Proč je třeba napsat personalistovi?
Začněme touto úvahou:
Personalisté chtějí, aby je kontaktovali vynikající uchazeči.
Obvykle máme za to, že první dojem si personalisté utvoří až tehdy, když jim personální oddělení pošle dávku životopisů (které prošly sítem ATS), ve skutečnosti však jejich přítomnost na sociálních sítích znamená, že lze kontakt navázat snadněji. Chtějí nabrat kvalitní lidi, takže většinou uvítají určitý (krátký) počáteční kontakt.
Pokud si myslíte, že byste pro potenciálního nového nadřízeného mohli odvést skvělou práci, proč se s ním krátce nespojit ještě před tím, než začnou pohovory?
Není to nic časově náročného a už jen to, že si všimne vašeho jména v užším výběru uchazečů, pro vás znamená příznivý začátek cesty za novým zaměstnáním. Rozhodně je to způsob, jak se pojistit proti rozmarům ATS.
Jak strukturovat účinnou zprávu pro personalistu
Přečtení jakékoli vaší zprávy by personalistovi nemělo zabrat více než deset vteřin. Nejedná se o motivační dopis a vyžádanou zprávu, snažte se proto, aby vaše sdělení bylo stručné a relevantní.
Vašich pár řádků musí mít několik základních ingrediencí:
Začněte tím, čím jste užiteční
Personalistovi nemůžete jen tak napsat, že pro něj chcete pracovat. Musíte mu dát důvod, aby klikl na váš profil na síti LinkedIn (kde už pak může odvést spoustu práce vaše profesní historie).
Vaše užitečnost na něj musí vyskočit hned od první věty. Žádné zdvořilostní úvody ani úvodní poznámky. Umíte to a ono a rádi byste mu řekli víc. Pokud umíte být opravdu struční, uveďte pár důvodů, proč by vás měl přijmout do zaměstnání.
Uveďte název své práce a posledního zaměstnavatele
Existuje několik praktických bodů, které je třeba do zprávy určené personalistovi zařadit. Měli byste uvést svoji poslední pracovní pozici a název zaměstnavatele.
V ideálním případě bude z názvu vaší současné pracovní pozice vyplývat, že pozice, na kterou se hlásíte, je naprosto přirozeným pokračováním vaší kariérní dráhy. Pokud nejste jednoznačně vhodným uchazečem o danou pracovní pozici, budete muset personalistu o svých kvalitách přesvědčit jinak (jak, to se dozvíte dále v textu).
Dbejte na to, aby zpráva byla co nejstručnější
Základním cílem úvodní zprávy personalistovi je projevit iniciativu a dosáhnout toho, že bude mít alespoň částečné povědomí o tom, kdo jste. V lepším případě klikne na váš profil na síti LinkedIn a přinejhorším si vás zapamatuje, i když nejste na užším seznamu (a možná se zamyslí nad tím, proč tam nejste).
Zpráva by měla být dostatečně stručná, aby vzbudila zvědavost. Nebudete mít prostor k tomu, abyste přesvědčivě prezentovali své stanovisko, a určitě nemáte jistotu, že by personalista něco takového chtěl číst, až zprávu otevře. Ať posoudí vaše zásluhy, až uzná za vhodné.
Co je prezentační dopis a jak jej napsat? Hledáte-li nové zaměstnání nebo klienta, prvním krokem je napsat dopis, v němž se představíte.
Vložení profilu na síti LinkedIn do podpisu
Ačkoli personalistovi nejspíš nebudete posílat odkaz na svůj životopis nebo motivační dopis, určitě je vhodné za podpisem doplnit odkaz na váš profil na síti LinkedIn (uzpůsobený danému zaměstnavateli).
Jak zjistíte e-mailovou adresu personalisty?
Jakmile znáte jméno personalisty, nemělo by být těžké zjistit jeho e-mail. Jako druhou část adresy použijte ve vyhledávači název webové stránky společnosti, před ni vložte symbol @ a napište slovo e-mail. Na obrazovce by se vám měl objevit e-mailový formát dané společnosti, který bude v 95 % případů fungovat. Případně můžete zprávu poslat přímo prostřednictvím sociálních sítí, což je nejběžnější způsob kontaktu.
Líbil se vám tento obsah? Navštivte naši stránku s příklady životopisů a vytvořte si ten nejlepší životopis pro vás.