Ať už jste student, čerstvý absolvent nebo jen hledáte brigádu na přivydělání, práce v supermarketu je jednou z nejrychlejších cest, jak vstoupit na trh práce a získat vlastní příjem. Pokud nemáte mnoho profesních zkušeností, je motivační dopis pracovníka supermarketu nepostradatelný. Jako doprovodný dokument k životopisu rozvádí dovednosti, které můžete uplatnit na konkrétní pozici v supermarketu, o kterou se ucházíte, a důvody, proč o ni máte zájem.
Spoustu nápadů a inspirace najdete ve více než 180 vzorech motivačních dopisů pro konkrétní profese a v průvodci psaním na Cvapp.cz. Tento průvodce, který právě čtete, je navržen speciálně tak, aby pomáhal uchazečům o práci v supermarketu ukázat jejich silné stránky a úspěchy. Na základě vzoru motivačního dopisu pracovníka supermarketu probereme:
- Správný formát motivačního dopisu pracovníka supermarketu
- Jak napsat vhodné záhlaví, oslovení, úvod, hlavní část a závěr motivačního dopisu
- Jak napsat motivační dopis na pozici pracovníka supermarketu bez zkušeností
- Jak se vyhnout nejčastějším chybám v motivačním dopise pracovníka supermarketu
Nejlepší formát motivačního dopisu pracovníka supermarketu
Nejlepší motivační dopisy pracovníků supermarketu jsou jasné a přehledné. I když váš motivační dopis nemusí být tak přísně strukturovaný jako životopis, musí mít logické rozvržení tak, aby personalisté dostali všechny potřebné informace. Tento vzor motivačního dopisu pracovníka supermarketu ukáže, jak napsat každou z následujících částí:
- Záhlaví motivačního dopisu
- Pozdrav/oslovení
- Úvod motivačního dopisu
- Hlavní část
- Zakončení motivačního dopisu (závěr a rozloučení)
Podívejte se na náš přizpůsobitelný vzor motivačního dopisu pracovníka supermarketu, abyste získali představu o tom, jak napsat ten váš.
Vážený pane Řeháku,
již několik let působím jako prodejce elektroniky a od začátků v roli pomocníka při víkendových směnách jsem se vypracoval na vedoucího oddělení s ročním obratem 40 milionů korun a průměrně 15% růstem tržeb.
Zákazníci dnes sice nakupují na internetu, stále však existují možnosti, jak je při každotýdenním nákupu v supermarketu přesvědčit také k nákupu nepotravinářského zboží. Během dvou let ve funkci vedoucího týmu jsem u předchozího zaměstnavatele získal zkušenosti, k nimž patří chytré sdílení výdajů na propagaci a důkladné školení zaměstnanců. Obojí nám pomohlo zvýšit podíl na celkovém objemu prodeje spotřebitelské elektroniky a umístit se v tomto ohledu jako třetí z 53 prodejen.
Lidé se při nakupování často nudí. Náš průzkum ukázal, že pokud se poblíž oddělení elektroniky nachází náš pracovník, 15 % zákazníků s ním pravděpodobně naváže kontakt. Důsledně jsem se zaměřoval na školení zaměstnanců týkající se prodávaných výrobků a dosáhl jsem toho, že můj čtyřčlenný tým dokázal odpovídat na dotazy zákazníků a zároveň dbát na to, abychom měli nejprodávanější výrobky stále na skladě.
Intenzivně se zajímám o řízení maloobchodního provozu, během své kariéry jsem získal mnoho cenných zkušeností a hledám stále nové způsoby, jak zefektivnit svůj tým a lépe sloužit našim zákazníkům. Za poslední rok jsme zvýšili počet interakcí se zákazníky o 25 % a náš obrat díky tomu vzrostl o 15 %.
Vím, jak atraktivně vystavovat zboží, bránit krádežím a posuzovat prodejní úspěšnost sortimentu. Chcete-li prodat zboží, je zcela zásadní, aby si je zákazník měl možnost v prodejně vyzkoušet. Přikládám fotografie mých oblíbených způsobů vystavení zboží, o nichž se domnívám, že by se mohly hodit pro vaši prodejnu.
Těším se na možnost dostavit se na pohovor, během něhož bych Vás rád přesvědčil o svém nadšení pro spotřební elektroniku. Pracovník prodejny s elektronikou musí být v první řadě fanoušek technologií.
S pozdravem
Jiří Svitavský
Záhlaví motivačního dopisu
Záhlaví motivačního dopisu plní několik důležitých funkcí souvisejících s jeho umístěním v horní části stránky, někdy i podél jedné strany. Jelikož je to první věc, kterou personalista při prohlížení vaší žádosti uvidí, mělo by být vaše záhlaví profesionální a atraktivní. Vaše jméno by mělo být tučně zvýrazněné a kontaktní údaje snadno k nalezení. V této části můžete také použít barevný nádech nebo dokonce profesionální fotografii, pokud je to vhodné pro region, kde hodláte pracovat.
V našem vzorovém motivačním dopise pracovníka supermarketu vidíte, že jméno a kontaktní údaje žadatele vystupují ze zbytku stránky a zvyšují tak šanci, že upoutají pozornost personalisty.
Cíl záhlaví motivačního dopisu: Atraktivně zobrazit jméno a kontaktní údaje pomocí designových prvků, aby se motivační dopis lépe zapamatoval.
Pozdrav/oslovení v motivačním dopise
Pozdrav je pouze elegantní způsob, jak popsat, jak hodláte oslovit příjemce motivačního dopisu. Pokud je to možné, snažte se použít správné oslovení a příjmení personalisty: obecně se doporučuje "Vážený pane Nováku". Pojmenovat příjemce může být snazší v malých místních supermarketech, ale téměř nemožné ve větších. V takovém případě mohou sloužit jako dobré náhrady "Vážený personální manažere supermarketu <jméno>" nebo "Vážený týme supermarketu <jméno>" pro společnosti se sentimentálnějším brandingem.
Cíl pozdravu v dopise: Oslovte personalistu přátelským a zdvořilým tónem, pokud je to možné, použijte jeho jméno, případně název prodejny.
Úvod motivačního dopisu
Personální manažeři jsou zaneprázdnění lidé, kteří často dostávají desítky životopisů na jednu volnou pozici v supermarketu. Proto musí úvod vašeho motivačního dopisu okamžitě upoutat pozornost. Vyhněte se nudným nebo obecným začátkům a raději zvolte poutavou větu, která vyjádří váš zájem, relevantní zkušenosti nebo klíčovou dovednost. Vzhledem k tomu, že supermarkety mohou přijímat zaměstnance na více pozic najednou, nezapomeňte uvést název konkrétní pozice, o kterou se ucházíte.
Cíl úvodu motivačního dopisu: Zaujmout pozornost personalisty relevantní dovedností nebo příkladem, který vybízí k dalšímu čtení, a zmínit pozici, o kterou se ucházíte.
Vážený pane Řeháku,
již několik let působím jako prodejce elektroniky a od začátků v roli pomocníka při víkendových směnách jsem se vypracoval na vedoucího oddělení s ročním obratem 40 milionů korun a průměrně 15% růstem tržeb.
Hlavní část motivačního dopisu
Hlavní část motivačního dopisu, vám poskytuje nejvíc místa na rozvedení vašich úspěchů a dovedností. Jedním ze způsobů, jak tento oddíl uspořádat, je napsat krátké epizody, které vysvětlují situaci, požadovaný úkol, vaše jednání a pozitivní výsledek.
Po přečtení této části by měli personalisté získat poměrně jasnou představu o tom, jaké by to bylo, kdybyste pracovali v jejich prodejně. Před dokončením motivačního dopisu je také vhodné zdůraznit dovednosti jako efektivita, smysl pro detail a schopnost pracovat v týmu. Nezapomeňte jasně říci, proč máte zájem zrovna o tento supermarket na rozdíl od mnoha dalších.
Cíl hlavní části motivačního dopisu: Poukažte na své silné stránky, relevantní zkušenosti a dovednosti, které z vás udělají skvělého zaměstnance tohoto supermarketu.
Náš vzor motivačního dopisu pracovníka supermarketu ilustruje, co lze zahrnout do hlavní části.
Zákazníci dnes sice nakupují na internetu, stále však existují možnosti, jak je při každotýdenním nákupu v supermarketu přesvědčit také k nákupu nepotravinářského zboží. Během dvou let ve funkci vedoucího týmu jsem u předchozího zaměstnavatele získal zkušenosti, k nimž patří chytré sdílení výdajů na propagaci a důkladné školení zaměstnanců. Obojí nám pomohlo zvýšit podíl na celkovém objemu prodeje spotřebitelské elektroniky a umístit se v tomto ohledu jako třetí z 53 prodejen.
Lidé se při nakupování často nudí. Náš průzkum ukázal, že pokud se poblíž oddělení elektroniky nachází náš pracovník, 15 % zákazníků s ním pravděpodobně naváže kontakt. Důsledně jsem se zaměřoval na školení zaměstnanců týkající se prodávaných výrobků a dosáhl jsem toho, že můj čtyřčlenný tým dokázal odpovídat na dotazy zákazníků a zároveň dbát na to, abychom měli nejprodávanější výrobky stále na skladě.
Intenzivně se zajímám o řízení maloobchodního provozu, během své kariéry jsem získal mnoho cenných zkušeností a hledám stále nové způsoby, jak zefektivnit svůj tým a lépe sloužit našim zákazníkům. Za poslední rok jsme zvýšili počet interakcí se zákazníky o 25 % a náš obrat díky tomu vzrostl o 15 %.
Vím, jak atraktivně vystavovat zboží, bránit krádežím a posuzovat prodejní úspěšnost sortimentu. Chcete-li prodat zboží, je zcela zásadní, aby si je zákazník měl možnost v prodejně vyzkoušet. Přikládám fotografie mých oblíbených způsobů vystavení zboží, o nichž se domnívám, že by se mohly hodit pro vaši prodejnu.
Jak ukončit motivační dopis pracovníka supermarketu (závěr a rozloučení)
Posledním důležitým prvkem, který spojuje hlavní část a závěr vašeho motivačního dopisu, je výzva k akci. Tato věta přímo vyjadřuje naše nadšení pro danou pozici a vyzývá personalistu, aby vás kontaktoval. Jako vždy by měl být váš tón hlasu zdvořilý a profesionální, nikdy ne vyzývavý nebo arogantní. Pak zvolte vhodné rozloučení a podepište se.
Cíl závěru: Zahrnout výzvu k akci, která ukazuje váš zájem o pozici, a uzavřít dopis s uctivým rozloučením.
Níže naleznete závěrečnou část vzoru motivačního dopisu pracovníka supermarketu.
Těším se na možnost dostavit se na pohovor, během něhož bych Vás rád přesvědčil o svém nadšení pro spotřební elektroniku. Pracovník prodejny s elektronikou musí být v první řadě fanoušek technologií.
S pozdravem
Jiří Svitavský
Motivační dopis pracovníka supermarketu bez zkušeností
Můžete získat práci v supermarketu bez předchozích zkušeností? Odpověď zní ano! Tajemství spočívá v tom, že personalistovi ukážete vlastnosti, které předčí i toho nejzkušenějšího kandidáta na pozici v supermarketu, jemuž ovšem chybí správný přístup.
Promyšlený vzor motivačního dopisu pracovníka supermarketu je přitom vaší tajnou zbraní, protože vám umožní zaměřit se na dovednosti, které již máte, i když relevantní pracovní zkušenosti popsané ve vašem životopise jsou trochu slabší. Klíčem je zaměřit se na uplatnitelné dovednosti – schopnosti, které jste získali třeba ve škole, při dobrovolnictví nebo na brigádách a které mohou být užitečné i pracovníkům supermarketu.
Motivační dopis napsaný přátelským a přístupným tónem, ukáže personalistovi, že jste připraveni čelit výzvě - i když jste nikdy předtím v prodejně potravin nepracovali.
Nejčastější chyby, kterých je třeba se vyvarovat v motivačním dopise pracovníka supermarketu
Začínající uchazeči často dopouštění omylu, když se domnívají, že personalisté přehlédnou chyby v jejich motivačním dopise. Pravda je taková, že záleží úplně na všem, co prezentujete. Tím, že budete věnovat pozornost detailům a předložíte bezvadnou žádost, se můžete odlišit od spousty uchazečů, kteří se neobtěžovali vynaložit trochu úsilí navíc.
Zde je několik důležitých chyb, kterým je třeba se vyhnout:
- Gramatické a pravopisné chyby: Překlepy a další drobné chyby způsobují, že váš motivační dopis působí nedbale – nebo ještě hůř, nečitelně. Nezapomeňte použít kontrolu pravopisu nebo požádat kamaráda o korekturu před odesláním.
- Příliš formální dopisy: Existuje tenká hranice mezi profesionálním dopisem a přehnaně formálním dopisem. I když jste student nebo čerstvý absolvent, nezapomeňte vyjádřit důvěru v sebe a své schopnosti. Personální manažer sice stráží vstup, ale měli byste jej oslovit jako potenciálního kolegu, aniž byste to přeháněli.
- Obecné příklady: Personalista pozná kopírovaný motivační dopis na sto honů a pravděpodobně ho neocení. Ujistěte se, že vaše žádost je plná konkrétních a relevantních informací a důvodů, proč se zajímáte zrovna o danou pozici v supermarketu.
- Špatné formátování: Nejednotné řádkování a špatně zvolené styly a velikosti písma mohou personalisty odradit už ve chvíli, kdy vezmou váš motivační dopis do ruky. V případě pochybností platí, že méně je více – zachovejte jednoduchost. Logické rozvržení, čistý design a čtenářsky přívětivé formátování s dostatkem bílého místa jsou zásadní.
Pokud nechcete ztrácet čas úpravami v textových editorech nebo grafických programech, použití jedné z našich šablon motivačních dopisů vám může správné formátování velmi usnadnit. Pro pozice v supermarketech doporučujeme styl z naší jednoduché kategorie.
Klíčové postřehy k motivačnímu dopisu pracovníka supermarketu
- Vynikající motivační dopis vás může odlišit od ostatních začínajících uchazečů, kteří se ucházejí o pozice v supermarketech.
- Dobře navržené záhlaví je velice důležité pro to, aby byl váš motivační dopis viditelnější a zapamatovatelnější, a vaše jméno a kontaktní údaje byly snadno k nalezení.
- Ujistěte se, že dopis obsahuje oddíly, které personalisté očekávají: pozdrav, úvod, hlavní část a závěr. V naší knihovně vzorů motivačních dopisů se můžete podívat, jak je píší uchazeči o zaměstnání v jiných profesích.
- Určitě můžete získat pozici v supermarketu bez zkušeností, pokud se zaměříte na uplatnitelné dovednosti a správný přístup.
- Nezapomeňte na kontrolu pravopisných chyb a používejte jednotné formátování pro dokonalou prezentaci.