Koordinátory akcí hledají různé typy společností a jednotlivců, kteří potřebují profesionální pomoc s plánováním, organizací a realizací různých druhů akcí. Spektrum záběru se pohybuje od organizace svateb, až pro státní instituce pořádající velké veřejné akce. Koordinátoři akcí mohou být zaměstnáni na plný úvazek, najímáni na smlouvu pro konkrétní projekt nebo pracovat jako nezávislí konzultanti. Jejich práce bývá různorodá, kreativní a vyžaduje vysokou míru sociální interakce a organizovanosti.
Kreativní a perfektně organizovaný by měl být i váš životopisu koordinátora akcí.
Naše vzory životopisů a průvodce psaním jsou spolehlivým zdrojem pro profesionály ve všech oborech a fázích kariéry.
Aby byla akce zdařilá, musí být dobře zorganizovaná, a totéž platí pro životopis koordinátora akcí. Váš životopis by měl obsahovat všechny součásti nezbytné k tomu, aby udělal skvělý první dojem a zprostředkoval vaše nejpřesvědčivější zkušenosti. Jeho struktura bude následující:
Pořádání akce je skvělá příležitost k tomu, abyste zapůsobili na klienty či zákazníky, zároveň ale hrozí katastrofický scénář, při němž zcela minete zamýšlený cíl. Zaměstnavatelé, kteří potřebují plánovače akcí, musí mít jistotu, že jejich skvělé vizionářské nápady budou bezchybně zorganizovány a špičkově provedeny.
Několik tipů do životopisu koordinátora akcí:
Jako nejvhodnější formát životopisu se nejčastěji uvádí v obrácené chronologické pořadí pracovní historie. Vzhledem k povaze vaší činnosti může být ale vhodnější formát hybridní nebo funkční životopis, v němž se místo chronologie soustředíte na významné projekty, které jste dotáhli do konce a na nichž můžete skvěle demonstrovat své nejlepší dovednosti.
V záhlaví životopisu nesmí chybět informace obsahující vaše jméno, povolání, e-mailovou adresu a telefon tak, aby byly po ruce, bude-li vás náborový pracovník chtít kontaktovat. Určitě přidejte i odkaz na váš profil na LinkedIn nebo na vaši webovou stránku s portfoliem.
Naopak sem nedávejte datum narození (váš věk stejně půjde odhadnout z oddílu vzdělání či předchozí zaměstnání) a vynechte i osobní údaje, jako je rodinný stav či počet dětí.
Kontaktní informace uvádějte v tomto pořadí:
Souhrn životopisu neboli profil, byste jako koordinátor akcí měli zahájit popisem nejzajímavějších vámi zorganizovaných akcí, které budoucího zaměstnavatele přesvědčí, že se na vás může spolehnout. Všichni, kdo usilují o pozici koordinátora akcí, budou hovořit o svých komunikačních dovednostech, schopnosti řešit problémy a pečlivosti. Měli byste se o nich zmínit také, ale ne nutně v tomto oddíle. Zaměřte se v profilu na to, co jste dokázali, nikoli jak jste to dokázali (můžete se o tom zmínit později v oddíle věnovaném dosavadní kariéře). Vytáhněte nejprve tyto trumfy, jednotlivé dovednosti můžete uvést v samostatném oddíle.
Další inspiraci pro své shrnutí najdete v příbuzných vzorech životopisů delegáta CK nebo manažerky.
Podívejte se na profil z našeho přizpůsobitelného vzoru životopisu koordinátora akcí:
„Pracovitý a energický absolvent obchodní akademie a dlouholetý člen českého skautu s dvouletou praxí jako dobrovolný asistent týmu akcí Junáka. Jako dobrovolník jsem poskytoval organizační a administrativní podporu při pořádání středoevropského jamboree na Slovensku a během celostátního finále Závodu vlčat a světlušek. Mám přehled v agendě velkých akcích Junáka – českého skauta, příjemné vystupování a schopnost propojovat lidi.“
Energická a zkušená koordinátorka akcí s několikaletou praxí s plánováním, koordinací a dohledem nad průběhem akcí různého typu. Zvládám kompletní řízení akcí, pomáhám klientům od koncepce až k realizaci. Jsem perfekcionstka, schopná řídit více projektů současně. Mám zkušenosti s rozvíjením pevných a produktivních vazeb s klienty a dodavateli. Jsem vždy jednoznačně orientovaná na spokojenost klientů a úspěch pořádaných akcí.
„Zkušený a organizačně zdatný koordinátor akcí. V přípravě, tvorbě a pořádání akcí (event managementu) se pohybuji přes 12 let. Primárně v rámci přípravy akcí v neziskovém sektoru. Za sebou mám malé akce na pár hodin pro pár jednotlivců i velké vícedenní akce či konference pro stovky účastníků či širokou veřejnost.“
Jako koordinátor akcí víte, že jen málokdy jde vše přesně podle plánu. Vaše schopnosti se poměřují tím, jak si poradíte s nečekanými zádrhely. Nevyhýbejte se tomuto tématu v životopise šabloně. Plánování akcí není jednoduchá práce a tvářit se, že je to jinak, by bylo neupřímné. Dokonalý životopis, v němž byste se prezentovali jako vševědoucí znalec tohoto oboru, by v některých ohledech jistě nebyl pravdivý. Budete-li k zaměstnavateli upřímní, získáte jeho sympatie a ochotu dozvědět se víc.
V oddíle pracovní historie uveďte dva tři nejaktuálnější eventy a v odrážkách popište, s čím jste se potýkali.
Můžete uvést například:
Koordinátorka akcí v Event General, Praha
Duben 2013 — Říjen 2019
Svatební koordinátorka v Lucky Wedding České Budějovice
Březen 2009 — Březen 2013
Jestliže jako koordinátor akcí teprve začínáte, patrně nastoupíte do juniorské nebo asistentské pozice. V takovém případě oddíl předchozích zaměstnání vynechte. Místo toho zdůrazněte ochotu učit se novým věcem, flexibilitu a přizpůsobivost. To, že jste učenliví, pružní a tvární může být pro zaměstnavatele výhodou.
Zdůrazněte své přenositelné dovednosti jako pečlivost, pracovitost, svědomitost a důslednost.
Organizační schopnosti můžete prokázat zkušeností z brigád nebo stáží.
Organizace skvělých akcí vyžaduje řadu různých dovedností. Nedostatky v té či oné oblasti budou mít nepříznivé důsledky. Každá dovednost z koordinace akcí se počítá. Role koordinátora natolik závisí na dovednostech, že byste budoucímu zaměstnavateli měli sdělit vše, co vás předurčuje k pořádání skvělých akcí. Sekce dovedností poskytuje prostor pro uvedení 5 až 10 klíčových schopností, proto vybírejte s rozmyslem a rozlišujte je pro každou žádost o zaměstnání.
Odborné neboli tvrdé dovednosti uveďte přímo v tomto oddíle. Těchto několik bodů slouží také jako poutavý designový prvek, proto ho využijte a zdůrazněte své nejlepší schopnosti.
Nepodceňujte měkké dovednosti, tedy vlastnosti nezbytné pro fungování mezi lidmi. Ty je vhodné rozprostřít i po ostatních částech životopisu.
Na této pozici se obvykle požaduje alespoň bakalářský titul ze studia obchodu a marketingu, většina uchazečů však bude mít spoustu zkušeností z praxe. V takovém případě platí, že máte-li nezbytné zkušenosti z vyšší pozice koordinátora akcí, nemusí vám nedostatečné nebo chybějící vzdělání bránit v získání skvělého pracovního místa. V části o vzdělání jednoduše uveďte absolvované školy.
Bakalářské studium, Vysoká škola kreativní komunikace, Praha
Září 2006 — Květen 2009
Maturita, gymnázium České Budějovice
Září 2002 — Květen 2006
První vizuální dojem, který si o vás zaměstnavatel udělá, pochází z vašeho životopisu koordinátora akcí, předveďte tedy svou pečlivost a organizovanost.
Akce je třeba vést k úspěšnému dokončení bez zbytečných průtahů. To platí i pro vaše rozvržení.
To znamená, že váš životopis musí být čtivý, snadno čitelný a příjemný na pohled. Je v pořádku projevit trochu kreativity nebo barevnosti, ale nepřehánějte to s grafikou nebo těžkopádným písmem. Zaměřte se na to, abyste poskytli co nejlepší uživatelský zážitek. Svůj úspěch zvýšíte s našimi v praxi ověřenými šablonami životopisů, zejména s moderní nebo kreativní verzí.
Profil
Energická a zkušená koordinátorka akcí s několikaletou praxí s plánováním, koordinací a dohledem nad průběhem akcí různého typu. Zvládám kompletní řízení akcí, pomáhám klientům od koncepce až k realizaci. Jsem perfekcionstka, schopná řídit více projektů současně. Mám zkušenosti s rozvíjením pevných a produktivních vazeb s klienty a dodavateli. Jsem vždy jednoznačně orientovaná na spokojenost klientů a úspěch pořádaných akcí.
Předchozí zaměstnání
Koordinátorka akcí v Event General, Praha
Duben 2013 — Říjen 2019
Svatební koordinátorka v Lucky Wedding České Budějovice
Březen 2009 — Březen 2013
Vzdělání
Bakalářské studium, Vysoká škola kreativní komunikace, Praha
Září 2006 — Květen 2009
Maturita, gymnázium České Budějovice
Září 2002 — Květen 2006
Dovednosti
Koordinátoři akcí mají přímý vliv na to, jak účastníci akci prožijí, proto musí být perfektně organizovaní a musí mít schopnost dotahovat věci do konce.