Propagujete-li produkt, musí být váš výstup stručný, účinný a zapamatovatelný. Musí z něj čišet apel na rozum a vyvolání emoční odezvy, která vyžaduje akci. Pokud cílená propagace udeří na správnou strunu, zákazník pocítí nutkání produkt koupit.
Hledá-li prodejce nové zaměstnání, představuje motivační dopis mnohem vhodnější prostor pro jeho přesvědčovací schopnost než životopis. Strukturovanost životopisu je výhodná pro personalisty, kteří potřebují protřídit stovky uchazečů, avšak po zúžení výběru potenciálních prodejců je to právě motivační dopis, který každému z uchazečů umožní uplatnit jeho přesvědčovací schopnosti.
Dostane-li takový prodejce 300 až 400 slov, s nimiž si může pohrát, výsledek prozradí mnohé o jeho schopnostech. Měl by do detailu znát svůj produkt, a jestliže neumí vyvolat příznivý dojem, možná není vůbec tak schopný, jak tvrdí! Realita je neúprosná.
V čem spočívá podstata skvělého dopisu uchazeče o práci prodejce?
Máte-li jako prodejce určitý vymezený čas na to, abyste zapůsobili na potenciálního zákazníka (nebo v tomto případě na personalistu), je vám jasné, že rozhodující je opakování. Chcete zákazníkovi předložit co nejvíce důvodů k nákupu, zároveň ale musíte stále zdůrazňovat hlavní motivaci ke koupi. Sdělení proto koncipujete tak, aby bylo co nejjednodušší, a častým opakováním zákazníkovi připomínáte, proč váš produkt skutečně (ale skutečně) potřebuje.
Hlavním účelem motivačního dopisu prodejce je doplnit životopis, a ačkoli prodejci umožňuje podrobněji se rozepsat o svých osobních vlastnostech a přesvědčovacích dovednostech, neměl by opomíjet fakt, že je nutné také opakovat klíčová sdělení z životopisu.
Použijte jazyk, v němž vyniknou vaše přesvědčovací schopnosti, a ukažte, že rozumíte potřebám svého budoucího zaměstnavatele, ale nezapomínejte zdůrazňovat všechno to, co z vás činí skvělého prodejce. Pokud jsou tato sdělení pro vašeho zaměstnavatele podstatná, bude je mít na paměti po celou zbývající dobu přijímacího řízení. Podaří-li se to, uspěli jste.
Váš dopis k žádosti o zaměstnání na pozici prodejce by měl vaši zájmovou osobu posouvat směrem k žádoucímu rozhodnutí a s každou další větou zvyšovat hodnotu vašich akcií. Musí ukázat, že nejste jen skvělým prodejcem, ale také vysvětlovat, proč byste byli skvělým prodejcem právě v této společnosti. Udělejte si nezbytný průzkum, zjistěte, v čem nejvíce vyhovujete potřebám dané firmy, a opakujte to!
Co si zapamatovat
- Uplatněte ve svém motivačním dopise všechny své přesvědčovací schopnosti a taktiku prodejce.
- Opakujte svá hlavní sdělení, aby si potenciální zaměstnavatel uvědomil vaše hlavní přednosti.
- Ukažte, že víte, co je zapotřebí k tomu, aby se dobře prodávaly výrobky a služby společnosti, u které chcete pracovat.
- Buďte vstřícní a snažte se v co nejranější fázi získat důvěru zaměstnavatele.
- Hovořte o tom, jak investujete do svého soustavného vzdělávání v oblasti prodeje.
Motivační dopis vytvořený se službou resume.io se může stát ideálním doplňkem vašeho životopisu. S touto dvojí strategií si můžete být jisti, že vaše vytoužené místo prodejce čeká jen na vás.