Rozsah životopisu asistenta právní kanceláře by neměl přesahovat jednu stranu a měli byste v něm velmi pečlivě volit slova. Životopis asistenta právní kanceláře má tyto hlavní součásti:
- Záhlaví
- Souhrn (neboli profil)
- Dosavadní kariéra
- Vzdělání
- Dovednosti
Výběr nejvhodnějšího formátu životopisu asistenta právní kanceláře
Nejčastěji používaný chronologický formát životopisu je pro uchazeče o pozici asistenta právní kanceláře patrně to nejlepší řešení. Poskytuje nejpřímočařejší přehled významných okamžiků vaší kariéry v oddíle pro dosavadní kariéru, kde jsou dosavadní pozice a úspěchy sepsány v obráceném chronologickém pořadí.
Vzor souhrnu životopisu: řekněte, co nabízíte
Souhrn životopisu asistenta právní kanceláře (někdy nazývaný profil nebo představení uchazeče) obsahuje popis vašeho profesního charakteru, historie, úspěchů a kvalit. Je to místo, kde můžete poprvé vlastními slovy vysvětlit, proč by bylo skvělé vás do této pracovní pozice přijmout.
Profil je částí vašeho životopisu, kterou bude personalista číst jako první, dejte si na něm proto záležet. Musíte působit neodolatelně, přestavit se jako právě ten uchazeč, kterého protistrana hledá. Buďte konkrétní a kreativní, nenechte se ničím brzdit (ale neměli byste bezdůvodně přehánět).
ATS: překážka, kterou musíte překonat
Jak projít testem softwaru, který automaticky třídí životopisy (ATS)? Nestřílejte naslepo! Pokud odpovídáte na pracovní nabídku, pečlivě si ji přečtěte a zjistěte, jaké konkrétní pracovní dovednosti zaměstnavatele zajímají. Jestliže těmito dovednostmi disponujete, nezapomeňte je uvést v životopisu.
Níže najdete vzor souhrnu životopisu asistenta právní kanceláře, který si můžete upravit podle vlastních potřeb.
Velmi výkonná a zkušená asistentka právní kanceláře s vynikající znalostí administrativních procesů a podpory nezbytné k efektivnímu provozu právní kanceláře. Znalosti a zkušenosti ze soudních řízení, znalost předpisů, sestavování podkladů a zpracování právní korespondence. Schopnost vytvářet a upravovat právní dokumenty včetně oznámení a soudních podání. Zkušenost s vedením kanceláře a záznamů klientů, každodenní uplatňování vynikajících organizačních dovedností a znalostí v oblasti vedení kanceláře. Silný týmový hráč, udržování vynikajících pracovních vztahů se spolupracovníky, nadřízenými a klienty.
Vzor dosavadní kariéry: vaše relevantní zkušenosti
Pokud máte řadu let zkušeností na pozici asistenta právní kanceláře, patrně je vám jasné, co je v tomto oddíle potřeba udělat. Uveďte seznam pracovních pozic, které jste zastávali, v obráceném chronologickém pořadí (poslední práce na prvním místě) s odrážkami u každého zaměstnavatele a s informacemi o tom, co jste v daném zaměstnání dokázali nebo jak jste zvládali své povinnosti.
Pokud jste dosud v žádných právních firmách nepracovali, důkladně si projděte své ostatní pracovní zkušenosti a popište, jak vás předchozí zaměstnání formovalo z hlediska kariéry asistenta právní kanceláře. Každá práce si zaslouží úctu a prakticky každé povolání vám mohlo dát předpoklady pro práci, o kterou se ucházíte nyní.
Vzor dosavadní kariéry uchazeče o práci asistenta právní kanceláře najdete níže.
Asistentka v Státní zastupitelství Olomouc, Olomouc
leden 2016 - duben 2022
- Příprava podkladů a materiálů pro vedení trestních spisů.
- Koordinace korespondence a jiných písemných materiálů.
- Sestavování odpovědí elektronickou poštou a vyřizování telefonických dotazů.
- Rešerše pro pracovníky státního zastupitelství týkající se aktuálně řešených případů.
- Ochotná a energická asistentka s prokazatelnými zkušenostmi a schopností plnit úkoly včas a profesionálně.
Asistentka studijního oddělení v Západočeská univerzita v Plzni , Plzeň
srpen 2013 - květen 2015
- Pomoc vyučujícím a studentům s plánováním a realizací výuky.
- Poskytování konzultací studentům.
- Příprava rozvrhů a plánů.
- Telefonické poradenství.
Vzor vzdělání v životopise uchazeče o pozici asistenta právní kanceláře: ať za vás mluví text
Asistenti právníků obvykle potřebují jen středoškolské vzdělání a určitou praxi získanou na pracovišti. Ať už je vaše vzdělání jakékoli, představte je v tomto oddíle životopisu v obráceném chronologickém pořadí. Uveďte veškerá osvědčení nebo ocenění, která jste v souvislosti s prací asistenta získali.
Níže naleznete oddíl vzdělání ve vzoru životopisu asistenta.
Bc., Fakulta ekonomicko-správní, Univerzita Pardubice, Pardubice
září 2012 — květen 2015
Obor Ekonomie veřejné správy
Vzor oddílu pro dovednosti v CV: ať snese přísná kritéria
Většina profesí stojí a padá s dovednostmi, u asistenta právní kanceláře to platí dvojnásob. Zatímco právník nebo manažer může ostatní udivovat svým výmluvným profilem nebo profesní kariérou, vy se skvěle učíte za pochodu.
Životopis zedníka i špičkového chirurga by měl obsahovat oddíl se zvláštními dovednostmi, které z nich činí jedinečného profesionála. Vy ale nejste zedník, takže o jaké dovednosti se jedná ve vašem případě? Organizovanost. Komunikativnost. Umění vyhledávat informace. Etika. Počítačové dovednosti. Znalost práva. Vaše vlohy.
Vzor oddílu s dovednostmi v životopisu asistenta právní kanceláře k úpravám podle potřeby:
- Vynikající komunikační schopnosti
- Projektový management
- Znalost právní terminologie
- Smysl pro detail
- Kancelářská technika
Formát a vzhled životopisu: ať to jde hladce
Životopis by měl být čistý, jednoduchý a přímočarý a bez přehnaně efektních prvků nebo jásavých barev. Buďte také struční.
Ať používáte jakýkoli počítač a bez ohledu na to, jakou verzi aplikací máte, dokument může vypadat dobře na vaší obrazovce a zoufale na obrazovce jiného počítače. Zlatým standardem pro zachování čistého a elegantního formátování je PDF.
Co si zapamatovat o životopisu asistenta právní kanceláře
- Obsah pozice „asistent právní kanceláře“ je poněkud neurčitý. Jděte svému kariérnímu úspěchu vstříc.
- Uzpůsobte svůj životopis každému potenciálnímu zaměstnavateli, vždy s ohledem na automatizované systémy, které vás mohou diskvalifikovat už na startovní čáře.
- Podpořte svoji věc silně napsaným souhrnem životopisu, oddílem pro dosavadní kariéru a vzdělání a seznamem dovedností.
- Vytvořte stránku, která bude dobře vypadat a bude v ní dostatek, nikoli však přemíra informací.
- K tomu, abyste podali bezchybný životopis, dostanete jen jednu příležitost. Odvolat se není kam!
- Neriskujte a použijte raději osvědčený nástroj pro tvorbu životopisů a šablony na stránkách resume.io, jejichž autory jsou odborníci a které vám pomohou vykročit tou správnou nohou.