Jak napsat životopis pro kariérní změnu
Hlavním cílem životopisu za účelem kariérní změny je vyjádřit schopnosti, dovednosti, nadání a dosavadní zkušenosti kandidáta, které jsou vhodné pro jejich budoucí cíle související s kariérní změnou. Působivý životopis pro kariérní změnu by měl zdůraznit předchozí pracovní role, které vám pomohly profilovat se jako nadějný profesionál. Váš životopis by měl obsahovat působivou profilovou část, která shrnuje vaše schopnosti, vzdělání, absolvovaný výcvik a zkušenosti. Je důležité uvést podrobný popis vašich pracovních zkušeností, aby vaše schopnosti, dovednosti a úspěchy došly uznání. Protože tento druh životopisu má za cíl pomoci vám v kariérní změně, doporučuje se uvést veškeré dosavadní významné pozice. Můžete například klást zvláštní důraz na pozice s nejlépe přenositelnými dovednostmi do vašeho nového oboru. Váš životopis by měl také zahrnovat část významných dovedností s dobrou kombinací měkkých a tvrdých dovedností. Doporučujeme také uvést aktualizované reference osob ochotných a schopných poskytnout vynikající doporučení vaší osoby a práce.
Příklad shrnutí profilu
Zde vyzdvihněte své největší úspěchy a významné atributy. Zaměřte se na pozice a úspěchy, na které jste hrdí, a vyzdvihněte nejpůsobivější nadání a dovednosti. Viz příklad obsahu níže.
Vysoce motivovaný a nadšený pracovník s rozsáhlými zkušenostmi v různých oborech. Přináším ověřitelnou historii pracovních úspěchů a reputaci člověka s pozitivním způsobem spolupráce. Sebevědomí, pracovitost a odhodlání dosahovat výsledků v každé pozici, v níž působím. Spolehlivý a agilní přístup k hledání mé příští role, v níž uplatním své dovednosti a energický způsob práce.
Příklad historie zaměstnání
Uveďte dosavadní významné pozice s důrazem na pozice s přenositelnými schopnostmi do vašeho nového cílového oboru. Nezapomeňte používat působivá dynamická slovesa a uvést úspěchy specifické pro danou pozici, prokazující, že jste vynikající kandidát(ka). Viz příklad obsahu níže.
- Praxe v roli spolehlivého administrativního asistenta v redakčním oddělení.
- Přijímání telefonních hovorů, zaznamenávání a vyřizování vzkazů.
- Zachovávání příjemného a organizovaného pracovního prostředí.
- Vedení kalendářů v konferenčních místnostech a plánovaní schůzek.
- Koordinování cestovních plánů a plánování schůzek.
Příklad části vzdělání
Zde uveďte všechny získané stupně vzdělání a certifikáty. Zároveň byste měli zmínit případné pochvaly nebo vyznamenání. Pokud máte titul vyšší než bakalářský, můžete vynechat střední školu. Viz příklad obsahu níže.
- 2005-2009 UPOL, FF, bc. francouzština pro hosp. praxi Olomouc
- 2001-2005 Obchodní akademie, maturita Litvínov
Příklad části dovedností
Vynikající životopis pro kariérní změnu by měl obsahovat řadu působivých dovedností, které váš potenciální zaměstnavatel nebo náborový pracovník od uchazeče očekává. Nejlepší je uvést kombinaci měkkých a tvrdých dovedností podporující role, které by vás mohly zajímat. Viz příklad obsahu níže.
- Organizační schopnosti
- Vynikající komunikační schopnosti
- Vůdčí schopnosti
- Motivovaný přístup k práci
- Výrazné schopnosti analytického myšlení
Co by měl udělat člověk, který usiluje o kariérní změnu?
Pokud chcete kariérní změnu, je nejpodstatnější se rozhodnout, jakým směrem se chcete v profesionálním životě ubírat. Rozhodli jste se opustit kariéru v marketingu, protože vás zajímá dráha pedagoga? Rozhodli jste se konečně se věnovat zálibě ve fotografování na plný úvazek? Rozhodnutí o jasném směru je ta nejdůležitější věc, kterou musíte provést, aby se vaše kariérní změna mohla uskutečnit.
Zásadní je investovat čas do důkladného zkoumání nových odvětví a oborů, než se vydáte za svým novým profesním cílem. Dalším klíčovým úkolem, který na této cestě ke kariérní změně musíte splnit, je řádná příprava. Pokud je pro změnu nutné absolvovat kurzy nebo se přihlásit ke studiu, je právě teď čas to udělat. Oddejte se své kariérní změně a ukažte svým zaměstnavatelům, že s vámi mohou počítat.