Tento průvodce sestavováním životopisu doplněný o vzory životopisů se věnuje následujícím oblastem:
Váš telefonický hovor se zákazníkem má svoji standardní strukturu a stejně by tomu mělo být s vaším životopisem uchazeče o pozici pracovníka telemarketingu. Než začnete, musíte vědět, z jakých částí se vaše CV musí skládat. Jsou to:
Pracovníci telemarketingu to nemají snadné. Často musí aktivně telefonovat potenciálním zákazníkům, kteří tím nejsou nijak nadšeni. Někteří lidé telefon položí, ještě než domluvíte, nebo na vás dokonce začnou křičet. Musíte mít hroší kůži.
Prostřednictvím svého CV pracovníka telemarketingu se představujete personalistovi. Musíte ukázat odhodlanost a svou profesionalitou dosáhnout cíle, jímž je pozvání k pohovoru.
Budete se setkávat s důrazným odmítnutím často ještě dříve, než budete mít příležitost se osvědčit. Jistě nechcete, aby vás takto odmítl personalista, ještě než si přečte váš životopis uchazeče o pozici pracovníka telemarketingu. Toto riziko můžete minimalizovat tím, že svůj text optimalizujete na ATS.
Personální oddělení využívají systémy pro podporu náborového procesu (Application Tracking Systems, ATS), s jejichž pomocí elektronicky prověří každou žádost o zaměstnání a provedou prvotní vytřídění uchazečů. Používají algoritmy, jež některé uchazeče upřednostní a jiné pošlou do zapomnění.
Jako pracovník telemarketingu patrně máte předem daný scénář nebo strukturu rozhovoru. Formát vašeho životopisu je příležitost, jak personalistům ukázat, že umíte dodržovat pokyny. Doporučujeme vám proto, abyste svoje CV uspořádali v chronologickém pořadí. Tento formát se nejvíce projeví v oddíle určeném pro dosavadní kariéru, kde uvádíte své předchozí pracovní pozice od nejnovější po nejstarší.
Osobnost hraje u pracovníka telemarketingu velmi významnou úlohu. Musíte zůstat klidní a vyrovnaní i v případě, že vás opakovaně odmítnou. To je ale jen začátek. Telemarketing je vlastně prodej, takže musíte disponovat všemi dovednostmi a kvalitami vynikajícího obchodníka.
Souhrn vašeho životopisu, někdy také nazývaný profilem, by měl zdůraznit všechny tyto vlastnosti a zároveň zaměstnavatele přesvědčit, aby vás přijal. Představte se, uveďte své největší kariérní úspěchy a ukažte profesionální vystupování, to vše na třech až čtyřech řádcích. Podívejte se pro inspiraci na souhrn ve vzoru životopisu uchazeče o pozici pracovníka telemarketingu, který uvádíme níže v textu.
Zkušený a nadšený pracovník telemarketingu s vynikajícími dovednostmi v oblasti služeb zákazníkům a marketingu. Zkušenost s obchodními telefonáty zahrnujícími efektivní komunikaci a předání informace o výrobcích a službách. Profesionální a usilovná práce motivovaná rozvojem společnosti. Schopnost zachovat klid a zdvořilost i ve vypjatých situacích.
Použijete-li účinná dějová slova a uvedete významné úspěchy své kariéry, měli byste s tímto oddílem dosáhnout svého cíle. Uveďte své profesní úspěchy v oddíle dosavadní kariéry v odrážkách a ukažte tak, že máte předpoklady k úspěšnému plnění úkolů na pozici pracovníka telemarketingu. Podívejte se na náš vzor životopisu a uvidíte, jak tyto odrážky psát.
Pracovník telemarketingu ve společnosti Fairway Communications, Praha
Červen 2014 - září 2019
Co z vás činí skvělého pracovníka telemarketingu a prodejce? Tento stručný oddíl bude patrně první částí životopisu, do kterého personalista nahlédne, aby se přesvědčil, zda na tuto zásadní otázku máte odpověď. Pokud svoje kvality neprodáte tady, patrně nebude číst dál.
Oddíl věnovaný dovednostem je také ideální pro optimalizaci na ATS. Projděte si inzerát, v němž se daná pracovní pozice nabízí, a zvolte atributy, které potenciální zaměstnavatel hledá. Možná jste v telemarketingu nikdy nepracovali, přesto však jistě disponujete dovednostmi nebo zkušenostmi z akademické sféry, které jsou pro tuto kariéru zásadní. Projděte si vzor tohoto oddílu a inspirujte se jím.
Uveďte zde všechny své tituly a osvědčení. Měli byste uvést také veškerá případná ocenění nebo vyznamenání. Máte-li vyšší než bakalářské vzdělání, nemusíte uvádět střední školu. Vzor najdete níže.
Prodavač ve společnosti Koupelny Novák
Leden 2012 - červen 2014
Telemarketing je náročný obor a málokdy v něm dostanete druhou šanci. Totéž platí při hledání zaměstnání. Rozvržení a vzhled vašeho životopisu proto musí být stejně skvělé jako samotný obsah. Pokud jde o vzhled, řiďte se těmito pokyny:
Pokud nejste umělecky zaměření nebo si chcete úpravu životopisu co nejvíce usnadnit, zvažte použití jedné z našich šablon životopisů ověřených v praxi, které ty nejobtížnější formátovací úkony udělají za vás.