1. Úvodní stránka
  2. Vzory
  3. Grafický Design
Autor Karl KahlerKarl Kahler

Příklad motivačního dopisu Grafický Design

Jako grafik víte, že design musí zaujmout. Poutavý musí být také váš motivační dopis. Psaní možná není vaše silná stránka, ale s naším průvodcem napíšete motivační dopis grafika během pár minut.
4.7
Průměrné hodnocení
lidí už ho ohodnotilo
Příklad motivačního dopisu Grafický Design
Upravit tento motivační dopis

Práce grafika je silně zaměřena na vizuální stránku. Úspěšný grafik komunikuje prostřednictvím designu poselství zadavatele jeho klientům. I motivační dopis je médiem, jímž upoutáte pozornost. V životopise jste popsali svou pracovní minulost, vzdělání a dovednosti. Motivačním dopisem můžete zaujmout vylíčením osobnějšího příběhu a oslovením potřeb potencionálního zaměstnavatele. Náš průvodce vám ukáže, jak napsat motivační dopis grafika. 

Vzor motivačního dopisu grafika

Plné znění přizpůsobitelného vzoru motivačního dopisu

Vážená paní Ševčíková,

ve světě, kde pozornost představuje cennou komoditu, jsou špičková grafika a působivé vizuální prvky tím, co přiměje zákazníka zastavit se a věnovat pozornost samotnému sdělení. Jako grafička mám dvanáctiletou praxi a byla jsem svědkem přechodu zákazníků na sociální média a aplikace, kde platí, že pokud je nezaujmete, pouhým přetáhnutím po displeji přejdou jinam.

Vystudovala jsem grafický design a velmi dobře ovládám práci se všemi hlavními programy určenými pro design, tvorbu webů, wireframe a multimédia. Ročně pracuji na více než 120 projektech grafického designu, díky čemuž velmi dobře vím, jak předat poselství klientů širšímu publiku. Když se daří přicházet s dobrými nápady včas, získáváte spolehlivý náskok před konkurencí.

Doposud jsem měla na starosti produktové kampaně značek MALL, Allegro a CZC a starala jsem se o přípravu vizuálů napříč platformami a typy médií - moje práce byla určitě vidět. Jsem zvyklá komunikovat s marketingovými specialisty, projektovými specialisty, obchodníky, kampaňovým týmem a externími agenturami, aby veškeré výstupy byly v souladu se zadáním klienta.

Vaše portfolio významných klientů působících v oblasti služeb spotřebitelům a pohostinství očekává, že jejich značku oživíte poutavým vizuálním designem; potřebujete proto grafika, který bude schopen převádět vaše tvůrčí koncepce do grafické podoby. Pracovala jsem řadu let pro vaše hlavní domácí konkurenty, nyní jsem se však přestěhovala do Prahy a chtěla bych, aby to byli Vaši klienti, koho nadchne působivost a jednoduchost mých grafických děl. Jste jediní v oblasti reklamy, kdo mne zajímá.

Velmi ráda bych se dostavila na pohovor, abych Vám sdělila více o multikanálových vizuálních řešeních, která jsem velmi úspěšně realizovala u svých dřívějších klientů. Jsem přesvědčena, že mohu být stejně užitečná i Vašim zákazníkům.

Budu se těšit na setkání.

S pozdravem,

Dominika Strnadová

Zkopírováno!

Struktura motivačního dopisu grafika

Struktura motivačního dopisu grafika se nebude příliš odchylovat od běžného formátu motivačního dopisu. Logicky strukturovaný text se snadno čte a je přesvědčivý. Váš dopis by měl tedy rozhodně obsahovat tyto části:

  • Záhlaví: Zde uvedete své kontaktní informace, aby je měl pracovník náboru hned po ruce. Záhlaví je také příležitostí pro originální design na stránce, která se jinak skládá z odstavců černého textu.
  • Oslovení: Pokuste se být adresní a oslovit konkrétní osobu.
  • Úvod: To je zahajovací věta či odstavec, v němž se krátce představíte a ukážete svůj zájem.
  • Hlavní část: je jádrem vašeho motivačního dopisu. Vysvětlete, proč se na danou pozici hodíte a jaké vlastnosti a úspěchy to dokazují.
  • Závěr: Zde proveďte stručné shrnutí své motivace a nezapomeňte na výzvu k akci.
  • Podpis: Motivační dopis zakončete zdvořilým pozdravem a uvedením celého jména.

Motivační dopis grafika je stručným, ale přesvědčivým nástinem toho, co dokážete. Do životopisu jste nejspíš vložili odkaz na své portfolio, které reprezentuje váš styl designu. Hloubku vašich znalostí a dovedností nelze shrnout v jednostránkovém motivačním dopise, proto se spokojte s naznačením detailů tak, abyste vzbudili zájem dozvědět se o vás na pohovoru více. Podrobné zamyšlení nad podobou a účelem motivačního dopisu naleznete v našem článku Jak napsat motivační dopis.

Snažte se nepřekračovat rozsah jedné stránky. Nepoužívejte pouhý výčet svých dovedností (ty už jste ostatně mohli uvést v životopise), ale pokuste se vyprávět příběh, jímž zaujmete a navážete kontakt se čtenářem.

Tip od experta

Potřebujete inspiraci? Podívejte se na vzory motivačních dopisů z příbuzných oborů:

Práce grafika se neomezuje jen na design. Musí komunikovat s celou řadou oddělení v rámci firmy a také směrem ke klientovi. Vzhledem k tomu, že pracujete na různých projektech současně, hodí se také dobrý time management a organizace práce.

Úvod motivačního dopisu grafika

Úvod motivačního dopisu je velice důležitý, protože dělá první dojem a udává tón. V úvodu se musíte několika větami představit a referovat na pracovní nabídku. Může být také vhodné sdělit, jak jste se o této práci dozvěděli.

Pokud bude těchto prvních pár řádků všedních a průměrných, nevzbudíte zájem personalisty, natož pak přímo zaměstnavatele. Úvod motivačního dopisu věnujte tomu, čím jste byli pro klienty jedineční.

Dělat

Vážená paní Ševčíková,

 

ve světě, kde pozornost představuje cennou komoditu, jsou špičková grafika a působivé vizuální prvky tím, co přiměje zákazníka zastavit se a věnovat pozornost samotnému sdělení. Jako grafička mám dvanáctiletou praxi a byla jsem svědkem přechodu zákazníků na sociální média a aplikace, kde platí, že pokud je nezaujmete, pouhým přetáhnutím po displeji přejdou jinam.

Nedělat

Dobrý den,

 

obracím se na Vás, abych vyjádřil zájem o nabízené pracovní místo.

Nesnažte se vysvětlit, že místo potřebujete, raději ukažte, čím byste konkrétnímu zaměstnavateli mohli prospět.

Hlavní část motivačního dopisu grafika

V ústředních dvou nebo třech odstavcích svého dopisu musíte sdělit to, co je pro vás nejpodstatnější. Musíte zde podat informace o svých pracovních zkušenostech, vzdělání a dalších předpokladech.

Zmiňte své vzdělání, hlavní ale bude praxe. Do těchto odstavců zakomponujte jak své tvrdé dovednosti, tak i takzvané měkké dovednosti. Nezapomeňte nastínit své pojetí účelu a poslání kvalitního designu.

Cíl hlavní části motivačního dopisu: ukázat, jak skvěle zvládáte grafický design, přemýšlíte spolu s klientem a máte schopnost spolupracovat s dalšími články firemní struktury.

První odstavec hlavní části: vhodnost na pozici (dovednost a zkušenosti)

Začněte svým vzděláním či praxí, kde jste si osvojili grafický design. Nezapomeňte na svou profesní minulost. Praxe a zkušenosti jsou vždy nejlepší vizitkou. Do tohoto odstavce můžete zahrnout:

  • Měkké dovednosti, které se budou v dané pozici hodit. Zde je důležité zdůraznit komunikační schopnosti, ale hodit se může i organizovanost, spolehlivost a určitě dobrý time management.
  • Tvrdé dovednosti, jimiž disponujete. Kromě vzdělání v oboru, to bude samozřejmě používání a ovládání různých grafických programů a druhů grafiky.
Tip od experta

Nebuďte příliš skromní, ale ani přehnaně sebevědomí. Vžijte se do situace člověka, kterému píšete: Vnímal by váš tón jako adekvátní nebo jako arogantní?

Přizpůsobitelný vzor hlavní části motivačního dopisu

„Vystudovala jsem grafický design a velmi dobře ovládám práci se všemi hlavními programy určenými pro design, tvorbu webů, wireframe a multimédia. Ročně pracuji na více než 120 projektech grafického designu, díky čemuž velmi dobře vím, jak předat poselství klientů širšímu publiku. Když se daří přicházet s dobrými nápady včas, získáváte spolehlivý náskok před konkurencí.

Doposud jsem měla na starosti produktové kampaně značek MALL, Allegro a CZC a starala jsem se o přípravu vizuálů napříč platformami a typy médií – moje práce byla určitě vidět. Jsem zvyklá komunikovat s marketingovými specialisty, projektovými specialisty, obchodníky, kampaňovým týmem a externími agenturami, aby veškeré výstupy byly v souladu se zadáním klienta.“

Zkopírováno!

Druhý odstavec hlavní části: soulad s organizací

Druhý odstavec věnujte své motivaci, proč hledáte místo právě v této firmě a proč se do jejího týmu hodíte. Prostudujte si důkladně webové stránky budoucího zaměstnavatele. Zakomponujte specifika jejich práce do svého motivačního dopisu. Prokážete tím nejen svůj upřímný zájem, ale také soulad s hodnotami budoucího zaměstnavatele. Je velký rozdíl mezi tím, jestli se ucházíte o místo v reklamní agentuře, v marketingovém týmu jedné konkrétní značky, v nakladatelství či slavném designovém studiu. 

Tento odstavec by měl obsahovat zejména důvody, proč jste si vybrali právě danou firmu, jakým směrem se chcete profesně rozvíjet, ale i co očekáváte a co naopak můžete nabídnout vy.

Přizpůsobitelný vzor hlavní části motivačního dopisu

„Vaše portfolio významných klientů působících v oblasti služeb spotřebitelům a pohostinství očekává, že jejich značku oživíte poutavým vizuálním designem; potřebujete proto grafika, který bude schopen převádět vaše tvůrčí koncepce do grafické podoby. Pracovala jsem řadu let pro vaše hlavní domácí konkurenty, nyní jsem se však přestěhovala do Prahy a chtěla bych, aby to byli Vaši klienti, koho nadchne působivost a jednoduchost mých grafických děl. Jste jediní v oblasti reklamy, kdo mne zajímá.“

Zkopírováno!

Výzva k akci a závěr

Závěr motivačního dopisu není jen pouhým rozloučením. Zakončete ho naznačením, že toho chcete sdělit ještě mnohem více, než se vejde do dopisu, což bude znamenat výzvou k akci. Chcete přece, aby vás pozvali na pohovor. Řeknete-li, že se těšíte na případný pohovor, projevíte nadšení, které personalistu povzbudí k tomu, aby vás pozval.

Přizpůsobitelný vzor závěru a rozloučení v motivačním dopisu

„Velmi ráda bych se dostavila na pohovor, abych Vám sdělila více o multikanálových vizuálních řešeních, která jsem velmi úspěšně realizovala u svých dřívějších klientů. Jsem přesvědčena, že mohu být stejně užitečná i Vašim zákazníkům.

Budu se těšit na setkání.

S pozdravem,

Dominika Strnadová“

Zkopírováno!

Klíčové myšlenky

  • Motivační dopis je důležitým doplňkem životopisu, protože vám umožní navázat osobní kontakt s potencionálním zaměstnavatelem. Měl by vás jako grafika charakterizovat prostřednictvím příkladů z praxe.
  • Zachovejte strukturu a součásti motivačního dopisu a dodržujte pokyny pro správné psaní.
  • Motivační dopis vždy přizpůsobte na míru dané firmě či organizaci a zvolte vhodný tón, kterým příjemce oslovíte.
  • Držte se osvědčených fontů a formátování, aby váš motivační dopis měl upravený vzhled, který bude vypadat stejně na počítači příjemce jako na vašem. Používejte profesionální šablony z našeho editoru.
Napište motivační dopis během několika minut
Napište motivační dopis během několika minut
Upozorněte na sebe a získejte si rychleji práci s naší sbírkou bezplatných šablon motivačních dopisů, které jsou odborně navrženy tak, abyste dosáhli na perfektní pozice.
Napsat motivační dopis

Profesionálně navržené šablony zdarma

S více než 10 miliony životopisů a motivačních dopisů je Cvapp.cz vedoucí on-line editor kariéry, který zajistí, abyste skončili na straně přijatých uchazečů.
4.5 z 5
založeno na 438 recenzích o Trustpilot
Použít tuto šablonuStockholm cover_letter template
Stockholm
1.600.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuNew York cover_letter template
New York
500.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuVienna cover_letter template
Vienna
140.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuSydney cover_letter template
Sydney
180.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuLondýn cover_letter template
Londýn
350.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuDublin cover_letter template
Dublin
300.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuMoskva cover_letter template
Moskva
72.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuAmsterdam cover_letter template
Amsterdam
180.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuMadrid cover_letter template
Madrid
170.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuSantiago cover_letter template
Santiago
160.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuSingapur cover_letter template
Singapur
59.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuOslo cover_letter template
Oslo
66.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuKapské Město cover_letter template
Kapské Město
9.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuPaříž cover_letter template
Paříž
40.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuBerlín cover_letter template
Berlín
100.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuŽeneva cover_letter template
Ženeva
4.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuVancouver cover_letter template
Vancouver
53.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuTokio cover_letter template
Tokio
69.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuMilán cover_letter template
Milán
57.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuLisabon cover_letter template
Lisabon
35.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuBarcelona cover_letter template
Barcelona
32.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuKodaň cover_letter template
Kodaň
26.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuChicago cover_letter template
Chicago
22.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuRio cover_letter template
Rio
33.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuŘím cover_letter template
Řím
6.600 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuBoston cover_letter template
Boston
21.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Použít tuto šablonuToronto cover_letter template
Toronto
130.000 uživatelů si zvolilo tuto šablonu
Tato webová stránka používá soubory cookie ke zlepšení uživatelské zkušenosti a provádění analýz a marketingu. Používáním našich webových stránek souhlasíte se všemi soubory cookie v souladu s našimi podmínkami Zásady používání souborů cookie and Zásady ochrany osobních údajů.
Souhlasím s používáním cookies