad

„Po absolvování SPŠ textilní, oboru oděvní tvorba a styling v Liberci jsem nastoupil ke společnosti LPP, u níž jsem začínal na prodejně Reserved v OC Forum. Díky pravidelným školením jsem se rychle vypracoval na pozici Regional Visual Merchandiser, kdy jsem pečoval o vizuální stránku prodejny do nejmenšího detailu, ale také se aktivně podílel na zákaznickém servisu a managementu prodejny. Jako odborník na vizuální procesy jsem se pak posunul na Regional Commercial Trainer. Kromě školení personálu prodejen v oblasti standardů VM a organizace různých školení pro dekoratéry jsem spolupracoval s managementem ohledně otevírání pěti nových prodejen a zvyšování obratu ve stávajících osmi prodejnách v regionu.“

Druhý odstavec hlavní části: soulad se značkou

Druhý odstavec věnujte své motivaci, proč hledáte místo právě v dané firmě či značce a čím byste jí mohli prospět. Prostudujte si důkladně firemní kulturu. Zakomponujte její specifika do svého motivačního dopisu. Prokážete tím nejen svůj upřímný zájem, ale také soulad s hodnotami firmy.

Tento odstavec by měl obsahovat zejména důvody, proč jste si vybrali právě tu nebo onu firmu, jakým směrem se chcete profesně rozvíjet, ale i co očekáváte a co naopak můžete firmě nabídnout vy.

Příklad

„Česká prémiová značka Pánské obleky BANDI je jednou z předních módních společností. Oblékáte herce, moderátory, vrcholové sportovce a generální ředitele. Dokonale padnoucí obleky si u vás kupují muži na svatby, plesy i k maturitní zkoušce. K prodeji v Bandi neodmyslitelně patří i odborné poradenství. O módu, zejména pánskou, se zajímám již od středoškolských let a jako visual merchandiser jsem si osvojil způsob jednání se zákazníky tak, abych klientovi udělal z nákupu skutečný zážitek. Bylo by mi ctí pracovat pro značku Bandi, rád popustím uzdu své fantazie, když budu klientům pomáhat při sestavení dokonalého outfitu třeba do práce, na schůzku či pohovor.“

Výzva k akci a závěr

V závěrečném odstavci motivačního dopisu můžete personalistovi poděkovat za čas, který věnoval posouzení vaší žádosti. Můžete poskytnout nějaké shrnutí toho, co jste již uvedli, nebo představit dříve nezmíněnou kvalifikaci.

Zároveň však musíte uvést nějakou výzvu k akci – něco, co byste chtěli, aby personalista na základě vašeho dopisu udělal. Může jít o tak jednoduchou věc, jako je sdělení, že jste zvědaví na odpověď ohledně možnosti domluvit si pohovor, nebo připomenutí personalistovi, že jste vždy k zastižení na již uvedených kontaktních údajích.

Rozhodně nechcete, aby příjemce dopis odložil a nic s ním neudělal. Ukažte mu, že to s touto prací – ne ledajakou – myslíte vážně a že jste kdykoli připraveni diskutovat o tom, jakým přínosem můžete pro tento podnik být.

Příklad

„Budu se těšit na odpověď a doufám, že Vás na pohovoru budu moct přesvědčit o svém kultivovaném vystupování i znalostech posledních trendů pánské módy.

S přátelským pozdravem,

Patrik Vágner“

Klíčové myšlenky

  • Móda je neuvěřitelně konkurenční obor a popularita tohoto odvětví stále roste. Sociální média zvýšila prestiž odvětví, proto se ujistěte, že vás motivační dopis vyzdvihuje jako špičku v oboru.
  • Dbejte na to, aby váš životopis a motivační dopis měly shodný vizuální styl, používejte stejné fonty, velikosti písma a formátování, ale obsah každého motivačního dopisu přizpůsobte konkrétní značce nebo firmě.

Naše rada zůstává stejná: použijte naše vzory motivačních dopisů jako základ pro inspiraci a využijte naše šablony, kde je již postaráno o všechny otázky formátování a designu. Jediné, co musíte udělat, je napsat dopis.

Napište životopis během 15 minut
Použijte profesionální a vyzkoušené šablony životopisů, které splňují všechna „pravidla“, která zaměstnavatelé očekávají.
Napsat životopis